Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Gefeliciteerd man.
Veel veilige kilometers.
Geen idee hoe een geknepen Shiver reageert op het gas.
Vast veel beter dan de YZF R125.
Ik heb vorig jaar voor mijn schoonvader zijn YBR 125 verkocht.
Voor de fun een weekje mee naar het werk gereden.
Daar kan je mee een achtje draaien op de eet tafel.
Maar geen gang in te krijgen.
OP de snelweg durfde ik er niet eens mee.
De Shiver loopt in zijn 1 al harder.
 
Gefeliciteerd man.
Veel veilige kilometers.
Geen idee hoe een geknepen Shiver reageert op het gas.
Vast veel beter dan de YZF R125.
Ik heb vorig jaar voor mijn schoonvader zijn YBR 125 verkocht.
Voor de fun een weekje mee naar het werk gereden.
Daar kan je mee een achtje draaien op de eet tafel.
Maar geen gang in te krijgen.
OP de snelweg durfde ik er niet eens mee.
De Shiver loopt in zijn 1 al harder.
Geknepen shiver rijdt nog goed. Probleem is alleen als je 1 x sneller hebt gereden dat je niet meer terug wilt en altijd tegenvalt. Alleen op de snelweg mis je echt de power die origineel wel aanwezig om even weg te trekken van een auto. Maarja dat is logisch met 35kw. Mijn 35kw periode heeft wel bijgedragen aan de rijvaardigheden.
 
Geknepen shiver rijdt nog goed. Probleem is alleen als je 1 x sneller hebt gereden dat je niet meer terug wilt en altijd tegenvalt. Alleen op de snelweg mis je echt de power die origineel wel aanwezig om even weg te trekken van een auto. Maarja dat is logisch met 35kw. Mijn 35kw periode heeft wel bijgedragen aan de rijvaardigheden.
Opzich is 2 jaar met 35 kw zeker niet verkeerd.
Ik heb nooit de oefeningen gehad, mocht gelijk op de zwaarste/snelste motor die er was.
Dat was toen niet veel meer dan 35 kw hoor.
Ja de Honda CBX 6 cilinder met 78KW maar die was toch niet te betalen voor de jongeren
 
Geknepen shiver rijdt nog goed. Probleem is alleen als je 1 x sneller hebt gereden dat je niet meer terug wilt en altijd tegenvalt. Alleen op de snelweg mis je echt de power die origineel wel aanwezig om even weg te trekken van een auto. Maarja dat is logisch met 35kw. Mijn 35kw periode heeft wel bijgedragen aan de rijvaardigheden.
Ik heb al een paar keer op de cbf 900 van mn buurman gereden en die trekt als un malle als je hem in de toeren jankt maar de shiver heeft lekker veel koppel onderin en ik ben persoonlijk niet zo'n speed freak geef mij maar lekkere technische bochtjes 😉
 
Klopt, ik heb hetzelfde. Wat wel is, veel koppel onderin maar bij 35kw gaat het alleen daarom want boven 6/7k toeren zit er weinig snelheid meer in. Dit is bij vol vermogen juist het leuke, ook wat je op de snelweg nodig hebt snel een gat te trekken. De eerste paar keer na 35kw verschrik je eigenlijk van de kracht. Helaas wen je er op den duur weer aan
 
Gefeliciteerd man.
Veel veilige kilometers.
Geen idee hoe een geknepen Shiver reageert op het gas.
Vast veel beter dan de YZF R125.
Ik heb vorig jaar voor mijn schoonvader zijn YBR 125 verkocht.
Voor de fun een weekje mee naar het werk gereden.
Daar kan je mee een achtje draaien op de eet tafel.
Maar geen gang in te krijgen.
OP de snelweg durfde ik er niet eens mee.
De Shiver loopt in zijn 1 al harder.
Gefeliciteerd man.
Veel veilige kilometers.
Geen idee hoe een geknepen Shiver reageert op het gas.
Vast veel beter dan de YZF R125.
Ik heb vorig jaar voor mijn schoonvader zijn YBR 125 verkocht.
Voor de fun een weekje mee naar het werk gereden.
Daar kan je mee een achtje draaien op de eet tafel.
Maar geen gang in te krijgen.
OP de snelweg durfde ik er niet eens mee.
De Shiver loopt in zijn 1 al harder.
ik vind de r125 een hele fijne woonwerk fiets maar ik rij voornamelijk 80 en 100 wegen en je kunt er makkelijk 1 op 30 mee rijden maar de shiver is een heel ander beestje
 
Mijn beste wensen voor 2019!

Vandaag was een leuke dag, ik heb de (zwarte versie 2019) Shiver 900 besteld. Prijs is het zelfde gebleven als 2018. Wel weet ik nog niet of de bluetooth (ivm gps) module er standaard bij zit of in optie. Dealer krijgt pas volgende week info van Aprilia ivm 2019 modellen. hij wist enkel al de prijs.

Het auto/moto salon Brussel is pas 19 januari en ging de Shiver daar bestellen, maar heb beslist het nu al te doen ivm levertijd. Zodat ik de moto vroeg genoeg heb om rustig in te lopen, wat opties te monteren zoals, Arrow decat, Akraprovic dempers met standaard de akra inox plaat bij geleverd deze dan na te maken in een carbon exemplaar, Aprilia ruitje, Dorsoduro handkappen, Oxford handvatverwarming, Puig spatbord, voorspatbordverlenger, en een bagage systeem (messchien Hepco & Becker met de Aprilia Shiver zadeltas of een grote universele Givi zadeltas of zo ). Zo dat ik in juni op moto reis kan naar Duitsland. :]
 
Laatst bewerkt:
Mijn beste wensen voor 2019!

Vandaag was een leuke dag, ik heb de (zwarte versie 2019) Shiver 900 besteld. Prijs is het zelfde gebleven als 2018. Wel weet ik nog niet of de bluetooth (ivm gps) module er standaard bij zit of in optie. Dealer krijgt pas volgende week info van Aprilia ivm 2019 modellen. hij wist enkel al de prijs.

Het auto/moto salon Brussel is pas 19 januari en ging de Shiver daar bestellen, maar heb beslist het nu al te doen ivm levertijd. Zodat ik de moto vroeg genoeg heb om rustig in te lopen, wat opties te monteren zoals, Arrow decat, Akraprovic dempers en terug een onderplaat maken (niet meer bestelbaar), Aprilia ruitje, Dorsoduro handkappen, Oxford handvatverwarming, Puig spatbord, voorspatbordverlenger, en een bagage systeem (messchien Hepco & Becker met de Aprilia Shiver zadeltas of een grote universele Givi zadeltas of zo ). Zo dat ik in juni op moto reis kan naar Duitsland. :]
Ook een fijn 2019 ik ben benieuwd of ze nu misschien wel een aprilia shiver 1200 maken in de toekomst maar de 900 is ook een heel mooi ding veel succes met je aanpassingen 😆
 
Ook een fijn 2019 ik ben benieuwd of ze nu misschien wel een aprilia shiver 1200 maken in de toekomst maar de 900 is ook een heel mooi ding veel succes met je aanpassingen 😆

Ik denk niet dat ze snel een nieuw 1200 twin blok gaan ontwikkelen, als je weet dat ze een 1200 blok juist uit productie gebracht hebben die bijna identiek kwa bouw is (maar allemaal ietsje groter) als de Shiver/Dorso 750 en 900 blokken. 750 en de 1200 waren nog euro 3 norm en daar ze niet extra wilden investeren in de 1200 naar de euro 4 norm. denk ik dat een compleet 1200 blok ontwikkelen veer duurder is als een bestaand verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Hi Shivers! Ik heb inmiddels ruim 2 jaar mijn Shiver uit 2011.

Hij zit boven de 40k nu en ik zou graag klepspeling laten controleren en evt bijstellen. In het verleden ben ik met mijn Aprilia rsv en ook deze Shiver bij Roke geweest maar zou liever ergens in de buurt van Amersfoort iets vinden waar ze dit kunnen doen. Iemand tips hier voor een goede dealer?
 
Mvm in Soesterberg? Is geen Aprilia dealer maar heeft wel een goede werkplaats en occasions van verschillende merken.
 
Hi Shivers! Ik heb inmiddels ruim 2 jaar mijn Shiver uit 2011.

Hij zit boven de 40k nu en ik zou graag klepspeling laten controleren en evt bijstellen. In het verleden ben ik met mijn Aprilia rsv en ook deze Shiver bij Roke geweest maar zou liever ergens in de buurt van Amersfoort iets vinden waar ze dit kunnen doen. Iemand tips hier voor een goede dealer?
Ik ga zelf naar de zwart motoren in weert maar dat is iets te ver voor jou 😉
 
Bedankt. Ja de Zwart is een prima zaak inderdaad. Ken ze wel maar voor onderhoud beetje ver helaas. Ik ga maar eens bij mvm kijken.
 
met het mooie weer vandaag en voorspeld de komende week :] word mijn geduld flink op proef gesteld :+. Heb al eens bericht naar mijn Appie dealer of hij al een aflever week wist en hij zij dat de Shiver in Maart zou toe komen maar wist nog geen week.
 
met het mooie weer vandaag en voorspeld de komende week :] word mijn geduld flink op proef gesteld :+. Heb al eens bericht naar mijn Appie dealer of hij al een aflever week wist en hij zij dat de Shiver in Maart zou toe komen maar wist nog geen week.
Ga je er ook nog wat aan versleutelen? ??
 
Ga je er ook nog wat aan versleutelen? ??

Hey Kevin,

ja ik ga proberen tussen het rijden door, want denk toch eerst wat kmers te maken om alles in te lopen maar uiteraard ook gewoonweg omdat ik er eerst wat mee wil rijden voor ik er aan sleutel 8)7.

Maar mijn sleutel plan is de :
-Arrow decat (bijna -1kg),
-Akra dempers (bijna -7kg),
-een carbon beschermplaat maken ipv de inox akra plaat (voor het beschermen van water daar de originele uitlaat deze beschermde),
-dorso handkappen,
-origineel optioneel ruitje,
-matzwart Puig spatbord,
-carbon fenda extender (voorspatbord verlenger),
-een origineel optioneel zadel tas om wat kleins te kunnen vervoeren.
-Oxford sport handvatverwarming,
-misschien een lithium batterij -2kg (misschien omdat ik hier nog geen ervaring mee heb ivm start betrouwbaarheid en brandgevaar),
-heel misschien stuur rizers (of Dorso stuur) om het zelfde niveau te hebben als de eerste Shivers (2008-2009) maar eerst veel km testen of dit nodig is,
-En voor bagage weet ik nog niet, ik ben er nog steeds niet uit,

Mijn eerste Shiver had de Hepco & becker c-bow tassen in combinatie met de originele zadeltas, was heel handig en waren mooie tassen, maar die c-bow beugels waren gewoon lomp en lelijk, maar vooral breed. En eerlijk gezegt, gebruikte de zij tassen maar 1x op een jaar en dat is om een moto reisje te maken of heel messchien eens om een mini boodschap te doen. Maar om terug met beugels rond te rijden of telkens de beugels te monteren en demonteren, ja daar heb ik momenteel geen zin in.
Ik denk eerst om met de Shiver te rijden naar een RAD winkel en daar eens de Givi Ultima zadel tas 35l of 65l te proberen, daar de Shiver zijn passagiers handvatten perfect zitten om deze zadel tas net zoals de originele zadeltas van Aprilia aan vast te maken zonder dat ik riempjes rond de nrplaat houder moet binden of zo. Zo kan ik toch heel wat mee nemen en dit op een aanneembare tijd vast maken en los maken. Voor die paar keer op een jaar.

De originele zadel tas zat bijna heel het jaar door op mijn 1e Shiver, was heel handig en kon er toch een groot brood in en wat andere dingen.

Zoals je ziet zijn er veel dingen voor het gewicht naar beneden te halen, de sound, de lichte toename in pk en koppel, comfort, en vuil van het blok te houden.
 
Laatst bewerkt:
Hey Kevin,

ja ik ga proberen tussen het rijden door, want denk toch eerst wat kmers te maken om alles in te lopen maar uiteraard ook gewoonweg omdat ik er eerst wat mee wil rijden voor ik er aan sleutel 8)7.

Maar mijn sleutel plan is de :
-Arrow decat (bijna -1kg),
-Akra dempers (bijna -7kg),
-een carbon beschermplaat maken ipv de inox akra plaat (voor het beschermen van water daar de originele uitlaat deze beschermde),
-dorso handkappen,
-origineel optioneel ruitje,
-matzwart Puig spatbord,
-carbon fenda extender (voorspatbord verlenger),
-een origineel optioneel zadel tas om wat kleins te kunnen vervoeren.
-Oxford sport handvatverwarming,
-misschien een lithium batterij -2kg (misschien omdat ik hier nog geen ervaring mee heb ivm start betrouwbaarheid en brandgevaar),
-heel misschien stuur rizers (of Dorso stuur) om het zelfde niveau te hebben als de eerste Shivers (2008-2009) maar eerst veel km testen of dit nodig is,
-En voor bagage weet ik nog niet, ik ben er nog steeds niet uit,

Mijn eerste Shiver had de Hepco & becker c-bow tassen in combinatie met de originele zadeltas, was heel handig en waren mooie tassen, maar die c-bow beugels waren gewoon lomp en lelijk, maar vooral breed. En eerlijk gezegt, gebruikte de zij tassen maar 1x op een jaar en dat is om een moto reisje te maken of heel messchien eens om een mini boodschap te doen. Maar om terug met beugels rond te rijden of telkens de beugels te monteren en demonteren, ja daar heb ik momenteel geen zin in.
Ik denk eerst om met de Shiver te rijden naar een RAD winkel en daar eens de Givi Ultima zadel tas 35l of 65l te proberen, daar de Shiver zijn passagiers handvatten perfect zitten om deze zadel tas net zoals de originele zadeltas van Aprilia aan vast te maken zonder dat ik riempjes rond de nrplaat houder moet binden of zo. Zo kan ik toch heel wat mee nemen en dit op een aanneembare tijd vast maken en los maken. Voor die paar keer op een jaar.

De originele zadel tas zat bijna heel het jaar door op mijn 1e Shiver, was heel handig en kon er toch een groot brood in en wat andere dingen.

Zoals je ziet zijn er veel dingen voor het gewicht naar beneden te halen, de sound, de lichte toename in pk en koppel, comfort, en vuil van het blok te houden.
So een flinke waslijst. ik weet dat givi zaddeltassen maakt, met beugels die een klik systeem hebben, is gewoon het klik plaatje zo gezegd installeren en dan kun je de beugels er heel makkelijk af halen en opzetten , maar ik weet niet of ze die voor de shiver maken,en een uitlaatje moet er zeker onder ik heb zelf de leo vince carbon. En ik wist niet dat de nieuwere modelen een ander stuur hadden
 
Zo! Ook ik hoor nu tot de Aprilla rijders :). Afgelopen weekend een Shiver 900 afgeleverd op de deurmat.

Een vraag aan jullie, ik wil graag LED verlichting in de koplamp maar ik zie dat de inbouwruimte (2 cm hoog) erg krap is.
Wie van jullie heeft er ervaring met vervangen van de led in de koplamp en welke heb je dan geplaatst ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan