Schotland op de motor [Centrale informatie]

Prachtige week gehad in Schotland! Vanuit Newcastle omhoog naar Inverness en daarna tegen de klok in de NC500 gereden. Na Applecross naar Glenfinnan en GlenCoe gereden en Hadrians wall bezocht en toen weer naar Newcastle. De regenpakken hebben we niet nodig gehad, lucky us!

Conclusie: prachtig land, aardige mensen en 1x bezoeken is lang niet genoeg!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Prachtige foto's Heintje.

Ik moet nog 6 weken wachten.
 
Prachtige week gehad in Schotland! Vanuit Newcastle omhoog naar Inverness en daarna tegen de klok in de NC500 gereden. Na Applecross naar Glenfinnan en GlenCoe gereden en Hadrians wall bezocht en toen weer naar Newcastle. De regenpakken hebben we niet nodig gehad, lucky us!

Conclusie: prachtig land, aardige mensen en 1x bezoeken is lang niet genoeg!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi, zo te zien wild gekampeerd. Beviel dat?
 
Hier ook geboekt 3-7 juli
4 dagen waarvan maar een dag Schotland helaas.
Het volgende rondje, north york national park, North pennises AONB, Kielder forest park, Borders, upper highlands, gallowway forest park, lake district, yorkshire dales.

We zouden eerst alleen richting het lake district en daar twee dagen rijden maar heb er toch een rond rit van gemaakt. Kan Schotland niet overslaan als ik zo dichtbij ben!

Zijn er nog mensen die tips hebben voor zuid Schotland?

de rest van Schotland al veel gezien, wel met de auto.
 
@Heintje davids mooie fotos...met zijn tweeën op motor?en ook nog kamperen topie...
En geen regen gehad 👌
Topie hoop dat wij ook in ieder geval niet constant regen hebben keer bui is niet erg .


Morgen over twee weken vertrekken wij😁 ga langzaam beginnen routes nogmaals te controleren en op navigatie zetten van manlief die rij met TT voorop ik heb alle routes gemaskt en rij erachter met navigatie op mijn gsm van mynavigatie en myrouteapp waar ik ook mijn routes mee maak....ik ga tracks maken en kan zo mooi die navigatie app testen wat goed of nog fout gaat...
En begin langzaam alle spullen overal te verzamelen die mee gaan/moeten....

Zon zin in...
Nog 15 nachtjes slapen😍
 
Mooi, zo te zien wild gekampeerd. Beviel dat?

Het plan was om wild te kamperen, leek ons erg romantisch! Echter toen we in Schotland rondreden bleek er in het onderste deel van Schotland eigenlijk vrijwel geen mogelijkheid om wild te kamperen (veel prikkeldraad, afrasteringen, hekken etcetera), in tegenstelling tot het noordwesten van de Hooglanden. Omdat we een warme douche en een fatsoenlijk toilet toch wel konden waarderen na dagritten van ongeveer 300 kilometer hebben we besloten om op reguliere campings te gaan staan. Daar hebben we geen spijt van gekregen,...prachtige campings, mooie plekjes, vriendelijke eigenaren.

Speciale aanrader is Sango Sands in Durness,.....boven op een klif uitkijken over de oceaan,...prachtig!


Waar we ons over verbaasd hebben zijn de grote hoeveelheden dure campers die we hebben gezien. Campers van 70.000 euro en meer die meestal op de mooiste plekjes stonden en als je dan naar binnen keek (als de boel niet verduisterd was ;-)) zaten de inwoners tv te kijken. Zelden kwamen ze naar buiten hahaha!
 
@Heintje davids mooie fotos...met zijn tweeën op motor?en ook nog kamperen topie...
En geen regen gehad 👌
Topie hoop dat wij ook in ieder geval niet constant regen hebben keer bui is niet erg .


Morgen over twee weken vertrekken wij😁 ga langzaam beginnen routes nogmaals te controleren en op navigatie zetten van manlief die rij met TT voorop ik heb alle routes gemaskt en rij erachter met navigatie op mijn gsm van mynavigatie en myrouteapp waar ik ook mijn routes mee maak....ik ga tracks maken en kan zo mooi die navigatie app testen wat goed of nog fout gaat...
En begin langzaam alle spullen overal te verzamelen die mee gaan/moeten....

Zon zin in...
Nog 15 nachtjes slapen😍


Ja, samen op de motor inclusief alle kampeerspullen! Hoewel we ons uiterste best hebben gedaan om alle spullen zoveel mogelijk te selecteren op gewicht en volume bleek het toch een hele berg te zijn die mee moest! Ik moet zeggen dat toen ik de eerste keer alles op de motor had geladen ik wel even schrok, de boel aan de achterkant zakte wel heel erg in! Gelukkig is de vering/demping instelbaar en kon ik 2 berijders inclusief bagage instellen. Het bleef een enorm apparaat zo met alles erop en eraan! Kijk maar eens naar deze foto waar mijn vrouw bijna wegvalt achter onze motor:

24fi4np.jpg


Het weer was inderdaad een enorme meevaller, de kampeerervaring wordt een stuk minder op het moment dat je wakker wordt en het giet van de regen,..lekker afbreken en inpakken zo.

De nacht op de veerboot was ook genieten; we hebben een diner en ontbijt bijgeboekt en dat is toch wel heel relaxed. Het vastzetten van de motor bleek ook een makkie: spanbanden meer dan genoeg aanwezig, en op de terugweg kregen we zelfs een nieuwe set spanbanden die we na gebruik mochten houden voor de volgende keer!

In ieder geval heel veel plezier straks over 2 weken!
 
oooh inderdaad je ziet der bijna niet staan,nu staat hij wel op de middenbok dus is ietsje hoger....

wij rijden beiden motor en gaan niet kamperen dus stuk minder bagage,wij hebben ook ontbijt en diner geboekt.
Krijg je van tevoren tijden en vouchers als je in boord incheckt?

oke super van die spanbanden ben benieuwd hoe druk het is op de boot en hoop niet ziek te worden...(slik vanwege mijn gezondheid van allerlei medicatie)..
Nog 13 nachten.

groetjes Karin
 
oooh inderdaad je ziet der bijna niet staan,nu staat hij wel op de middenbok dus is ietsje hoger....

wij rijden beiden motor en gaan niet kamperen dus stuk minder bagage,wij hebben ook ontbijt en diner geboekt.
Krijg je van tevoren tijden en vouchers als je in boord incheckt?

oke super van die spanbanden ben benieuwd hoe druk het is op de boot en hoop niet ziek te worden...(slik vanwege mijn gezondheid van allerlei medicatie)..
Nog 13 nachten.

groetjes Karin

Hi! Als het goed is kun je op de DFDS site inloggen en daar kun je je reservering en tijden van inchecken vinden. Die moet je uitprinten en meenemen. Als je met je motor in IJmuiden arriveert moet je inchecken en laat je je reservering en paspoorten zien, daarna krijg je een soort boardingpas waar je kamernummer op staat en waarmee je kunt inchecken bij ontbijt en diner.

Het was bij ons redelijk druk op de boot maar daarom is zo'n eigen kamertje zo heerlijk om jezelf even terug te trekken uit de drukte!

https://www.dfdsseaways.nl/reisvoorbereiding/regelen/inchecken-bagage

Veel plezier!
 
Hoi Heintje ja die heb ik meteen uitgerpint..............


Mezelf een waterdichte tas cadeau gedaan altijd handig,nu nog opleuken zodat het meer een dames tasje wordt hihihi..
wel echt superfijn ding kost wat maar dan heb je ook wat he...


nou nog 11 nachtjes slapen....
 
Waar we ons over verbaasd hebben zijn de grote hoeveelheden dure campers die we hebben gezien. Campers van 70.000 euro en meer die meestal op de mooiste plekjes stonden en als je dan naar binnen keek (als de boel niet verduisterd was ;-)) zaten de inwoners tv te kijken. Zelden kwamen ze naar buiten hahaha!

Dat lijkt tegenwoordig wel standaard te zijn, niet alleen in Schotland. Verbaas ik me ook regelmatig over, die dingen zijn zowat net zo duur als mijn huis en het lijkt wel alsof ze gratis weggegeven worden...

Sowieso zijn de tenten tegenwoordig ver in de minderheid, lijkt wel een uitstervend ras te zijn.
 
Dat lijkt tegenwoordig wel standaard te zijn, niet alleen in Schotland. Verbaas ik me ook regelmatig over, die dingen zijn zowat net zo duur als mijn huis en het lijkt wel alsof ze gratis weggegeven worden...

Sowieso zijn de tenten tegenwoordig ver in de minderheid, lijkt wel een uitstervend ras te zijn.

Waar je ook komt: overal zie je ze tegenwoordig, en inderdaad, het komt de gezelligheid op een camping niet ten goede.

Twee jaar geleden ben ik in het laatseizoen richting Kroatie gegaan, gestopt op een camping. Het leefde erg op de camping, maar zodra de zon ondergaat, rent iedereen naar binnen, TV aan, en je lijkt nog de enige op die camping.

Camping Geiranger vorig jaar: ik heb denk ik 10 tenten gezien, de rest was camper.
 
Zie net dat de BBC een serie uitzendt over Schotland: Grand Tours of Scotland. Voor inspiratie/voorpret, wel oubollig.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop inderdaad dat het besteld is, want ook wij kunnen wel goed weer gebruiken. (Valt me wel op dat de kans op neerslag steeds minder wordt *O* )
 
Ja goed weer is besteld.. .bijna alle plekken droog mischien soms klein buitje.....
Maar ziet er goed uit...
Net tt550 gekocht nog vlug....
Dadelijk inpakken etc...zin in morgen...
 
Nee geen haggis bah bah.....

Gisteren in schotland aangekomen weer zonige dag gehad en nig steeds geen regenbroek nodig gehad...vertrekken straks naar glencoe...glenfinniab en dan via mallaig naar isle of skye...
De zon schijnt weer...

jNRfqW2.jpg

Net voorbij carlisle even bezoek gebracht aan moeder van een kennis van ons..
Daar ruim uur gezeten dus maar snelweg richting glasgow gepakt...
Even geknepen omdat ik bijna op reserve moest geen tankstation gezien.
Blijkt dat je van de snelweg af moet gaan...en services volgen..
In schotland is het wel wat goedkoper als in Engeland lijkt het..
In hamilton tijdje voorop gereden omdat Tt ons weer snelweg wilde opsturen en wilde we niet...
Allemaal stoplichten.😕
Maar links rijden gaat mij beter af manlief gaat soms nog de fout in 🤣


n5redtf.jpg


QxvCRfV.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's :t !

Ook mooi dat het weer zo goed is, moet je toch maar net mazzel mee hebben. Ik krijg nu ook wel zin om op de motor te springen en te gaan... Even geduld nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan