Silly Season 2019

DuJJnzlWsAA20pe.jpg
 
Is dat de nieuwe modus operandi op motor-forum? Links naar nieuwsberichten erop knallen zonder verder commentaar?
Vroeg het me ook al af, MF is in winterstand meer een Twitter feed dan een forum. :-p

Ik vind de nieuwe Superbike-opzet voor komend seizoen nog wat vaag, ik hoop dat die onvoorspelbaarheid zich ook vertaalt in de races. Ik betwijfel het, maar ik ga niet klagen over een extra race, en dan ook nog eens eentje speciaal aangepast op mijn korte aandachtsspanne.
 
Ik verwacht/hoop dit jaar toch wel wat meer tegenstand van Ducati (lees: Bautista)
Denk dat Yamaha nog niet het niveau heeft van Kawasaki en Ducati
 
Het maakt het voor mij ook minder interessant hier......die berichten ontvang ik zelf ook ....dus bezoek op MF is voor mij meestal dubbele info 🙄
Dat houd je toch door de sociale media.
Ik zie heel veel dingen eerder ergens anders voorbijkomen dan op mf, toch vind ik het leuk hier het een en ander te lezen of op te reageren..
Ik plaats haast nooit iets "nieuws" omdat ik er van uit ga dat een ieder zn bronnen heeft ?!

Misschien kan er trouwens gewoon gevraagd worden aan mensen om iets te beargumenteren als ze een link delen ?
 
Belangrijkste update is dat Laguna Seca het "tba" slot in juli opvult. Fijn dat de Corkscrew toch behouden blijft voor een wereldkampioenschap, en dat met drie races komend jaar in plaats van twee.
 
Goed om te zien dat Laguna Seca toch terug op de kalender staat en dat dit niet door een zomertest vervangen is. Ook vind ik het leuk om te zien dat "we" teruggaan naar Jerez. Prachtig circuit!

Toch wel weer flinke gaten tussen de verschillende ronden...

Philip Island -> Thailand, 3 weken;
Thailand -> Aragon, 3 weken, en dan meteen Assen eraan vastgeplakt;
Assen -> Imola, 4 weken;
Imola -> Jerez, 4 weken;

En vervolgens worden Donington en Laguna Seca back-to-back afgewerkt, om een gat van 8 weken naar Portimao te laten vallen. Blijf dat wat frappant vinden, het is allemaal net wat te lang om de verschillende verhaallijnen in een kampioenschap vast te houden, wat mij betreft. Heb toch het idee dat het kampioenschap ook qua kalender enkele jaren geleden logischer in elkaar stak, alhoewel ik juist het internationale karakter met Thailand en Argentinië wel weer toejuich. Spijtig dat Zuid-Afrika het dan toch niet gered heeft.
 
Vi
Goed om te zien dat Laguna Seca toch terug op de kalender staat en dat dit niet door een zomertest vervangen is. Ook vind ik het leuk om te zien dat "we" teruggaan naar Jerez. Prachtig circuit!

Toch wel weer flinke gaten tussen de verschillende ronden...

Philip Island -> Thailand, 3 weken;
Thailand -> Aragon, 3 weken, en dan meteen Assen eraan vastgeplakt;
Assen -> Imola, 4 weken;
Imola -> Jerez, 4 weken;

En vervolgens worden Donington en Laguna Seca back-to-back afgewerkt, om een gat van 8 weken naar Portimao te laten vallen. Blijf dat wat frappant vinden, het is allemaal net wat te lang om de verschillende verhaallijnen in een kampioenschap vast te houden, wat mij betreft. Heb toch het idee dat het kampioenschap ook qua kalender enkele jaren geleden logischer in elkaar stak, alhoewel ik juist het internationale karakter met Thailand en Argentinië wel weer toejuich. Spijtig dat Zuid-Afrika het dan toch niet gered heeft.
Viel me ook op, logica ontbreekt..
Bracht me meteen weer aan het denken wat ze nu met zo n kampioenschap kunnen.. maak er een "winter" klasse van ; rijden na de laatste gp wedstrijd en voor t begin van het nieuwe gp seizoen.
 
Vi

Viel me ook op, logica ontbreekt..
Bracht me meteen weer aan het denken wat ze nu met zo n kampioenschap kunnen.. maak er een "winter" klasse van ; rijden na de laatste gp wedstrijd en voor t begin van het nieuwe gp seizoen.
Zou het soms logischer worden als je de MotoGP kalender en eventueel de F1 kalender er naast legt?
 
Goed om te zien dat Laguna Seca toch terug op de kalender staat en dat dit niet door een zomertest vervangen is. Ook vind ik het leuk om te zien dat "we" teruggaan naar Jerez. Prachtig circuit!

Toch wel weer flinke gaten tussen de verschillende ronden...

Philip Island -> Thailand, 3 weken;
Thailand -> Aragon, 3 weken, en dan meteen Assen eraan vastgeplakt;
Assen -> Imola, 4 weken;
Imola -> Jerez, 4 weken;

En vervolgens worden Donington en Laguna Seca back-to-back afgewerkt, om een gat van 8 weken naar Portimao te laten vallen. Blijf dat wat frappant vinden, het is allemaal net wat te lang om de verschillende verhaallijnen in een kampioenschap vast te houden, wat mij betreft. Heb toch het idee dat het kampioenschap ook qua kalender enkele jaren geleden logischer in elkaar stak, alhoewel ik juist het internationale karakter met Thailand en Argentinië wel weer toejuich. Spijtig dat Zuid-Afrika het dan toch niet gered heeft.

:^
 
Bij deze een oproepje (geen verplichting) om op Duderuud te stemmen voor al het werk dat hij gehad heeft om ons allemaal van het oude naar het nieuwe forum te krijgen: MODJE/ADMIN VAN HET JAAR 2018 VERKIEZING

Niet iedereen beseft hoeveel werk daarin zit. Het is zomaar een idee, nogmaals geen verplichting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Staat nu gelijk met mbm

Top man, blijkbaar helpt het. En mocht MBM dit lezen: Ik gun het hem ook, maar dit jaar na al het werk van Ruud voor de overgang naar het nieuwe platform mag Ruud wel eens met de eer strijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Terug
Bovenaan Onderaan