Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fuzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Schroefbout

ik vind (en zo heb ik t geleerd) t makkelijker om alles met een schroefdraad (waar dus een moer op kan) een bout te noemen, en alles met een spiraaldraad (wat in je hout oid draait) een schroef te noemen..

Alles wat je " inwendig" aandraait is een schroef (ongeacht het type schroefdraad), en "uitwendig" aan te draaien is een bout.
DIN 912 is dan ook een cilinderkop schroef met binnenzeskant.
(in de volksmond uitgemaakt voor imbusbout)

Greetz Q

ik vind (en zo heb ik t geleerd) t makkelijker om alles met een schroefdraad (waar dus een moer op kan) een bout te noemen, en alles met een spiraaldraad (wat in je hout oid draait) een schroef te noemen..

dat is heel leuk dat je dat vind, maar zo vind iedereen wat anders.
Vandaar dat het in DIN is vastgelegd, zodat er geen misverstanden over kunnen ontstaan

je hebt ook gewoon bouten met een kruisschroevendraaier (of platte) kop..

net zoals je ook zeskant-schroeven of imbusschroeven hebt..
[edit] beetje laat - voortaan eerst verder lezen [/edit]

Een bout draai je aan de buitenzijde van de kop
Een schroef aan de binnenzijde van de kop

dus:

buitenzeskant = bout
kruiskop = schroef
binnentorx = schroef
buitentorx = bout
imbus = schroef

etc.
De draad heeft er niets me te maken

Laatst bewerkt:
je hebt ook gewoon bouten met een kruisschroevendraaier (of platte) kop..

net zoals je ook zeskant-schroeven of imbusschroeven hebt..

Ik weet denk ik, welke bouten je bedoelt (zitten ook ergens op mijn motor ..weet alleen niet meer waar )

[edit]
Even in mijn 'ik schroef, draai breek het los, en wellicht dat ik het ooit nog een s nodig heb-bak' gezocht:

[/edit]

Laatst bewerkt:
Mannesmann 122-delige Chroom-Vanadium Gereedschapstrolley
•Merk: Mannesmann
•Type: 122-delige gereedschapstrolley
•Verrijdbare trolley met telescopische handgreep
•Extra opbergruimte voor boormachines e.d.
•2 x Verlengstuk 1/2″ 125mm + 1/4″ 75mm
•2 x Ratel 1/2“ + 1/4“ 1 x Bithouder (schroevendraaiermodel) 1/4“
•8 x Steekringsleutel 10-11-12-13-14-15-17-19 mm
•1 x Koppelstuk
•13 x Doppen 1/2″ 10-11-12-13-14-15-17-19-22-24-27-30-32mm
•10 x Doppen 1/4″ 4-5-6-7-8-9-10-11-12-13mm
•10 x Diepe doppen 1/4″ 6-7-8-9-10mm
•2 x Kniestuk 1/2″ en 1/4″
•2 x Korte schroevendraaier PH 2 x 38 en 6 x 38
•2 x Bougiedoppen 1/2″, 16 + 21mm
•32 x Bits lang: 25mm
•2 x Schroevendraaier PH 2 x 100 + 6 x 100
•1 x Hamer 300gr
•1 x Striptang
•25 x Kabelschoentjes
•1 x Combinatietang 7″
•1 x Waterpomptang 240 mm
•9 x Inbussleutel 6 kant 1,5-2-2,5-3-4-5-6-8-10 mm
•1 x Assortiment bouten en moeren
•Voldoet aan DIN kwalificaties
•VPA GS gecertificeerd
•Afmetingen: 380 x 270 x 550 mm
•Gewicht: 12.1 kg
•Garantie: 10 jaar

''bespreking''

Volgens mij staat MANNESMANN toch voor kwaliteit.
Ik heb trouwens de greenline-serie.

Ik heb hier eens gelezen, dat het niet om kwaliteit gaat(verschil de diverse 'LINE's' e.d. van mannesmann), maar om de ergonomische grip.

Laatst bewerkt:
't zal er wel van afhangen hoe vaak je die dingen gaat gebruiken zeker, maar voor die prijs zal je ze toch niet intensief moeten gebruiken vrees ik. Ik zou dat ook vermelden dat het om de ergonomische grip gaat en niet om de kwaliteit indien ik niet 100% achter mijn eigen kwaliteit stond en die 10 jaar garantie die ze geven...Probeer maar een iets in te wisselen na er enkele maanden mee gewerkt te hebben Zelfs facom dewelke kwalitatief van hoogstaand niveau zijn geven levenslang garantie,tot het zover is en dan moet je hemel en aarde verzetten om 't in orde te krijgen. Je krijgt het uiteindelijk wel hoor en 't zal zelden of raar voorvallen dat er iets van stuk gaat maar toch

En toch is zo'n beetje iedereen erg te spreken over dat setje van iets van €10,- (ratelsetje) bij de Action. Ook ik ben daar erg te spreken over.

En wat misschien nog wel belangrijker is dan of het kapot gaat, is of de maatvoering goed is. Dat je de bouten niet dol draaid.

Hey deze heb ik vandaag ook besteld!

Hier op MF lees je trouwens veel goeds over mannesmann en met name de groene lijn.
en daar is deze koffer ook van.

Laatst bewerkt:

Deze gebruiker heeft in ieder geval geen probleem gehad met het opeisen van zn garantie

levenslange garantie

Ik heb al meerdere ratels (1/4) moeten vervangen imdat IK ZE VERNEUK DOOR VERKEERD GEBRUIK maar ze doen nooit moeilijk. Krijg gewoon zo een nieuwe mme

Mannesmann is gewoon een van de beste

Deze gebruiker heeft in ieder geval geen probleem gehad met het opeisen van zn garantie

Tja jongens, de garantie afhandeling komt nog altijd op de leverancier aan, niet de fabrikant in de meeste gevallen. Dus koop bovenstaande set bij een "prijsknallervoorvandaag-en-daarna-kennen-we-je-niet-meer-firma" en dan is de kans des te groter dat je je kapotte tangetje nooit vervangen krijgt.

Zo werkt het zowieso, je betaalt voor je garantie.
Daarom is de ijzerwaren zaak op de hoek altijd 5X duurder, die geven je (als het goed is) direct een vervanging mee als je iets kapot hebt

Ik probeer er iig altijd netjes in te zijn, dan zijn mijn setjes maar een paar euro duurder, ik heb liever èèn tevreden klant dan 3 die er de P in hebben.

(nee mods t'is geen reclame!)

Status
Niet open voor verdere reacties.