Seizoen is klaar....wat nu?

Hier genoeg te doen:

Ik ga regelmatig vrij rijden op het circuit en wil aankomend jaar gaan zorgen dat mijn niveau wat omhoog gaat.

Om te beginnen heb ik maar een laptimer (aim solo) aangeschaft aangezien er bij de ene organisatie geen tijdwaarneming is, of bijvoorbeeld de eerste sessies niet en als er wel tijd wordt bijgehouden weet ik toch nooit meer in welke ronde het lekker ging tegen de tijd dat je de tijdlijst te zien krijgt.
Ik denk dat met een laptimer dat een stuk prettiger/makkelijker is, je kan immers meteen zien hoe je ronde was en wat het effect is als je ergens probeert om jezelf te verbeteren.

Verder rijd ik met mijn motor op straat en op het circuit waardoor er toch een soort gulden middenweg gekozen moet worden.
Zo is de ketting de standaard lengte waardoor ik niet teveel kan experimenteren met andere verhoudingen, gevolg is dat ik op Assen de 6e versnelling eigenlijk maar net haal en ga nu toch maar zorgen dat ik een nieuwe kettingset met langer ketting ga monteren, de keren dat ik op straat rijd zijn er toch niet zoveel meer de laatste tijd dus dan loopt de motor daar maar wat meer toeren.

Afgelopen jaar heb ik een brembo RCS19 rempomp gemonteerd maar deze zit nu nog net niet helemaal lekker ivm het huis van de gashendel, deze winter wil ik ook proberen om de schakelaars te vervangen voor een smaller model en dan meteen maar snelgas te monteren.

Verder zal er nog wat onderhoud gedaan moeten worden om de motor volgend jaar weer fris op het circuit te hebben staan, maar dat is een kwestie van verse vloeistoffen en een nieuw achterbandje.
 
goed punt!!! komt bij dat het fysiek ook veel van het lichaam vraagt en dat wordt vaak maar ff vergeten...tis meer dan alleen gas geven met bijvoorbeeld een dikke 1000


Beginnen met mountainbiken, goed voor de concentratie, bochtentechniek en je krijgt een topconditie
 
Volgend jaar weer wat meer rijden. Het was dit jaar een beetje matig op circuit omdat ik 5x(!) op vakantie ben geweest (ook met de motor). Geen geldboom helaas.

Ik ben bezig met het volgende:
  • Kilo's verliezen door hardlopen/touwtjespringen/niet eten.
  • Statische geometrie op de nano meter nauwkeurig afstellen.
  • K-tech zuigerkit in de voorvork vrotten voor groter afstelbereik.
  • GPS trigger voor originele dash monteren (starlane)
  • Verse remblokjes, remvloeistof en olie voederen.
  • Hoger CRC foam zitje monteren voor extra been ruimte.
  • Zorgen dat de uitlaat nog stiller wordt.
Met meten bleek de preload aan de achterzijde al veel te laag te staan (statisch 1cm), wat het langzame overgooien in chicanes wel een beetje verklaart. En de beroerde grondspelling, de kuip komt rechts achter aan de grond. Ben wel benieuwd of de achterzijde nu iets lager moet komen om stabiliteit te houden tijdens remmen, zeker als er meer foam op het zitje zit. Of de voorzijde wat omhoog.
21AD9E9C-DC0D-4340-A797-1C6E47ECA05D.jpeg

Ook de moto voorzien van koelwater ipv demiwater om bevriezing te voorkomen.

Ik heb nu een maxtreme demper eronder zitten, maar ben zowel in Assen en Zandvoort een keer van de baan gehaald voor geluid. Alles al geisoleerd en gewoon het standaard luchtfilter erin. Zinvol om een afspraak te maken bij Pajic of ander adresje??
 
Volgend jaar weer wat meer rijden. Het was dit jaar een beetje matig op circuit omdat ik 5x(!) op vakantie ben geweest (ook met de motor). Geen geldboom helaas.

Ik ben bezig met het volgende:
  • Kilo's verliezen door hardlopen/touwtjespringen/niet eten.
  • Statische geometrie op de nano meter nauwkeurig afstellen.
  • K-tech zuigerkit in de voorvork vrotten voor groter afstelbereik.
  • GPS trigger voor originele dash monteren (starlane)
  • Verse remblokjes, remvloeistof en olie voederen.
  • Hoger CRC foam zitje monteren voor extra been ruimte.
  • Zorgen dat de uitlaat nog stiller wordt.
Met meten bleek de preload aan de achterzijde al veel te laag te staan (statisch 1cm), wat het langzame overgooien in chicanes wel een beetje verklaart. En de beroerde grondspelling, de kuip komt rechts achter aan de grond. Ben wel benieuwd of de achterzijde nu iets lager moet komen om stabiliteit te houden tijdens remmen, zeker als er meer foam op het zitje zit. Of de voorzijde wat omhoog.
Bekijk bijlage 1340092
Ook de moto voorzien van koelwater ipv demiwater om bevriezing te voorkomen.

Ik heb nu een maxtreme demper eronder zitten, maar ben zowel in Assen en Zandvoort een keer van de baan gehaald voor geluid. Alles al geisoleerd en gewoon het standaard luchtfilter erin. Zinvol om een afspraak te maken bij Pajic of ander adresje??

Ik zou Maxtreme even benaderen dat je met hun demper nog steeds problemen hebt. Ze helpen je er graag bij.

Als de kuip aan de grond komt, is het dan wel een correcte kuip? Of zit hij gewoon verkeerd gemonteerd? Bv de montagepunten net niet goed voorgeboord.
 
Ik zou Maxtreme even benaderen dat je met hun demper nog steeds problemen hebt. Ze helpen je er graag bij.

Als de kuip aan de grond komt, is het dan wel een correcte kuip? Of zit hij gewoon verkeerd gemonteerd? Bv de montagepunten net niet goed voorgeboord.

Oke, maxtreme benaderen, ga ik doen.

Kuip aan de grond is ook een Aprilia dingetje lees ik overal. Wel de goede kuip en ook meesterlijk gemonteerd al zeg ik het zelf. *D
 
Oke, maxtreme benaderen, ga ik doen.

Kuip aan de grond is ook een Aprilia dingetje lees ik overal. Wel de goede kuip en ook meesterlijk gemonteerd al zeg ik het zelf. *D

Met Akrapovic uitlaat geen problemen op Zandvoort of Assen met mijn RSV4. Zoals aangegeven door hoger zitje wat meer veervoorspanning O-)
 
Vandaag gespeelt op de kartbaan in meeuwen. Zoveel beter als in Hasselt kan het zeker aanbevelen. Na 4 sessies ben ik echt serieus gesloopt nu al overal spierpijn 😁
 
Met Akrapovic uitlaat geen problemen op Zandvoort of Assen met mijn RSV4. Zoals aangegeven door hoger zitje wat meer veervoorspanning O-)

Dit dus pippen, de Akra is gewoon stiller dan de maxtreme! Pajic kan dit bevestigen! En ze wegen ook vaak lichter dan de maxtreme demper.
Op mijn SC59 was dit ook zo, terwijl de maxtreme 8cm langer was!
Volgens pajic is de akra 3db stiller dan de maxtreme demper.
 
Dit dus pippen, de Akra is gewoon stiller dan de maxtreme! Pajic kan dit bevestigen! En ze wegen ook vaak lichter dan de maxtreme demper.
Op mijn SC59 was dit ook zo, terwijl de maxtreme 8cm langer was!
Volgens pajic is de akra 3db stiller dan de maxtreme demper.

Ja, maar ik heb een ook Akra, en die is echt tering luid. Het schijnt dat er een verschil is tussen de aftermarket en de OEM akra. Die laatste schijnt stil te zijn.
Ik heb ondertussen contact gehad met Maxtreme en de demper opgestuurd. Ik krijg kosteloos een andere, nieuwe, aangepaste, en vermoedelijk stille demper terug.
Super service, kan niet anders zeggen.
 
Gaan hier nog mensen met Ferry naar Alcarras weekend van 21,22 en 23 maart?
Ben aan het wikken en wegen daar op te warmen voor het seizoen.
 
Gaan hier nog mensen met Ferry naar Alcarras weekend van 21,22 en 23 maart?
Ben aan het wikken en wegen daar op te warmen voor het seizoen.

Tja, opzich wel leuk. Ik zit ook nog te kijken naar iets in maart. Maar dit is bijna 200e duurder dan 4 dagen Almeria via focused events. Het voordeel bij racecracks is wel dat je je motor in NL kunt droppen in plaats van Belgie.
 
Tja, opzich wel leuk. Ik zit ook nog te kijken naar iets in maart. Maar dit is bijna 200e duurder dan 4 dagen Almeria via focused events. Het voordeel bij racecracks is wel dat je je motor in NL kunt droppen in plaats van Belgie.
Sterker nog, bij mij in de woonplaats.
 
ik ga al jaren met focused en is prima geregeld , gelukkig heb ik een diesel en kost het mij maar 1 tank om de motor te brengen en te halen ;-) ,is het bij ferry ook 4 dagen
 
ik heb eind Maart en begin April ook nog niet uitgesloten. Ben nu een dag extra aan het werk per week, maar valt netto nogal tegen aan het eind van de maand -O-. Denk dat ik de centen op zak houd, en in Augustus met Eybis op Magny-Cours ga rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan