Show hier je tent naast de motor

1391936


Mijn Nigor WickiUp 3 op IJsland. Goed tentje, alleen ben ik er nooit helemaal vrienden mee geworden. Vandaar dat ik op de motor nu een andere gebruik.

Nog maar eentje dan, maar zonder motor. Die moest een paar meter hoger blijven staan, want het was te drassig. Deze heb ik thuis op canvas aan de muur hangen.
 
Die tunneltenten lijken allemaal op elkaar. Elke tentenmaker heeft er een of meerdere in het assortiment. De verschillen zitten in de gebruikte materialen en de breedte en hoogte.
 
Bekijk bijlage 1391936

Mijn Nigor WickiUp 3 op IJsland. Goed tentje, alleen ben ik er nooit helemaal vrienden mee geworden. Vandaar dat ik op de motor nu een andere gebruik.

Nog maar eentje dan, maar zonder motor. Die moest een paar meter hoger blijven staan, want het was te drassig. Deze heb ik thuis op canvas aan de muur hangen.
Zo'n tipi tent is heel specifiek en echt voor de liefhebber.
 
Zo'n tipi tent is heel specifiek en echt voor de liefhebber.

Ik ben ook een tipi liefhebber, ik heb ook nog een katoenen maar die is te groot en te zwaar om op de motor mee te nemen. Die gebruik ik alleen in de winter. De vorm is ook niet wat me tegenstaat hoor, maar hij zet niet zo makkelijk op. Als de haringen niet lekker staan uitgelijnd omdat de grond te stenig is, dan staat het ding voor geen meter. Niet erg als je mooi gras hebt, maar bij als je bij rotsige ondergrond net blij bent dat je die haringen de grond in hebt, en je kan ze nog 10x verplaatsen omdat hij niet strak staat wordt het vervelend. En als hij niet strak staat omdat er een stuk rots in de weg zit gaat het doek van de binnentent hangen, raakt je slaapzak en op dat soort punten krijg je altijd vocht. Voor een paar dagen leef ik daar wel mee, maar na een week gaat dat me tegenstaan, en na nog iets langer gaat het me irriteren. Nu heb ik op de motor een tentje die binnen 5 minuten en zelfs zonder haringen staat, dat vind ik prettiger, vooral als het klote weer en rotsige ondergrond is.

Mijn "tipische" familie :+
1391940
 
Laatst bewerkt:
Is ook zo, maar ik heb ongeveer genoeg tenten om een kleine camping mee te vullen, en geen een is ideaal. Elke tent heeft wel iets wat niet helemaal naar je zin is.
Ik heb er inmiddels (slechts) 3 en ben het met je eens. Er is altijd wel iets wat je graag anders zou willen hebben. Elk soort (koepel, tunnel, tipi etc.) heeft sterke en minder sterke eigenschappen. Zo vind ik mijn koepeltent prettig omdat ie zelfstandig kan staan, maar de ruimte in mijn tunneltent weer beter verdeeld en daardoor praktischer. Mijn klein eenpersoons tentje is snel op te zetten en lekker klein van pakmaat, maar claustrofobisch als het slecht weer is. De perfecte tent bestaat niet denk ik.
 
Dacht eerst effe dat 't een Vango was.
Zeker weten dat die een zelfde type tent (die er vrijwel gelijk uitziet) als de Nigor in het programma hebben. Naam weet ik effe nu niet.
Anders heb je ook nog de Vango Omega 250 die vergelijkbaar is.

Zelf heb ik de Omega 350. Idd meer grondoppervlak maar ook een stukje hoger. Da's meer beweegruimte.
heeft de vango Galaxy 300
 

Bijlagen

  • IMG_20180905_140812.jpg
    IMG_20180905_140812.jpg
    223,5 KB · Weergaven: 25
Dat laatste plaatje met het kampvuurtje, geweldig, een echte stemmingmaker. Heb er gelijk zin in!
 
keeeeeleere wat sjouw jij een tent dan wel aanhanger mee. ik zat toch stoeltjes te tellen van de hele familie eentje.

Ik denk dat je je vergist heb en per ongeluk de motor voor de vouwwagen gehangen hebt.
 
Tent is een Coleman Coastline 3+ en dat bevalt na jarenlang kruipen in koepeltentjes super.

1.50m hoogte in de voortent zie ik in de specs. Dat is hoog genoeg om in te kunnen zitten met stoel en dat lukt met de meeste 3-persoons tunneltenten niet. Goeie optie als volgende tent voor mij, want mijn 4-persoons Vango is eigenlijk veel te groot.
 
keeeeeleere wat sjouw jij een tent dan wel aanhanger mee. ik zat toch stoeltjes te tellen van de hele familie eentje.

Ik denk dat je je vergist heb en per ongeluk de motor voor de vouwwagen gehangen hebt.
Ik ben achteraf wel blij met deze vergissing, in voorgaande jaren een paar keer ik het water wakker geworden en daar heb ik nu geen last meer van omdat ik op de wagen kan slapen.

PS. ik slaap niet rechtop er zit een dubbele plank op die ik uitklap en zo doende een bed van 220 x 70 cm heb.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad met een tent wel opletten waar je hem neer zet en of deze een goede waterdicht binnen tent heeft.
Tja maar om daar nu gelijk een alpenkreuzer voor achter je brommer te hangen is ook weer zoiets......
 
Kirkeporten Camping! Mijn tent stond op precies dezelfde plaats naast dat windschot.
Je ziet op de foto dat de wind van de andere zijde van het schot komt. Dus de tent komt daarmee in de luwte te staan.
Mss niet voor iedereen, maar voor een ECHTE kampeerder is toch duidelijk dat je DAAR je tent neer gaat zetten. (als plek vrij is)
Na 50 jaar kamperen intussen wel geleerd waar de tent moet komen. Genoeg (beginners) ellende gezien!
 
Terug
Bovenaan Onderaan