Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Show hier je nieuwe gereedschap *VII*: The Hammer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakie_1

MF veteraan
Lid geworden
11 apr 2009
Waarderingsscore
273
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap
De techniek achter de gereedschappen & hoe te gebruiken

En als je er echt niet meer uitkomt of een vast zittend boutje hebt...

Laatst bewerkt:
Mij is als werktuigbouwkundige geleerd dat je een HANDtap (dus 1e tap, 2e tap, 3e tap) niet terug mag draaien omdat de spanen dan vastlopen in de achter-geslepen vrijloophoek en de kans op vastlopen cq breken erg groot is. Altijd het hele gat door tappen en tap aan onderzijde werkstuk eruit pakken. Machinetappen en blinde-gaten tappen is uiteraard een ander verhaal. 2 vooruit, 1 achteruit gaat bij mijn weten op bij de snijplaten voor uitwendige schroefdraad.

grtz,

Cees

Op sommige van mijn gereedschappen zit 1 componentenverf. Een aantal steeksleutels en doppen.
Iemand een idee hoe ik dat het beste kan verwijderen zonder de (eventueel aanwezige) beschermlaag te beschadigen?

De doppen lukken door hun gedeeltelijk gladde structuur wel met remmenreiniger.
De sleutels lukken niet, omdat deze iets grover zijn. Ik zal morgen even thinner kopen.

Ik heb op school en in het bedrijfsleven net het omgekeerde geleerd.
Dus handtap na 1 draai halve draai terug om de spaan te bereken en bij machinetappen kan je doordraaien (zoals op een draaibank of in de boormachine).

er zijn meerdere manieren voor het tappen. dat iedereen wel wat anders gewend is. ook verschilt het nog per materiaalsoort, soort tap, gebruik van smering.

Ik heb op school en in het bedrijfsleven net het omgekeerde geleerd.
Dus handtap na 1 draai halve draai terug om de spaan te bereken en bij machinetappen kan je doordraaien (zoals op een draaibank of in de boormachine).

Zo staat het mij ook bij. Is ook wel logisch, want een draaibank of kolomboor gaat ook niet halve omwentelingen heen en weer.

Nou ik had mij wielen opnieuw gespaakt met een eigengemaakt sleuteltje 6,2 mm.

Maar ik moest ze toch eens naspannen, nou daarvoor maar een leuk setje gekocht.
Dat gaat een stuk makkelijker!!

Maten 5.2 t/m 7.0 zitten erin

Laatst bewerkt:
Mooi setje! waar vandaan?

Er was zeer moeilijk aan te komen, op Ebay staan ze ook wel, maar ze verzenden niet naar Nederland, weet niet waarom.

Deze gewoon gekocht voor 34,95 bij www.werkzeuge-Berlin.de , gewoon account aan maken en ze sturen ze af. Levertijd was ongeveer een week.

Laatst bewerkt:
ebay.com heb ik niet gekeken, .de wel maar die Duitse gewone winkel is niet duur.
.com heeft me een paar keer invoer rechten extra gekost, dan kocht ik in USA

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Moest van het weekend een dashboard van een iets te moderne auto demonteren. Na 15 Torx schroefjes was mijn pols het zat, toen een 1/4" rateltje gepakt en er nog 10 gedaan. Toen ik de dashboard cover eraf had, kwam ik nog een zee van die K#T Torxjes tegen en heb ik iets uit het magazijn gejat:

Wat een verademing!

Opvallend goed dingetje, die niet zoals zijn voorlopers futloos wordt na 10 schroefjes (Li-ion 3.6V 1,3AH). Als hij leeg is kan je hem òòk opladen met 12V..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.