Schuurvondst Suzuki RV125

Prchtig om dit project te volgen. En het meeste allemaal in eigen huis. Wie heeft dat mooie zadel vervaardigd? Een bekende hier van het forum?

@Knutselsmurf2, ik weet wie je bedoeld, regio Meerhout België, in het verleden heeft Bart toch wat zadels voor mij gemaakt, maar hij had het nu veel te druk.
Heb dan iemand gevonden hier in Schoten België.
 
Update,
full
 
Wow wat mooi gedaan zeg. Net alle foto's bekeken: Respect voor al het werk en het resultaat! :} :t En voor nu veel rijplezier ermee :]
 
Dank U wel,

Na een paar test ritjes toch een probleempje, namelijk de naald van de snelheidsmeter en tachometer danst soms, begrijp je wat ik bedoel.
Naald blijft niet stabiel de snelheid geven maar slaat soms tot max snelheid 140km/uur
Naald gaat op en neer, van beide tellers iemand daar ervaring mee.
 
Dank U wel,

Na een paar test ritjes toch een probleempje, namelijk de naald van de snelheidsmeter en tachometer danst soms, begrijp je wat ik bedoel.
Naald blijft niet stabiel de snelheid geven maar slaat soms tot max snelheid 140km/uur
Naald gaat op en neer, van beide tellers iemand daar ervaring mee.

Leest dit topic eens door,
Zwaaiende snelheidsmeter
 
Het is niet de naald. Ben maar eerlijk: Je hebt hem opgevoerd :Y
 
Neen niet opgevoerd, blijkt normaal te zijn, na wat speurwerk op het world wide web heb ik toevallig deze forum gevonden,
Is wel een Duits forum:
RV 125 Instrumentennadeln beruhigen - Suzuki RV Forum

hier de tekst van 3 juni 2014

Hallo Leute
Fast jeder RV 125 Fahrer hat mit zuckenden Instrumentennadeln zu kämpfen.
Ich hab schon vieles dagegen ausprobiert, aber nichts hat wirklich dauerhaft geholfen.
Dabei sind die Instrumente nicht schadhaft. Ich hatte den funktionierenden Tacho der RV90 an die RV125 gebaut und umgekehrt.
Der 125er Tacho funktionierte an der 90er tadellos, während der Tacho der 90er, mit dem nie was war, an der 125er den Tanz seines Lebens aufführte.
Es liegt also rein an den Vibrationen der 125er. Durch diese Vibrationen wandert das Mitnehmerstück im Tacho ( wo das Vierkant der Welle reingesteckt wird ) nach oben und überbrückt die Dämpfung.
Ich hab jetzt eine Feder unterhalb von Drehzahlmesser und Tacho angebracht, die das jeweilige Instrument nach oben drücken. Zum Befestigen der Instrument nahm ich selbstsichernde Muttern
die ich nur soweit festzog bis die Instrumente noch ein Spiel von 1mm hatten. Durch die Feder klappern sie nicht hin und her, sind aber trotzdem von der vibrierenden Halterung weitgehend abgekoppelt.
Was soll ich sagen. Bis jetzt funktioniert diese Methode einwandfrei.
Ich hoffe man kann auf dem Bild erkennen was ich meine.
Gruß Trio
full
 
Heel mooi opgeknapt zo, die kleur is altijd prachtig trouwens :t

Lijken me ook leuke dingen om te hebben/rijden. Lekker apart.
 
Hulp gevraagd,
Deze extra benzine kan is bevestigd op een Suzuki RV 90
Weet er soms iemand of dit model ook bevestigd kan worden op een Suzuki RV 125
Eigenlijk zoek ik een originele maar dit is niet vindbaar.
Alvast bedankt.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan