Spoed.
En staat wel op de tappen.
M8x1,25
M8x1,5
M6x1,0
M6x1,25
etc
Nee, staat er echt niet op hoorKan wel een foto sturen als bewijs
Enkel <maat> H2 HSS.
Hebikook
PowerFix
Blijkt de koffer te zijn die bij mij standaard open staat, en dus het meest gebruikt wordt.
En ik maar voor 20.000 euro aan spul hebben staan en liggen, terwijl 80% van het werk uit de doos van 79,95 komt
BEWIJS! NU!
Dan doe je t toch gewoon op de gok?
De spoed staat niet op de tap omdat het metrisch normaal is.
Wanneer het metrisch fijn is zal het er wel op staan.
Nee, er is zat gereedschap dat ik niet ken. Dat koop ik dan ook niet. Ik heb het niet nodig. Maar als je een tap en snijsetje koopt en niet weet wat het krukje is vind ik dat "bijzonder".Alsof iedereen hier kennis heeft van werkelijk elk stukje gereedschap
Heb al gevraagd wat die mag kosten, nog geen reactie gehad
Heb zal zitten inmeten...
Nee, er is zat gereedschap dat ik niet ken. Dat koop ik dan ook niet. Ik heb het niet nodig. Maar als je een tap en snijsetje koopt en niet weet wat het krukje is vind ik dat "bijzonder".
Het komt over als een heli coil setje kopen en dan vragen waar die veertjes voor zijn.
Nee.
Ik wil gewoon goed gereedschap en mooi gereedschap is leuk. Het is voor mij hobbymatig en dat betekent dat ik aldoende leer. Dus soms komt het voor dat je een setje koopt en een onderdeel niet herkent. Dus dat vraag je dan even op het mf.
@yuriEnrico
Even voordat je gaat tappen. Met een beetje (snij)olie aan de tap of snijplaat gaat het beter en een handtap (t.b.v. binnendraad) mag je niet terugdraaien tijdens tappen. Een snijplaat (t.b.v. buitendraad) moet je af en toe terugdraaien om de spaan te breken.
grtz,
Cees
@yuriEnrico
Even voordat je gaat tappen. Met een beetje (snij)olie aan de tap of snijplaat gaat het beter en een handtap (t.b.v. binnendraad) mag je niet terugdraaien tijdens tappen. Een snijplaat (t.b.v. buitendraad) moet je af en toe terugdraaien om de spaan te breken.
grtz,
Cees
Ja, als je staal tapt. Aluminium smeer je met alcohol/spiritus.@yuriEnrico
grtz,
Cees
Zwervers ookAluminium smeer je met alcohol/spiritus.
@yuriEnrico
Even voordat je gaat tappen. Met een beetje (snij)olie aan de tap of snijplaat gaat het beter
en een handtap (t.b.v. binnendraad) mag je niet terugdraaien tijdens tappen. Een snijplaat (t.b.v. buitendraad) moet je af en toe terugdraaien om de spaan te breken.
grtz,
Cees
Bij tappen moet je juist de tap af en toe terugdraaien, om de draad te breken, omdat anders de tap vastloopt en kan breken. Draadtap - Wikipedia
Ja, als je staal tapt. Aluminium smeer je met alcohol/spiritus.