Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Aangezien het mijn eerste motor is niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal maar hij is leuk! Gelest op een Honda 650CS en elke keer was het weer even spannend om die de weg op te draaien. Tijdens de AVB oefeningen ook twee keer neergelegd tijdens die 👿 achtjes. Achterop naar Huizen en na een proefrit de Scarver zelf naar Haarlem gereden. Superfijne fiets, heel erg wendbaar en niet zwaar. Voor mij genoeg power ben tenslotte een rookie 😉 gr Mandy
Oh en voor mijn man van 1.93 wel aan de kleine kant al zei hij laatst wel als hij in de stad moest zijn die van mij gaat pikken 🤔
 
Het leek me juist een leuke gooi en smijtfiets, beetje rammelen over de buitenweggetjes van friesland enzo.

Kzal m eens bekijken in het echt. :]
 
Wat voor gemiddelde verbruik wordt er gehaald?

Dat ie niet erg voor grote mensen geschikt is, is wel jammer. Ik ben 1.96 :+

Verhoogd ruitje doet wonderen (Z-technik bijv), of het ruitje compleet verwijderen (werkte voor mij ook)

Gemiddeld verbruik zit ik op de 1:24 over 4500km.

Met uitschieters naar de 1:28 (over gecombineerd snelweg/binnendoor in duitsland)
 
Oh en voor mijn man van 1.93 wel aan de kleine kant al zei hij laatst wel als hij in de stad moest zijn die van mij gaat pikken 🤔

Zou ik ook doen, veel wendbaarder dan de GS. (enne als je een standaard zadel hebt kan het net, verhoogd zou eigenlijk beter zijn)
 
Het leek me juist een leuke gooi en smijtfiets, beetje rammelen over de buitenweggetjes van friesland enzo.

Kzal m eens bekijken in het echt. :]

Gooien en smijten kan je echt doen met deze fiets. Toen ik vaak naar en in den haag kwam, gedroeg ik me wel als hooligan :9 omdat ie zo wendbaar was.
 
Ik meen dat mijn gemiddelde zo'n 1:27 was na 45.000 km.
Meest onzuinig was ooit 1:20
Meest zuinig was 1:33 (bij 90 op de snelweg)

Ik vraag me nog steeds af hoe je die 1:33 haalde.....hahaha, lukt mij echt niet....})
 
mijn K doet momenteel ook 1:17, dat schijnt veel te zijn volgens de verhalen.

misschien ben ik throttle happy :+
 
Ik vraag me nog steeds af hoe je die 1:33 haalde.....hahaha, lukt mij echt niet....})

De motor warm gereden naar het eerste tankstation aan het begin van de snelweg A9, daar vervolgens afgetankt en met 90 km/h retour naar een adres aan randje Rotterdam.
En dan stoppen aan het einde van de A9 waar ik begonnen was, aftanken, uitrekenen, en lachen :-))
 
Mijn Scarver rijdt gemiddeld op de snelweg en stad 1:28 en ben daar zeer tevreden over. Ik trek rustig op en rij meestal niet harder dan 100 km/u op de snelweg.
 
Maar uhh ... hoe zit het nou die 31e?
Vier geïnteresseerden?
Komende vanaf welke locaties?
Dan kunnen we daar verder over afspreken in de Datumprikker ...
Wel jammer dat er niet meer gegadigden zijn '(
 
Route zal ik kijken voor Zuid-Holland/Noord-Holland.
Ook wel eens leuk om die kant weer op te gaan.
 
Maar uhh ... hoe zit het nou die 31e?
Vier geïnteresseerden?
Komende vanaf welke locaties?
Dan kunnen we daar verder over afspreken in de Datumprikker ...
Wel jammer dat er niet meer gegadigden zijn '(
Ik weet niet of die gozer in Hongarije nog wat organiseert? hahaha die had er ooit 25 bij elkaar (dat is toch mooi 0,001% van alle scarvers in de wereld)
 
Route zal ik kijken voor Zuid-Holland/Noord-Holland.
Ook wel eens leuk om die kant weer op te gaan.
Misschien leuk om af te spreken bij het Corendon hotel bij Schiphol.
Kunnen we daar de omgeving verkennen, kan leuk zijn hoor.
Sowieso een unieke foto locatie met dat vliegtuig in de voortuin!
Ik weet niet of die gozer in Hongarije nog wat organiseert? hahaha die had er ooit 25 bij elkaar (dat is toch mooi 0,001% van alle scarvers in de wereld)
Dat verhaal uit Hongarije zegt mij helaas helemaal niet Postman.
Stond dat op het BlackBeltGang forum misschien?
 
1382297
 

Bijlagen

  • 359B9D8A-D1DD-4464-9694-4F3F9A6BE8B4.jpeg
    359B9D8A-D1DD-4464-9694-4F3F9A6BE8B4.jpeg
    294,6 KB · Weergaven: 5
  • F8E9E533-FEB0-4E84-99E7-0D6BEE8DF66B.jpeg
    F8E9E533-FEB0-4E84-99E7-0D6BEE8DF66B.jpeg
    162,1 KB · Weergaven: 9
  • 29CABB5F-9D1C-4D98-9727-B984DDCCA690.jpeg
    29CABB5F-9D1C-4D98-9727-B984DDCCA690.jpeg
    225,2 KB · Weergaven: 9
Nieuwe datum gaat geprikt worden. Hopelijk met meer zielen dan vandaag:X (door omstandigheden zijn jullie geëxcuseerd _O-)
 
WTF ... ben jij naar Cor en Don geweest???
Daar wil ik zo graag nog een keer heen met de motor om een fotootje te maken.
Was er niet en plekje waar je het hele ding tezamen met de motor op de gevoelige plaat kon zetten?

En niet om jou een veer in den derriere te steken, maar wat is het een plaatje joh, die CS van jou.
Oranje, blauw zadel, hard case, handkappen, vorkhoesen, valbeugels ... brings back memories: zooo mooi man.

Mijn PegAso heeft dus een lekke radiator, reden van mijn afzeggen.
Had het graag anders gezien, want:
A) dat gaat weer geld kosten.
B) het had een heel mooi dagje geweest voor een meeting.
C) ik moet binnenkort een wielerronde begeleiden
D) in worst case kan ik met Pasen niet op motorweekend.

Dus al met al een slechte timing.
Oorzaak zou te maken hebben met "het jaar door rijden" sinds 2004.
Niets aan te doen ... :-(
 
WTF ... ben jij naar Cor en Don geweest???
Daar wil ik zo graag nog een keer heen met de motor om een fotootje te maken.
Was er niet en plekje waar je het hele ding tezamen met de motor op de gevoelige plaat kon zetten?

En niet om jou een veer in den derriere te steken, maar wat is het een plaatje joh, die CS van jou.
Oranje, blauw zadel, hard case, handkappen, vorkhoesen, valbeugels ... brings back memories: zooo mooi man.

Mijn PegAso heeft dus een lekke radiator, reden van mijn afzeggen.
Had het graag anders gezien, want:
A) dat gaat weer geld kosten.
B) het had een heel mooi dagje geweest voor een meeting.
C) ik moet binnenkort een wielerronde begeleiden
D) in worst case kan ik met Pasen niet op motorweekend.

Dus al met al een slechte timing.
Oorzaak zou te maken hebben met "het jaar door rijden" sinds 2004.
Niets aan te doen ... :-(

Dat toestel bij Cor en Don is niet fatsoenlijk te platen. Ding Staat volop in de blubber daar B|
Waar ik nu stond was “beste” plekje.
Heb de route gereden zoals wij hem zouden hebben gedaan. (Wel wat wegopbrekingen gehad |(en stukjes moeten zoeken om toch weer op de route te komen)
Verder was het super weer , heerlijk rustig en mooie uitzichten gehad.

Ik baal serieus voor je, een kapotte radiator is niet leuk. Niet een hele moeilijke klus om te vervangen, maar kloterige timing om kapot te gaan.
Wanneer heb je die begeleiding?
 
Mooi weer, mooie motor, mooie route: dat moet inderdaad wel een geslaagde dag zijn geweest :-)

Bedankt voor jouw medeleven.
De Wielertour is zondag aanstaande.
Maar wat niet is, is het niet.
Ik hoop deze week de radiateur af te kunnen geven bij een reparatiebedrijf, en aansluitend dat het niet al te lang hoeft te duren.
 
Ik heb momenteel een Scarver te leen van de garage (kortsluiting in m'n MT, dus ze hebben even een tijdje nodig om de bedrading goed onder handen te nemen). Nou heb ik 'n vraagje voor de Scarver-rijders; wellicht een hele domme, maar hier komt 'ie: het lampje voor Neutraal op het dashboard staat altijd aan. Dus ik kan niet goed zien of 'ie in z'n vrij staat of niet. En dit ding van 1 in z'n vrij trappen is best tricky. Is dat normaal en is daar 'n handigheidje voor? Ik leste op Kawasaki Z650's en Honda CB500's, en rijd zelf op een Yamaha MT-03, daar heb ik geen enkele moeite met dat halve klikje. Maar na een hoop gerommel met m'n pootje krijg ik 'm pas normaal in z'n vrij. Als ik vanuit 1 dat halve trapje naar boven probeer te geven moet ik 'm behoorlijk hard optrappen, bijna alsof 'ie klemt, en meestal schiet 'ie dan gelijk in 2. En omdat het N lampje permanent aan lijkt te staan heb ik geen visuele feedback.

'tis geen ramp want ik verwacht er niet veel mee te rijden, maar toch. Ideeën, iemand?

Verder trouwens echt wel een leuke motor om te rijden. Lekker stabiel, licht, leuk om 'n beetje mee te gooien en smijten.
 
Ik heb momenteel een Scarver te leen van de garage (kortsluiting in m'n MT, dus ze hebben even een tijdje nodig om de bedrading goed onder handen te nemen). Nou heb ik 'n vraagje voor de Scarver-rijders; wellicht een hele domme, maar hier komt 'ie: het lampje voor Neutraal op het dashboard staat altijd aan. Dus ik kan niet goed zien of 'ie in z'n vrij staat of niet. En dit ding van 1 in z'n vrij trappen is best tricky. Is dat normaal en is daar 'n handigheidje voor? Ik leste op Kawasaki Z650's en Honda CB500's, en rijd zelf op een Yamaha MT-03, daar heb ik geen enkele moeite met dat halve klikje. Maar na een hoop gerommel met m'n pootje krijg ik 'm pas normaal in z'n vrij. Als ik vanuit 1 dat halve trapje naar boven probeer te geven moet ik 'm behoorlijk hard optrappen, bijna alsof 'ie klemt, en meestal schiet 'ie dan gelijk in 2. En omdat het N lampje permanent aan lijkt te staan heb ik geen visuele feedback.

'tis geen ramp want ik verwacht er niet veel mee te rijden, maar toch. Ideeën, iemand?

Verder trouwens echt wel een leuke motor om te rijden. Lekker stabiel, licht, leuk om 'n beetje mee te gooien en smijten.

Gewoon hard er in trappen. Mishandelen dat ding. Van neutraal naar 1 gaat meestal gepaard met harde "KLUNK" (bij mij dan), verder moeten ze dan eens kijken naar dat lampje......
 
Terug
Bovenaan Onderaan