Scott Redding topic

misirlou

MF veteraan
19 mrt 2007
2.121
9
kortrijk
Facebook
Kon het niet meer aanzien dat er nog altijd geen Scott Redding topic was dus start hier maar zelf eentje.

scott-profile-2013.png


Personal:
Scott Redding
Date of Birth: 4 January 1993
Height: 185cm
Weight: 70kg
Place of Birth: Quedgeley, United Kingdom
Home Town: Zurich, Switzerland
Marital Status: Single
Favourite Food: Pasta
First Race: Minimoto race in 2001 age 8
MiniGP race in 2004 age 11
Calypso Cup 80cc age 12
GP125 age 13
First Win:
Minimoto age 8
MiniGP age 11
Calypso Cup 80cc age 12
GP125 MRO age 13

Interests/Hobbies: MX, Enduro, MTB, Snowboarding
Website: www.scottredding45.com
Twitter: @Reddingpower

Career Highlights
2012: 3rd Moto2 Le Mans
2nd Moto2 Silverstone
3rd Moto2 Assen
3rd Moto2 Aragon
5th Moto2 World Championship
2011: Moto2 World Championship
2010: 8th - Moto2 World Championship
2nd - Australian Grand Prix
3rd - Indianapolis Grand Prix
2009: 125cc World Championship
3rd - 125cc British Grand Prix
2008: 125cc World Championship
1st - 125cc British Grand Prix
125cc Rookie of the Year
2007: 2nd - CEV 125cc Championship
3 race wins during season
2006: MotoGP Academy
7th - 125cc CEV Championship
1 podium finish during season
2005: 1st - 80cc Calypso Cup (Spain)
Won all six rounds
2004: 1st - MiniGP 50 British Championship

Career Summary
Scott Redding follows in the footsteps of countryman and fellow MotoGP Academy graduate Bradley Smith in showcasing his talents on the world stage, having enjoyed success on a national level in his homeland of Britain and Spain. The teenager began racing in the British Minimoto Championship in 2001 aged just eight years old.

A switch to Metrakit bikes saw him win the MiniGP British Championship in 2004, an achievement followed up by victory of all six rounds of the Spanish Calypso Cup 80cc series. Picked up by the Red Bull MotoGP Academy project in 2006, Scott cut his teeth in 125cc racing with participation in the CEV Buckler 125GP series in Spain, finishing seventh overall and attracting the interest of BQR Blusens Aprilia. His sophomore year in the Spanish Championship saw him taking second place after winning the last three races of 2007, leading to the team giving him the opportunity to ply his trade in the World Championship in 2008.

Scott made history in June 2008 in front of a delighted Donington crowd as he became the youngest rider of all-time to win a Grand Prix race (aged 15 years and 170 days), taking the record from Marco Melandri who had held it since winning at Assen in 1998. The victory also made him the first British rider to win in the 125cc class since Chas Mortimer at the Spanish GP at the Jarama in 1973 and the first British rider to win a GP in any class since Jeremy McWilliams won the 250cc race at Assen in 2001.
Scott was the 2008 125cc Rookie of the Year, finishing 11th overall and earning himself a factory bike for 2009 as he continued with the Blusens Aprilia team through a difficult season.

2010 saw him riding for the Marc VDS Team in Moto2. It was a challenging season, though he made great progress – particularly in the latter half of the year, and also in spite of the tragic events in the Misano race that could have crushed a lesser rider. His comeback was remarkable and he finished the year 8th in the overall championship standings with two admirable podiums under his belt and pretty much universal praise from fans and pundits alike for his racing skills and adaption to the new formula – and also his astonishing strength of character.
2011 was supposed to be the breakthrough year for Scott, the year when everything came together and he battled for the championship title. Unfortunately, it didn't work out that way, as problems with the 2011 Suter chassis effectively ended his championship challenge before it had even begun.

In 2012 Scott enjoyed his best season in Moto2 to date, racking up four podium finishes on his way to fifth in the championship, despite giving away around 20kg to his main rivals.



wiki: Scott Redding (Quedgeley, 4 januari 1993) is een Engels motorcoureur die uitkomt voor het Belgische Marc VDS Racing Team in de Moto2 klasse. Hij rijdt een Suter frame. Op 22 juni 2008 werd hij met vijftien jaar en 170 dagen de jongste winnaar van een Grand Prix ooit. Hij deed dit in zijn thuis-Grand Prix in Donington in de 125 cc-klasse.

800px-Scott_Redding_2010_Phillip_Island.jpg


909px-Scott_Redding_Le_Mans_2013.jpg


dg1_4153.jpg


cw1_2546.jpg


dg2_8774.jpg


dg2_8835.jpg


dg2_8906.jpg


dsc_4277.jpg


dsc_2773.jpg


_dsc9508.jpg
 
Goeiendag :o dit is er ook geeneen die je ff op je smartphone moet openen :X
Dag datalimiet :P

Enorm gave persoonlijkheid die Redding.
Bewijst dat je geen Spanjaard of Italiaan hoeft te zijn om lekker mee te komen in de GP's.
Ik ben erg benieuwd wat hij volgend jaar klaarspeelt op de klanten Honda.
 
Lol, ik denk dat zijn career highlights wel iets aangepast mogen worden, alhoewel dat elke 2 weken misschien wel verandert.

Eerst moto2 pole position; Austin, Eerste moto2 winst; Le Mans, Kampioenschaps leider. Voor de rest een mooie OP.

Ik hoorde altijd dat het een boom van een kerel was en dat hij niet geschikt is voor de kleinere klassen. Hij is dus 1.85 en 70 kg, valt toch allemaal wel mee, Rossi is 182 cm en 67 kg. Simoncelli was veel forser.

Maar ach, ben ook benieuwd wat hij volgend jaar gaat doen :)
 
Waarom? Dit seizoen bewijst hij z'n praatjes vooralsnog!! Volgend seizoen is een nieuwe uitdaging, nieuwe bladzijde.

Hij vroeg zich af waarom hij in z'n eerste seizoen motoGP niet hetzelfde zou kunnen doen als Marquez...

Dat vind ik nogal een opmerking.
Hij heeft ook een paar jaartjes erover gedaan om met een moto2 machine wat te presteren.

Verder een razendsnelle jongen hoor. :Y
 
Hij vroeg zich af waarom hij in z'n eerste seizoen motoGP niet hetzelfde zou kunnen doen als Marquez...

Dat vind ik nogal een opmerking.
Hij heeft ook een paar jaartjes erover gedaan om met een moto2 machine wat te presteren.

Verder een razendsnelle jongen hoor. :Y
Die opmerking was ik vergeten, my bad! Maar idd, al stond het een beetje dubbel in de media, beetje dubbele opvatting, m.i. bedoelde hij het anders. Maargoed die discussie heeft geen zin nog een keer. :N :)

Ben benieuwd of hij de beste CRT coureur kan worden volgend jaar! Zal lastig worden met, voorlopig al bevestigd, de NGM Forward machines met M1 frames en motorblokken en de Aspar Aprilia's.
 
Die opmerking was ik vergeten, my bad! Maar idd, al stond het een beetje dubbel in de media, beetje dubbele opvatting, m.i. bedoelde hij het anders. Maargoed die discussie heeft geen zin nog een keer. :N :)

Ben benieuwd of hij de beste CRT coureur kan worden volgend jaar! Zal lastig worden met, voorlopig al bevestigd, de NGM Forward machines met M1 frames en motorblokken en de Aspar Aprilia's.


Echt een CRT coureur is hij niet in mijn ogen. Volgend jaar is er meer een driedeling in de MotoGp:
(Fabrieks) Prototypes, Productie Racers (zoals redding dus) en de CRT's zoals dit jaar.

Zo werd het iig vertelt op BBC. ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk...Een Scott Redding topic....Bedankt...na Casey Stoner moet er toch maar een andere favoriet komen die ik ga volgen....Spaanse en Italiaanse rijders zijn er genoeg...en omdat er niet echt een Nederlandse coureur is..... B|

De laatste tijd is hij erg sterk en stabiel gaan rijden :] ...leuke gast ook :P
 
Mooie OP, ben geen fan van hem, verder denk ik dat hij niks klaarspeelt in Motogp. :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie OP, ben geen fan van hem, verder denk ik dat hij niks klaarspeelt in Motogp. :)


Dat denk ik dus JUIST wel... Dit is zo'n zelfde soort als Simoncelli/Marquez.
Die gasten hebben er mega veel lol in... En die willen maar één ding: GAS GEVEN! :]
 
Mooie OP, ben geen fan van hem, verder denk ik dat hij niks klaarspeelt in Motogp. :)

Dat denk ik zeker niet, hij zal meer tijd nodig hebben als Marc Marquez, dat is dan ook een geval apart. Maar zodra Redding een zitje krijgt bij een fabrieks team denk ik dat hij mee gaat strijden voorin.
 
Echt een CRT coureur is hij niet in mijn ogen. Volgend jaar is er meer een driedeling in de MotoGp:
(Fabrieks) Prototypes, Productie Racers (zoals redding dus) en de CRT's zoals dit jaar.

Zo werd het iig vertelt op BBC. ;) ;)
We gaan het zien volgend jaar. Ik denk persoonlijk dat die Aspar Aprilia CRT, zeker met Espargaro, prima in staat is om Redding en de 2 NGM jongens partij te geven.

En wat is de productie racer dan? Alleen die Honda??? Want de NGM Forward's rijden volgend jaar met M1 blokken en frames. Niks productie aan. :P En de rest wat dit jaar onder "CRT" valt, blijft volgend jaar hetzelfde bij mijn weten.
 
Laatst bewerkt:
Mooie OP, ben geen fan van hem, verder denk ik dat hij niks klaarspeelt in Motogp. :)
:^

Scott Redding kan mij ook weinig bekoren. Als persoon tenminste, als coureur vind ik hem wel interessant om te volgen en is hij vrij spectaculair. Een echte vechter en dat kan ik waarderen. Ik merk toch wel dat ik niet zo heel erg veel op heb met Britse coureurs: Toseland vond ik oninteressant, Smith volg ik niet zo en Redding doet me ook weinig. Crutchlow daartegen interesseert me dan juist wel veel meer maar is ook een uitgesproken persoonlijkheid.

Racen kunnen ze echter wel allemaal stuk voor stuk en is natuurlijk een stuk populairder dan in Nederland, dus was dat betreft kunnen we zeker wat van ze leren! Het zou super zijn als Redding kampioen wordt, al is het maar omdat ze er zo lang op hebben moeten wachten daar, die Britten!

Over zijn prestaties in de MotoGP wil ik me eigenlijk nog liever niet over uitlaten. Dat is meer iets voor na de eerste paar wintertesten en zelfs die geven herhaaldelijk een vertekend beeld.
 
Goeiendag :o dit is er ook geeneen die je ff op je smartphone moet openen :X
Dag datalimiet :P
Nou die oude laptop hier loopt er ook op vast hoor.
Een verzameling van wallpapers van meer dan 3.000 en 4.000 pixels breed. _O-

Maar bedankt voor de moeite, de eerste pagina moet ik gewoon mijden. :+
Topic gaan we volgen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Hij vroeg zich af waarom hij in z'n eerste seizoen motoGP niet hetzelfde zou kunnen doen als Marquez...

Dat vind ik nogal een opmerking.
Hij heeft ook een paar jaartjes erover gedaan om met een moto2 machine wat te presteren.
Dat zou ook te maken kunnen hebben met de regels in de Moto2 die de voorgaande jaren minder goed waren voor Scott. Dit jaar al iets beter..
MM: I made a chart of top speeds for the race at Motegi, because Motegi was awful because of the back straight.

SR: Yeah, it was terrible.

MM: You were always 7, 8 kmh slower. Was there anything you could do about that?

SR: The only thing I could try and do about it was to try to pass the lighter rider and just try to block them, but that corner, straight out of the second gear, low RPM, I just didn't really have a chance. I'd get halfway along the straight and they'd already be coming alongside me so they'd pass me back, but then we'd get to the fast bit and I can't pull away, because they're in front of me. It was the same at Misano, I was with Kallio and Rabat, and that was the worst race I had to do, because I was passing them all round the circuit, but every straight we'd come on to the back straight with the fast right, always going into there they were passing me, but there was nothing really I could do about it, it was just something out of my control. MotoMatters.com | Kropotkin Thinks | ... that local climatic conditions should be considered when planning circuit upgrades
 
Terug
Bovenaan Onderaan