Semi-technische vraag: voorvork beschermers

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.716
982
Almere
Ik zoek een simpele voorvork beschermer waarbij de poot niet weer los hoeft (ff geen zin in).

Ook heb ik een zgn fork brace, dus ik kan niets aan de bovenkant van de buitenpoot bevestigen.

Er zitten net nieuwe (en als je het mij vraagt dure!) binnenpoten in.

Nu zie ik sokjes met klittenband, maar in mijn mening maakt het klittenband hem erg stroef. Werkt dat dan niet belemmerend?

Heeft er iemand (vanuit de cross/enduro wellicht) ervaring met voorvork beschermers?

Als er bijv. zand in zou komen zou het alleen maar schuren en meer kapotmaken dan preserveren.

Ik zie ook rubbere/plastic sokken met harmonica werking, hebben ze zoiets ook in een open variant welke je (eigenlijk net zoals een universele open homokineet hoes) dicht kan lijmen? (Nee ik gebruik ze niet, weet alleen van het bestaan af!)

Ja het is misschien overkill, maar als ik voor 5-15 euro een effectief middel op aliexpress of ebay kan halen is dat wel het overwegen waard.

In dit geval betreft het overigens een V-Strom DL1000 uit 2004 waarbij de poten behoorlijk bloot en dus onder vuur liggen van steenslag.
 
Laatst bewerkt:
@leejow: Is dat de conclusie die je uit mijn tekst trekt of iets wat je uit eigen ervaring weet?

En "dat werkt niet" heb ik weinig aan, waarom werkt dat niet?


@huls: Alleen wiel er uit wist ik niet, ik heb er geen beeld bij en ging er gemakshalve even van uit dat de sok te strak was om over de buitenpoot te kunnen.

Met welk merk heb jij goede ervaringen?
En moet het nog regelmatig schoongemaakt worden of is het in principe stofdicht?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan