Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Zo als alles goed gaat en ik bij mijn mening blijf, net beslist voor mij dat ik de zwarte Shiver 900 2019 bestel in Januari in het auto/moto salon Brussel. Die geeft een nieuw kleur (die ik mooier vind of de huidige), en een ingbouwde gps in dachbord (gebruikt de gps antenne van de gsm), lijkt een handige upgrade voor de 2019. Dus mijn groene Caponord 1200 Rally gaat in de verkoop. Zal em missen maar blijf mijn Shiver 750 meer missen, de Tuono was te klein, wel lekker snel, Caponord veel koppel en goede houding, maar zwaar in de stad. De Shiver 900 lijkt een mooie middenweg. Als opties Akra's er onder, Dorso handkappen, ruitje, Oxford handvatverwarming, hepco & becker bagage en de externe gps nie meer nodig. Laat de winter maar voorbij gaan.

Dan in maart volledig testverslag??
 
Zo beste shivers mijn shiver wordt vervangen door de honda cb650f
20181201_151007.jpg
 
Dat is een behoorlijke overstap. Vanwaar deze keuze?
Ik heb ooit een proefrit gemaakt met dit type maar vond het blok nogal futloos onderin de toeren.
 
De shiver had al een koppel rond de 2500 /min dat bij de honda eerst rond de 5000/min de hel los barst.
Het bokken en stoten van een 2 cilinder heb je niet bij een 4 cilinder,maar ik moet wel zeggen de shiver is een van mijn leukste motoren die ik ooit heb bereden.
 
Bokken kan de Shiver zeker. Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen van Dierick met de Shiver 900. Ik heb sterk het gevoel (verwachting) dat de 900 niet of nauwelijks meer bokt in lage toeren.
 
zo net de 2 kleuren gevonden op een spaanse site, de rode was op heden moelijk te vinden, zie ook het display als voorbeeld van de gps via smartfone, wat ook moeilijk te vinden was op internet nog youtube.
 
Goedendag dames en heren ik heb een maand of 2 geleden een shiver gekocht en hij staat nu lekker warm in de carport hiervoor had ik een yamaha yzf r125 voor 2 jaar maar natuurlijk is zo'n dikke vtwin compleet wat anders in ieder geval hier is een foto beste die ik even snel kon maken in de stalling
20180913_174548.jpg
 
Heerlijk zo'n stalling bij huis. Helaas heb ik die luxe niet. Het zou theoretisch kunnen (ander huis kopen) maar dan stijgen de maandlasten behoorlijk (veel hypotheek er bij). Dat doen we dus niet.
 
Heerlijk zo'n stalling bij huis. Helaas heb ik die luxe niet. Het zou theoretisch kunnen (ander huis kopen) maar dan stijgen de maandlasten behoorlijk (veel hypotheek er bij). Dat doen we dus niet.[/QUOTE

Is zeker handig wordt wel een beetje passen en meten met de auto's 😂😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan