Schotland op de motor [Centrale informatie]

Ik heb mijn noord Engeland/ Zuid Schotland film klaar.
Voor de liefhebbers:


Altijd zo heerlijk nagenieten!

Heb hem kort geprobeerd te houden maar er was zoveel moois:)

Groet Jesse
 
Ik heb mijn noord Engeland/ Zuid Schotland film klaar.
Voor de liefhebbers:


Altijd zo heerlijk nagenieten!

Heb hem kort geprobeerd te houden maar er was zoveel moois:)

Groet Jesse

Mooi man !!

Wij zijn in de meivakantie ook in the North York Moors geweest, mooi !!
Helaas net te vroeg, de heide stond nog net niet in bloei.


Volgende keer de Highlands! Zeker een aanrader :Y
 
Laatst bewerkt:
Gaaf filmpje hoor.

Ik vertrek maandag naar Schotland. Eerst met de boot naar Harwich (was de enige die nog voor normaal geld een overtocht had) waarna ik in 1 dag naar newcastle wil rijden.
Volgens goed gebruik heb ik weer eens geen reet geregeld m.b.t. routes en campings, afgezien van de camping voor de 1e overnachting omdat de boot pas om 19:15 aankomt.Voor het eerst alleen op motorvakantie, ik ben benieuwd hoe dat bevalt. Nog geen vaste datum voor de terugreis, kan mijn ticket gratis omboeken naar een andere datum.

Ik hoop op mooi weer, leuke mensen onderweg en weinig muggen :X
 
Voor de midges koop je ter plekke een flesje 'smidges'. Of neem een flesje 'Jungle Formula' mee.
Bevatten beide 50% DEET, en dat is het beste wat tegen die rotmugjes werkt.
 
Laatst bewerkt:
Wij overwegen om in oktober het Lake District te bezoeken. Kent iemand nog een werkende vouchercode voor de DFDS overtocht van Ijmuiden naar Newcastle? Many thanks!
 
Wij willen volgende zomer ook naar Schotland en/of Ierland en/of Noord-Engeland.
Alleen wss niet alles met de motor.(helaas -O- )
We willen eigenlijk naar 1 plek rijden (voor 1 week), daar de auto met trailer neer zetten en van daaruit dag-ritten maken. :] :]
En de 2e week idem dito :Y
Heeft iemand een idee hoe , wat en waar geschikte plekken zijn van waaruit je dagtrips kunt maken en ook nog een groot mooi deel van de landen kunt zien.
Dagtrips kunnen variëren van 250 tot 350 km :]

2 weken rondtrekken ziet de wederhelft (nog) niet (zo) zitten '(
 
Ik denk dat je voor Engeland/Schotland rond Carlisle wel een mooi plekje kunt vinden waaruit je een aantal dagen verschillende routes kan rijden

of Fort William / Fort Augustus voor in de Highlands mooi centraal
 
@str(sp)eet(d)fighter

Fort William zelf dit jaar geweest, erg mooie omgeving en idd vrij centraal.
Verder zat ik een paar dagen in Wylam (Komt wel regelmatig een vliegtuig over) waar ik mij uitstekend heb vermaakt met een stuk langs Hadrians wall en hardside pass (en iets christelijkere temperaturen dan in schotland).
 
We hebben de boot geboekt! Zin in ons weekje eind april. Dit is een tvp / vpp (voorpretpost)
 
Even een schopje geven, juist voor het nieuwe jaar heb ik de ferry geboekt van Zeebrugge/Hull voor begin April. Normaal met een vriend maar die had afgehaakt wegens het niet vertrouwen van zijn motor(oude klassiekers) maar nu dus alleen. Hoofdplan is de 7e toekomen id ochtend, rechtstreeks doortrekken richting Inverness, daar ergens stranden, nc500 afrijden in 6-7 dagen en voor de rest zie ik dan nog wel. De activiteiten die ik tussendoor zal plannen zullen ofwel een dag meer vragen of net sneller wat laten opschieten.

Veel zal ik niet plannen, enkel de hoofdlijnen voor mijn vriendin haar gemoedsrust.
 
Ik ben benieuwd naar de grensperikelen in die periode, zo net na de (wel:Y of niet:N) Brexit.
Ik hoop voor je dat het mee valt:Y.
Wij hebben onze plannen gewijzigd voor dit jaar en gaan i.p.v. GB naar (wss) Italië of mss Frankrijk.

Volgend jaar een nieuwe poging:t
 
Ik ben benieuwd naar de grensperikelen in die periode, zo net na de (wel:Y of niet:N) Brexit.
Ik hoop voor je dat het mee valt:Y.
Wij hebben onze plannen gewijzigd voor dit jaar en gaan i.p.v. GB naar (wss) Italië of mss Frankrijk.

Volgend jaar een nieuwe poging:t
Ik ga er vanuit dat dat nog zal meevallen, persoonlijk denk ik dat het hele brexit gedoe zal afgeschoten worden en alles blijft zoals het is. Maar wie zal het zeggen natuurlijk. Het toerisme zal vast niet stilvallen hierdoor. En wie weet levert het me net een zeer goedkope vakantie op door de wisselkoersen.
 
Mijn voorjaarsvakantie 2 wkn Andalusië is reeds geboekt. (fly/drive)
Voor zomervakantie zijn er nog 3 opties: 2wkn Schotland, Sardinië of Denemarken, op de motor.
Vanwege alle Brexit-perikelen kan Schotland dit jaar worden doorgestreept.
Mss Schotland een ander jaar, als alles in de UK weer op z'n plek is gevallen.

O, ja ik doe in het voorjaar toch nog een heel klein beetje UK, als ik Gibraltar ga bezoeken. Benieuwd in hoeverre er problemen gaan komen.
 
Mijn voorjaarsvakantie 2 wkn Andalusië is reeds geboekt. (fly/drive)
Voor zomervakantie zijn er nog 3 opties: 2wkn Schotland, Sardinië of Denemarken, op de motor.
Vanwege alle Brexit-perikelen kan Schotland dit jaar worden doorgestreept.
Mss Schotland een ander jaar, als alles in de UK weer op z'n plek is gevallen.

O, ja ik doe in het voorjaar toch nog een heel klein beetje UK, als ik Gibraltar ga bezoeken. Benieuwd in hoeverre er problemen gaan komen.

Hmm waarom Schotland doorstrepen?

Brexit betekend dat je mogelijk een VISA moet aanvragen, meer niet?
 
Euh niet echt..............probleem is dat niemand kan zeggen wat de gevolgen zullen zijn.
Dat het pond alleen goedkoper wordt, is wel duidelijk...........

Brexit zou er moeten komen, alleen onder welke voorwaarden is niet bekend.

Wij slaan GB ws dit jaar ook over, om precies dezelfde reden...............en omdat we wel oren naar Noorwegen hebben. *D
 
om die redenen waren wij dus vorig jaar daarom al naar schotland en lake district gegaan,ik hoorde al dat ze maart 2019 eruit moesten en daarom toen de knoop doorgehakt...
Ook al zal het misschien alleen een visa aanvragen zijn,we weten het niet......
@mean-machine fly-drive andalusie heel erg mooi hebben wij in 2016 gedaan mooi gebied ..... hebben over de sierra nevada een paraglide gedaan supermooi.....ps ronda ook niet overslaan en doe de wandeltocht el caminito del rey voor de waaghalzen...........veel plezier..

ooh ja en @solex wij hebben ook al jaren intresse in Noorwegen,vanwege de hoge prijzen nog steeds niet van gekomen,maar (als het niet veranderd hahaha) in 2020 staat het op de planning,nu dit jaar 17 dagen via 10 landen naar kroatie en terug.......
 
Ik ga er vanuit dat het maximum een visum aanvragen zal zijn, al geloof ik zelf niet dat het dat zal zijn. Maar wie weet natuurlijk, en voor toerisme zal het goed meevallen is mijn ervaring met zulke zaken. De grotere problemen zullen bij vrachtvervoer gaan zijn.
 
Euh niet echt..............probleem is dat niemand kan zeggen wat de gevolgen zullen zijn.
Dat het pond alleen goedkoper wordt, is wel duidelijk...........

Brexit zou er moeten komen, alleen onder welke voorwaarden is niet bekend.

Wij slaan GB ws dit jaar ook over, om precies dezelfde reden...............en omdat we wel oren naar Noorwegen hebben. *D
Wij doen het allebei!
 
Douane controle was er altijd al voor ons :)

(daarom heb ik nooit iets begrepen van 'take back control of our borders')

Paspoortcontrole was er altijd al, maar das wat anders als Douanecontrole. UK hoorde al nooit bij Schengen, dus paspoortcontrole is er altijd al geweest. Binnen de EU is er vrij verkeer van goederen, en het wegvallen daarvan wordt nou juist het grote probleem straks. Er is een groot tekort aan Douaniers straks, dus die wachtrijen gaan waarschijnlijk enorm oplopen. Maar wij motorrijders zijn op dat gebied waarschijnlijk niet echt de doelgroep.
 
Paspoortcontrole was er altijd al, maar das wat anders als Douanecontrole. UK hoorde al nooit bij Schengen, dus paspoortcontrole is er altijd al geweest. Binnen de EU is er vrij verkeer van goederen, en het wegvallen daarvan wordt nou juist het grote probleem straks. Er is een groot tekort aan Douaniers straks, dus die wachtrijen gaan waarschijnlijk enorm oplopen. Maar wij motorrijders zijn op dat gebied waarschijnlijk niet echt de doelgroep.
Nee idd wij zijn de groep niet, eerder bestelwagens en vrachtauto’s. En met wat er vanavond is beslist zou het zomaar kunnen dat alles afgeblazen word of uitgesteld gaat worden. En het eerste is wat ik denk dat gaat gebeuren. In ieder geval maak ik me absoluut geen zorgen en zo te horen zal het ginder rustig op de baan zijn als iedereen zijn plannen opzij zet 😂. Al zal begin april sowieso rustig zijn.
 
Mss heb je wel gelijk dat er juist NU veel accomodatie beschikbaar zal zijn ivm met veel afzeggingen. Het overdenken waard!

Wrs scenario is nu ook dat er door UK uitstel gaat worden gevraagd voor datum uit EU tot eind juli.
Maw IN de EU er naar toe, en UIT de EU op terugweg.:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan