Scott Redding topic

Scott van de week voor het eerst begonnen op de (kleine) Aprilia. *O*

In zijn bericht staat read the hand. :?

full


Wat zou hij daar mee bedoelen? :P
 
Laatst bewerkt:
Die heeft hij al langer, maar zou nu op de Aprilia kunnen slaan inderdaad. :Y :t
 
In Valencia draaide Scott Redding voor het eerst mee op de Aprilia RS-GP. "Aleix kan ervoor zorgen dat ze het juiste doet volgens zijn rijstijl. De fiets doet dat niet van nature, "zei hij.
De Brit Scott Redding verhuisde vanaf 2018 Pramac Ducati in het fabrieksteam van Aprilia. In de eerste test met de RS-GP stond Redding pas na twee dagen op de 19e plaats - 2.042 seconden achter de snelste tijd.

Aleix Espargaró, de Aprilia-teamgenoot van Redding, liet zien wat er mogelijk is met de RS-GP en werd 9e, Redding verloor 1.319 seconden aan de Spanjaard. "De stijl van de motor en het chassis is heel anders dan die van de Ducati. Toen ik overstapte van Honda naar Ducati, kwamen de fietsen veel meer overeen. Het was gemakkelijker. We moeten nog steeds aan de motor werken. De draai is raar, maar niet slecht. Ik kan nu dezelfde lijnen kiezen als de Yamaha-rijders. Maar toen ik mijn tijd wilde verbeteren, was mijn grootste probleem dat het niet langzamer ging werken of eerder versnelde. Je maakt de tijd door de curve snelheid. Maar dat is moeilijk omdat we problemen hebben met het gewicht op de voorkant. We moeten de motor overslaan en de achterrem gebruiken. Daar moeten we aan werken. "

"Eerst leek de motor stijf en agressief om te rijden. Toen maakten we een wijziging om het flexibeler te maken en de motor zachter te maken. Het ging erom de weg te vinden. De machine heeft een ander formaat, wat alleen maar een negatief effect op de rechte lijn had. Vervolgens hebben we de voetsteunen verder teruggezet, wat naar mijn mening de wegligging heeft ingeperkt. Toen ik neerstortte, kregen we de behendigheid terug. Alleen de voetsteunen waren anders, wat uiteindelijk goed was, want zo hebben we het getest. Ik wilde de fiets drivervriendelijker maken. Aleix kan de Aprilia door zijn rijstijl maken om het juiste te doen. De fiets doet dat niet van nature. Je moet het hard doen, "zei Redding.

"Ik heb nog steeds tijd nodig om me aan te passen totdat ik het niveau van Aleix heb bereikt. In Jerez op een nieuw nummer, heb ik nog een lege hand om opnieuw te beginnen en alles te begrijpen. Ik kan remmen en naar binnen rijden als Alex, maar hij houdt meer snelheid van het loslaten van de rem om aan het gas te trekken. Dat maakt het verschil. Hij neemt meer hoeksnelheid, maar ik heb nog geen vertrouwen in de frontlinie. Soms vertraagt ​​het eerder, maar het is sneller in de bocht, "analyseerde de Brit.

 - Meer op SPEEDWEEK: Scott Redding: «Die Aprilia braucht viel Kurvenspeed»/MotoGP SPEEDWEEK
 
Helaas. Hoop dat hij nog ergens terecht kan. Hij is gemotiveerd, snel (op de juiste machine) en knettergek. Zo'n gast moet je hebben.
 
Helaas. Hoop dat hij nog ergens terecht kan. Hij is gemotiveerd, snel (op de juiste machine) en knettergek. Zo'n gast moet je hebben.

En de afgelopen seizoenen structureel langzamer dan zijn teamgenoten geweest. Dat doet je marktwaarde geen goed. En je zo over je team uitlaten ook niet. Dat zie je Aleix niet doen.

Ben benieuwd welke optie hij gaat kiezen:
- MotoGP testrijder (kan ik mij niet voorstellen als je zo over je team praat)
- WSBK rijder
- BSB rijder
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft al eerder aangegeven alleen naar de WSBK te gaan als ie op een competitieve motor kan meestrijden. Anders is het alleen maar een dooddoener voor je carrière, en daar heeft ie een punt.

Zelfde zei die ook van de Moto2 en BSB, nu lijkt het erop dat ie het zitje van Shakey Byrne kan gaan bemannen op de Paul Bird machine, dat is een winnende combi in het BSB en dus zou dat nog niet eens zo verkeerd zijn.
 
En de afgelopen seizoenen structureel langzamer dan zijn teamgenoten geweest. Dat doet je marktwaarde geen goed. En je zo over je team uitlaten ook niet. Dat zie je Aleix niet doen.

Ben benieuwd welke optie hij gaat kiezen:
- MotoGP testrijder (kan ik mij niet voorstellen als je zo over je team praat)
- WSBK rijder
- BSB rijder

Aleix weet dat hij ook nergens anders heen kan. Schijnbaar vindt hij het wel best om 17e te finishen. Daarbij krijgt Aleix structureel de voorkeursbehandeling en rijdt hij al vanaf het begin op de appie en heeft maar 5 punten meer dan Redding..
Bij Ducati kreeg Petrucci in 2017 factory spec materiaal en Redding niet. In 2016 was het verschil 1 punt.

Ik snap de frustratie bij Redding wel :Y Natuurlijk mag je niet zo praten over je team, maar zoals hij zelf aangeeft: Hij is degene die zijn leven in de waagschaal legt. Als je dan amateursfouten constateert binnen het team dan is dat onacceptabel.
 
Aleix weet dat hij ook nergens anders heen kan. Schijnbaar vindt hij het wel best om 17e te finishen. Daarbij krijgt Aleix structureel de voorkeursbehandeling en rijdt hij al vanaf het begin op de appie en heeft maar 5 punten meer dan Redding..

Aleix is 4x uitgevallen en 1 DNS. Scott is 3x uitgevallen. Wedstrijden die ze allebei uitrijden, zijn zonder uitzondering in het voordeel van Aleix.

Bij Ducati kreeg Petrucci in 2017 factory spec materiaal en Redding niet. In 2016 was het verschil 1 punt.

In 2016 miste Petrucci 4 wedstrijden, anders was het verschil ongetwijfeld groter geweest.

Ik snap de frustratie bij Redding wel :Y Natuurlijk mag je niet zo praten over je team, maar zoals hij zelf aangeeft: Hij is degene die zijn leven in de waagschaal legt. Als je dan amateursfouten constateert binnen het team dan is dat onacceptabel.

Tuurlijk, heel begrijpelijk. Maar moet dat naar buiten gebracht worden?
 
Scott heeft tot nu toe weinig negatiefs naar buiten gebracht over aprilia.

Alleen dat hij alle onderdelen moet testen tijdens de raceweekenden en dat zijn teammaat dat niet doet, maar wel de beste spullen krijgt.

Ik kan me best voorstellen dat je, wanneer je dan toch moet ophoepelen, je eens naar buiten brengt wat voor amateuristisch zooitje het is bij aprilia.

Of het slim is, zal de toekomst uitwijzen
 
Scott heeft tot nu toe weinig negatiefs naar buiten gebracht over aprilia.

Alleen dat hij alle onderdelen moet testen tijdens de raceweekenden en dat zijn teammaat dat niet doet, maar wel de beste spullen krijgt.

Ik kan me best voorstellen dat je, wanneer je dan toch moet ophoepelen, je eens naar buiten brengt wat voor amateuristisch zooitje het is bij aprilia.

Of het slim is, zal de toekomst uitwijzen

Ach begrijp het wel , ik zou het ook van me afgooien als ik niet netjes behandeld word.
Je heb niks te verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook om het correcte beeld te creëren, want als hij dit niet had gezegd in een interview dan had ik dit niet geweten.

Het plaatje voor mij was dat zij met hetzelfde reden, hetzelfde deden en dat hij langzamer is het hele seizoen. Ik zie immers enkel de buitenkant van die motoren en heb verder geen idee.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft te verliezen het aanbod dat hij van Aprilia had voor komend seizoen: World Superbikes racen + MotoGP testing, meen ik. Zo onprofessioneel als dat hij zich heeft uitgelaten, had hij niet moeten doen natuurlijk. Het is dapper of dom, en in zijn geval neig ik meer naar dat laatste...
 
Hector Barbera heeft ook weer een team.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Voor andere "buitenstaanders" (teams) is het wellicht juist handig dat zij dit weten.

Of hij nu zo blij moet zijn met een nieuw aanbod van Aprilia vraag ik mij af.

Die presteren namelijk nergens iets momenteel. Niet in de WSBK en niet in de GP.
Mag hij dus op dezelfde voet doorgaan. Meuk testen continu en niets presteren.
 
Laatst bewerkt:
Voor een merk met zoveel resultaten in GP racing doen ze het bedroevend slecht..
Toch lijkt het team rondom Redding in een prima humeur te zijn als je ziet hoe ze met elkaar omgaan.


Volgend jaar is Iannone aan de beurt.
 
Laatst bewerkt:
tja dat zal hem niet veel meer doen. Ik snap zijn frustraties wel overigens

Frustraties zijn zeker te begrijpen.
Maar volgens mij was Aprilia nog de ingang voor het fabrieksteam in het WSBK. Met een MotoGP-testrijder optie erbij. Op deze manier blijft alleen het BSB over. Maar gaat een team zich branden aan iemand die zich zo uitlaat als het tegenzit?

In dat opzicht heeft hij juist nog heel veel te verliezen.

Voor een merk met zoveel resultaten in GP racing doen ze het bedroevend slecht..

Volgend jaar is Iannone aan de beurt.

Klopt. Eerst Lowes, nu Redding. Hopelijk vergaat het Iannone beter. Maar als ze na 3-4 wedstrijden alweer rondkijken naar een andere rijder, zal het met hem net zo verlopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan