Schroeven uit de tank halen na ontroesten

Bop88

Rookie
3 apr 2008
18
0
Dag mensen,

Ik ben van mijn Kawasaki zx6r uit 1996 mijn tank aan het ontroesten met TankCure. Nu heb ik als tip gekregen om een handvol schroeven erin te gooien, om de grove roest beter te verwijderen. Vraag me alleen af hoe ik het beste die schroeven er uit ga krijgen? Er zit een rand onder de vulopening waardoor je ze er niet zomaar even uit schud. Is het een optie om de tankdop te demonteren? Of ga ik daar problemen mee krijgen?

Iemand ervaringen/tips?

Bedankt.... :)
 
Beste,

Als eerste zou ik (als je het nog niet hebt gedaan...) afzien van ontroesten mbv tank cure maar het met elektrolyse doen.

Mocht je het wel al hebben gedaan en dus ook schroeven in je tank hebben zitten is dat natuurlijk 'lastig'.

Bij een moderne tank kun je de benzinepomp eruit halen en dan krijg je de schroeven er ook eenvoudig uit, bij een oudere tank zoals de jouwe (carb. fiets) gaat dit niet.

Het eruit halen van de tankdop lijkt dan ook logisch... echter de rand zit ook in de tank zie foto's als je googled op zx6r 1996 tank..

Ik zou een magneet proberen.

succes!
 
Bedankt voor de tips mensen! Die magneet van de Action was top. Een tip voor de volgende die dit wil proberen: test van tevoren of je schroeven magnetisch zijn. Ik kwam erachter dat een stuk of 20 van de schroeven niet magnetisch waren. Heb ik uiteindelijk met de achterkant van die telescopische magneet via het gaatje voor de benzineslang eruit moeten prutsen. Ik heb me dus beziggehouden.

Tijdens het drogen van de tank ontstond er trouwens wel weer een hele dunne laag roest. Maar ik heb begrepen dat dit "vliegroest" is, en ook gelezen dat de tankcure hierdoor niet of nauwelijks beinvloed word. ?? Heb dus de tankcure coating aangebracht en deze ligt nu uit te harden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan