Sidi Adventure Gore Tex beschadigd snel

5150II

MF'er
10 jul 2012
75
0
Ik heb laatst een paar Sidi Adventure Gore Tex gekocht. Hele fijne laarzen die mij perfect passen.

Enige probleem is dat de lederen top laag op het deel waar de gespen zitten wel erg snel beschadigd. Ik heb ze minder dan 20x gedragen, alleen on road en het leer waar de gespen zit is al helemaal beschadigd. De rest van beide laarzen ziet er gewoon nog nieuw en ongebruikt uit... De dealer vond het ook vreemd en heeft er een notitie van gemaakt en wacht even af hoe ze verder beschadigen.

Klinkt dit bekend bij de Sidi adventure gebruikers?
full
 
ja dat heb ik ook ( en veel erger ).

Na de vierde rit was er bij mij al heel veel zwart er af zeg maar.... (na een rit met hagel en ochtend vors)... Ik dacht dat het daar door kwam en heb er gewoon schoenenpoets op gesmeerd.

En in de zomer een paar toertochten in Croatia gedaan en toen was na 3 weken de schoenen ook weer helemaal zo als de beschadigingen op jou foto (dat is dan op de neus en de zijkanten).

Ik ben er eigenlijk niet mee terug gegaan naar de winkel, maar poets ze gewoon met zwarte schoensmeer?
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige laarzen hebben het met zo nu en dan eens insmeren met een onderhoudsmiddel 10 jaar uitgehouden. Eigenlijk konden ze nog wel even maar kreeg nu last van een kleine lekkage. Het leer aan de buitenkant ziet er voor die 10 jaar nog erg goed uit. Op deze manier gaan de Sidi Adventures het nog niet de helft van mijn vorige laarzen uithouden.

De verkoper vond het ook niet echt normaal en heeft er een melding van gemaakt in het klantensysteem. Ben benieuwt hoe ze er over 2 jaar en een paar offroad tripjes uitzien.
 
Zoals norwin al aangeeft: bij ons (mijn vrouw en ik) is het al veel erger, na ruim 3 jaar gebruik. Na 1 jaar de laarzen via leverancier teruggestuurd naar importeur Jopa.
Men ziet dit als 'normale' slijtage.
Ik had geen zin in een heel gevecht, de laarzen zitten als gegoten.
Zelf heb ik de brede, scherpe plastic stukken waar de gekartelde straps op zitten afgerond met fijn schuurpapier en het leer, op advies van Jopa, goed ingevet met leervet.
Wel de garantie gekregen dat, mochten de laarzen alsnog gaan lekken ik weer voor garantie terug kon komen.
Afijn, de scherpe stukken plastic snijden nog steeds in het leer, maar het is nog niet door. De bovenste kartelstraps zijn origineel veel te lang en ik heb daarvoor kortere (als de onderste straps) ontvangen. Dat scheelt in het beschadigen van de stiksels.
Eigenlijk is dit gewoon een ontwerp fout. Maar ik denk wel dat ze het (hopelijk) zo'n 10 jaar uithouden.
 
Het lijkt me een gevalletje garantie!

Als je laarzen op normale manier gebruikt (binnen een redelijke termijn) en er komen vreemde slijtplekken, mag je van je dealer (nee, niet de fabrikant) verwachten dat die dat oplost. Hoe hij dat dan regelt met de fabrikant is dan verder zijn probleem!

Toch zou je van Sidi-laarzen mogen verwachten dat ze een langere tijd in fatsoenlijke staat blijven. Als er goretex op staat kan je zelfs een nog hogere kwaliteit verwachten. Goretex stelt vaak nog aanvullende eisen vwb kwaliteit.


Net terug van vakantie. Door weinig opbergruimte op motor achterop had ik geen wandelschoenen mee. Mijn (goedkope) laarzen waren al niet zo best meer, maar na dag lopen in de bergen ca 24km was het klaar. Volledig de hakken eraf gelopen. Verder zijn de zolen aan voorzijde zo dun dat ik door de stenen die er doorheen drukten nog steeds voeten heb die beurs zijn. Waardeloos. OKE, goedkoop. Het kostte niks maar het is dan ook niks! Verder was de rits nog gaar en bij regen was er net zo veel water in da laars als op straat. Ja idd was.....Bij thuiskomst gelijk de container in!

Tijd voor nieuwe. Daar ben ik nu flink naar op zoek. Maar als je dan echt goede laarzen wil, dan ben je maar zo meer dan €300 kwijt. Laarzen die droog zijn (en hopelijk) blijven en waar je ook nog eens een stukje mee kan lopen. Zoals ik nu ervaar komen daar alleen Daytona's voor in aanmerking. Tsja, maar de aanschaf wordt dan wel de hoofdprijs........... Daar is dan wel garantie op. (zeggen ze)
 
Ik heb de kartelstrips dit weekend maar gewoon afgeknipt :-)

Indien ik toch ooit weer iets langer nodig moet hebben, dan bestel ik wel een nieuw stripje..

thx voor de tip/idee P-TDM :-)
 
Graag gedaan!
Ik ging destijds eigenlijk voor de Alpinestars Toucan. Echter, zelfs na herhaald verzoek van mijn dealer aan de importeur bleef het ruim 2 maanden lang stil. Geen reactie van importeur. Met name daardoor voor de Sidi gegaan. Op zich geen spijt van gehad, op de slijtage na dan. Ik ga denk ik eind van het jaar op de diepste snee maar een reepje leer lijmen om te voorkomen dat het nog verder gaat. Qua draagcomfort vind ik de laarzen geweldig! Ik loop er zonder één probleem een hele dag in rond. Geven zeer goede steun aan de enkels en zijn volledig waterdicht!! En midden in de zomer in Zuid Frankrijk worden je voeten wel warm maar gaan niet 'soppen' in je laarzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan