Sleutelen in de woonwijk

Ehm, ik heb recent ondervonden dat obesitas mensen een erg slecht evenwicht hebben.. misschien kan je maat daar wat mee.. :Y
Zijn sowieso slecht getraind, krijg je al omver met slechte adem...
 
Gwn lekker op een parkeerplaats in de straat. Zie genoeg mensen die aan de auto sleutelen, als je de kappen van de motor eraf moet halen zou ik ook gwn een parkeerplaats pakken. Als je het goed doet ben je zo in een ochtend/middag klaar, anders dan wel niet einde van de dag. Wel netjes je troep opruimen en niet het milieu verontreinigen.
 
Er loopt nogal wat volk langs en veel nieuwschierige mensen, vaak ouderen die om een babbel verlegen zitten en opvallend veel die vroeger ook jawa hebben gereden.

Dat is bij ons niet anders. De lokale nieuwsomroepster komt met regelmaat informeren of ze even kan helpen (laatst bij het vervangen van een dashboardlampje) maar ik vind haar twee linkerhanden een ernstige belemmering.

Ik sleutel al vanaf mijn pubertijd op straat. In het begin woonde ik bij mijn grootouders die op de eerste verdieping van een galerijflat woonden. De lokale buurtapen - waaronder enkele "moeilijke" gevallen - sleutelden gezellig mee en zo hebben we menig boutje mooi rond gemaakt met onze gare Hema-sleuteltjes.
Tegenwoordig woon ik in een middenstandswijk en raar genoeg heb ik een tweedeling in de bewoners veroorzaakt. Er zijn tegenwoordig meer motorrijders dan vroeger in de straat en sommige nemen af en toe de moeite een ali-express glimmertje aan de brommer te schroeven. Een enkeling sleutelt relatief vaak aan zijn gekoesterde Golf Cabrio of aan de Fiat Seicento van vrouwlief. De Cabrio sleutelaar doet dat vooral uit hobbyisme en hij doet dat uitgebreid en met vakkennis.

Anderen informeren eens vriendelijk wanneer ik mijn oude auto ga inruilen, bij voorkeur voor zo'n dure leasedoos van de zaak. En een leaseauto weigeren omdat ik vind dat die 100 kg vet verplaatsen ook met een oude auto kan (of, hoe erg, het kan zelfs met een motorfiets)... dat is helemaal uit den boze. Sommigen slaan nog net geen kruisje als ik voorbij loop.

Toen die grote stationwagen drie weken lang met hangende pootjes stil in een verloren hoekje op twee steunen stond te wachten op verse voorveertjes, merkte ik wel dat men dat toch wel ver vond gaan. Het kamp is helemaal aan de andere kant van het dorp zodat de veldwachter halverwege een geruststellende bufferzone kan vormen en nu werd de parkeerplaats voor de deur ook deel van het kamp.

Maar er zijn ook heel veel leuke buren. Ik help een vriendelijke buurvrouw wel eens als haar oude autootje weer een druppel olie nodig heeft. Of ik help even als de C3 van de buurman iemand met kromme handjes nodig heeft om een lampje te wisselen. Of ik leg aan een buurtaap uit hoe hij de ketting van zijn fiets moet spannen. Of ik oefen mijn sterke verhalen met een collega-motorrijder.

Ik geniet van mijn buurtje. Geen yin zonder yang, zonder Joop Klepzeiker of Truus de Mier wordt het erg saai.
 
Dat is bij ons niet anders. De lokale nieuwsomroepster komt met regelmaat informeren of ze even kan helpen (laatst bij het vervangen van een dashboardlampje) maar ik vind haar twee linkerhanden een ernstige belemmering.
??
Ze is lelijk?
Je valt niet op vrouwen?
Je vriendin/vrouw wordt dan jaloers?
Je snapt de hint niet?
 
Als je een stukkie naar het zuiden rijden niet erg vind (helmond) kan ik voor het sleutelen aan gs500tjes altijd wel wat ruimte in de garage maken. Laat maar weten als het een keer nodig is.

Thanks voor het aanbod! Naar het zuiden rijden doe ik regelmatig gezien mij familie in de buurt van Venray woont maar Helmond is nog wel een stukje :(
 
Ik heb gewoon een ouwe camper gekocht, deze leeggesloopt op t aanrecht na. Deze bij mijn buren voor de deur gezet op de parkeerplaats.Ik kan zo de motor naar binnen rijden, verwarmd of gekoeld sleutelen. Mijn buren willen niet meer met mij praten... geen idee waarom? Ik betaal gewoon de wegenbelasting en verzekering :+

Check het lokale APV maar eens, hier in de gemeente mag je een camper niet langer dan 3 dagen ergens neerzetten (ook niet op je eigen oprit).

Mijn buurman heeft dat ding al dik 2,5 jaar op zijn oprit staan en mij boeit het weinig, maar ik ben benieuwd of er nog een keer een BOA wakker schrikt en het feest dan is afgelopen...
 
Momenteel sleutel ik nog op de oprit, maar na de bouwvak wordt er een felbegeerde garage naast mijn huis gebouwd.

Alhoewel ik met mooi weer nog steeds lekker buiten ga sleutelen.

Mijn vorige buurt was ook in de wat "lagere" klasse. Daar werd elke zaterdag wel op meerdere plekken gesleuteld op het plein.
Meestal eindigde dat in samen bier drinken of een spontane barbecue.
Dat mis ik soms nog wel....
 
Begin 2000 had ik een ouwe legerbak, een YA126 "Web of 1 tonner"
Daar sleutelde ik regelmatig aan, tja het was er 1 uit 1956 en had het niet altijd naar zijn zin als we weer van de Maasvlakte kwamen.
Ik woon aan een straatje waar het merendeel streng gereformeerd is, dus sleutelen op zondag was eigenlijk de goden (god) verzoeken, maar ik bleef vriendelijk goeiedag zeggen, en na een tijdje weer er terug gegroet en nog wat later maakte sommige mannen zelfs nog een praatje, Vonden het allemaal mooi maar zouden dat zelf niet kunnen (of mogen dacht ik stiekum)
Vroeger in mijn appartement wel op straat gesleuteld, was bij de bergingen op het parkeerterrein. Eigenlijk geen last van de buren, maar wel van de "eksters"die als je effe niet oplette de helft van je glimmend gereedschap jatte













=
 
YA126, subtiel is anders :)

Ik kan me enigzins de schok voorstellen van reguliere truttenschudder gebruikers :) :)


Ooit bijna een jaren 60(?) amfibie voertuig gekocht..
( voor een appel en een ei in die tijd , ding ging weg voor oud ijzer prijs )

Tot ik ter plaatsen kwam en pas besefte dat ie toch wel HEEL groot was .
Op het plaatje leek ie kleiner :) :)
 
Hoi allemaal!

Ik woon in een appartement in een woonwijk zonder tuin of garage en moet daardoor vaak als ik iets moet sleutelen dit op het krappe voetpad voor de deur doen. Nu vroeg ik me af hoe jullie dit doen in dezelfde situatie en of jullie hiervoor wellicht een goed alternatief weten (dat niet handen vol geld kost)

Alvast bedankt!

p.s. sleutelen is wel regelmatig nodig met mijn GS500' tje uit 1991!
In de woonkamer. Ik had er ooit 2 staan ....
 
Als je er maar voor zorgt dat je niet genaaid wordt door een lokale droeftoeter die dat gesleutel niet op prijs stelt. Zo ken ik iemand die 2 motoren had staan: Geschorste sloper onder een zeil en de gebruiksmotor er naast. Een buurtbewoner heeft een keer dat zeil verplaatst naar de gebruiksmotor en toen getipt. 2 weken later kreeg hij de beroemde dubbele prent voor onverzekerd én geschorst voertuig op de openbare weg.

Dat is inderdaad een hele lage streek.
Maar als ik geschorste voertuigen ergens neer zet die vanaf de openbare weg te zien zijn dan haal ik altijd de kentekenplaten eraf. Niet meer te identificeren en het scheelt een hoop gezeik. Ook de politie was een keer benieuwd naar het kenteken van de auto in de tuin. (Waarom dat wilden ze dan weer niet zeggen) Toen ik zei dat ze daar niks mee te maken hadden konden ze er verder niks mee.

Check het lokale APV maar eens, hier in de gemeente mag je een camper niet langer dan 3 dagen ergens neerzetten (ook niet op je eigen oprit).

Mijn buurman heeft dat ding al dik 2,5 jaar op zijn oprit staan en mij boeit het weinig, maar ik ben benieuwd of er nog een keer een BOA wakker schrikt en het feest dan is afgelopen...

Ik heb zoiets al eens eerder gehoord en ik vind het moeilijk te geloven. Volgens mij moet ik zelf weten wat ik op mijn oprit zet.(als het niet gevaarlijk voor de volksgezondheid is) En dan een camper nog wel, daar mag je gewoon het hele jaar mee rijden, waarom dan niet op je oprit?

Heb je een stukje van de apv van jouw gemeente waar dit in staat? Ik ben heel benieuwd hoe dat precies omschreven staat.
 
??
Ze is lelijk?
Je valt niet op vrouwen?
Je vriendin/vrouw wordt dan jaloers?
Je snapt de hint niet?

Ze is een gepensioneerde schooljuffrouw en ze praat tegen mij alsof ik een leerling van haar klas ben.
Ik denk dat het erg lang gaat duren voordat de nood hoog genoeg is.

Ik vind het wel belangrijk dat mensen ook op de veiligheid letten. Denk aan onder een auto kruipen die alleen op een gammel krikje staat, met een brandende peuk in het hoofd een benzineslang losmaken of lekker aan het ongezekerde deel van de bedrading knutselen terwijl de accu aangesloten is.
En dat zijn maar een paar 'open deuren', op sommige gevaren moet je een keer gewezen zijn.
Zorg dat er iemand weet dat je knutselt, zodat er eventueel iemand in de buurt is. Ik sta nu op een boerencamping waarvan de boerin bijna een vinger 'in de tractor' kwijtgeraakt is. Het was dat een oplettende buurman doorhad dat het niet de bedoeling was dat die tractor daar stationair stond te draaien.
 
Momenteel sleutel ik nog op de oprit, maar na de bouwvak wordt er een felbegeerde garage naast mijn huis gebouwd.

Alhoewel ik met mooi weer nog steeds lekker buiten ga sleutelen.

Mijn vorige buurt was ook in de wat "lagere" klasse. Daar werd elke zaterdag wel op meerdere plekken gesleuteld op het plein.
Meestal eindigde dat in samen bier drinken of een spontane barbecue.
Dat mis ik soms nog wel....

Lijkt me echt chill om die mogelijkheid te hebben!
Ik heb hier geen "boswachter" thuis zitten, ofwel woon apart van mijn vriendin. Gisteren dus de voorpoten van mijn FZR in de huiskamer zitten reviseren... In de huiskamer sleutelen is mega, mega chill... Muziekje erbij, koffie en dom gelul, meestal wel 2, 3 of iedereen van de groep (we bestaan uit 6 man en een vrouw) , en het eindigt ook vaak in een BBQ waar we dan buiten tussen de rest van de motoren zitten met nog 20 soorten bier in de koelkast. Echt hoor, ik denk dat ik hier de hemel op aarde heb.
 
hk.jpeg
 
Ektorp... Morgen is-tie geel, overmorgen rood... Witte hoes in de was..
Als we klaar zijn wordt er ongevraagd door iedereen opgeruimd en is het enkel uren later een gewone huiskamer waar toevallig 2 FZRren in een hoek staan. Die witte stoel is echt nooit meer dan één klein veegje op gekomen... Het frame op de achtergrond is van mij RD350LCFII, project in opbouw
 
Netjes werken geen enkele probleem toch, misschien een beetje olie lucht maar met de tuinddeuren open geen punt. In vergelijk met vroeger waar de hele kamer blauw was vd cigarettenrook en de dagen erna stank al helemaal geen punt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan