slecht lopende motor?

de rekker

MF veteraan
1 okt 2004
1.385
6
aalst ,belgie
plots begint de motor van mijn kawa EN 500 slecht te lopen,
hij houdt in op toeren,de bougies waren zwart verkoold.
wat zou er schillen?
't is mijn knutselmotor,eigenlijk een ombouwprojectje

rekkie
 
Lijkt op verzuipen. Een sproeier los in de carburateur? Vlotternaald onzuiver? Choke gaat niet goed dicht? Vlotterkamerventilatie onvoldoende (verstopt)? Vuil in de vlotterkamer(s) waarop de vlotter (on-dicht) blijft hangen? Een lekke/ zinkende vlotter?
 
... volgens mij heb jij een fobie voor bougie kapjes ofzo ...

Mja, precies een paar keer teveel meegemaakt met ... brommers ... om het over het hoofd te zien; 1 vers kapje bij de hand houden voor routine-proef.

De eerste keer was ruig, het machientje lag al helemaal uit elkaar voordat een bevriende fietsenmaker mij op die kans attent maakte; erg veel werk voor niks.
Sindsdien is het voor mij net zo'n vanzelfsprekendheid als vlotterbakje schoonhouden en pennetje/naaldje onder vergrootglas en valse-lucht-check en "ventilaties".

Ik vind het gewoon verkeerd om aan die mogelijkheid NIET te denken.

:)
 
Mja, precies een paar keer teveel meegemaakt met ... brommers ... om het over het hoofd te zien; 1 vers kapje bij de hand houden voor routine-proef.

De eerste keer was ruig, het machientje lag al helemaal uit elkaar voordat een bevriende fietsenmaker mij op die kans attent maakte; erg veel werk voor niks.
Sindsdien is het voor mij net zo'n vanzelfsprekendheid als vlotterbakje schoonhouden en pennetje/naaldje onder vergrootglas en valse-lucht-check en "ventilaties".

Ik vind het gewoon verkeerd om aan die mogelijkheid NIET te denken.

:)

je hebt ook wel gelijk hoor!

Maar het valt me zo op dat JIJ het altijd zegt.

Misschien een nickname wijziging :? mr. bougiekap ;) :P
 
kan inderdaad van alles zijn:
liep nog prachtig over een maaand of twee,onderussen enkel nog wat laten draaien in de garage.
zal alles is aflopen:eerst luchtfilter dan carburatie.
wat ik wel ondervonden heb is dat ie stationair meer toeren kan maken voor ie begint te haperen (kan een aanwijzing zijn )


loesjen john
 
als je hem alleen maar een beetje in de garage hebt laten draaien kan dat er mee te maken hebben. korte stukjes net helemaal warm, bougie naar de teelballen?
koude motor, nog niet zo netjes ontbranden?! ik zou even de bougie verversen, misschien het kapje ook gelijk... dan even kijken of je een langer stuk kan toeren... dan ben je er zo vanaf denk ik...
 
tes in orde.
gewoon de carbus afgetapt,kwam iets melkachtig uitgelopen!
doorgespoeld met benzine en 't is in orde.
voor de zekerheid iets toegevoegt aan de benzine om de carbus te kuisen,en ie draait weer als een zonnetje.
't leven kan toch simpel zijn hé

rekkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan