Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Volgens mij zijn de knippers dezelfde als op oudere Ducati's zitten.Maakt gebruikt zoeken een stuk makkelijker:+
Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat je te dicht langs de motor loopt en krak.....

De man van vorige eigenaresse had van mijn huidige CS de knippers met lijm weer in elkaar gezet na haar valpartij. :? was alleen vergeten dat de kabels ook blank waren komen te liggen.....
Zit zelf ook weer te denken aan LED-knippers op flexibel stokje, moet ik alleen de juiste diameter van schroefdraad vinden, die 10mm die standaard is op alle japanners is weer niet standaard voor de CS -O-...
 
Nog wat aan het knutselen geweest,een voorspatbord pasgemaakt en het originele ruitje pasgemaakt op het koplampframe.
Ook de ruimte op het luchtfilterhuis dichtgemaakt met een alu-plaatje.Ik heb wel eens een plaatje gezien van een originele,maar nooit kunnen vinden.
Zit niet bar veel ruimte in,maar een regenpak past er net in*D
IMG_0243.jpg
IMG_0244.jpg
IMG_0245.jpg
 
Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik die deksel niet heel mooi. En ook wel jammer, had er pas 1 te koop aangeboden 8)7 had denk ik beter eruit gezien. Denk trouwens ook dat die deksel wat beschadigingen gaat opleveren aan je kuipdelen.
Overigens de deksel die ik had, haakte aan de achterkant tussen het kleine kuipdeeltje en het luchtfilterhuis. En zat juist op slot waar jij nu je scharnier hebt zitten.
 
Trouwens de pinker gevonden voor 10€ nieuw en 5€ verzendkost;mr partz ...netjes afgeleverd...
Deksels zijn moeilijk te vinden,kan er ook een gebruiken,...
Smaken verschillen maar ik hou de scarver liever origineel..
 
Trouwens de pinker gevonden voor 10€ nieuw en 5€ verzendkost;mr partz ...netjes afgeleverd...
Deksels zijn moeilijk te vinden,kan er ook een gebruiken,...
Smaken verschillen maar ik hou de scarver liever origineel..

Die deksels hebben ze bij wunderlich. (als ze nog beschikbaar zijn)
Ik vond hem uiteindelijk niet handig, en kon het koffertje van Texoot overnemen. (vind ik persoonlijk veel handiger)
 
echt morsdood dit forum;moet zeggen sedert er groot onderhoud gebeurt is draait de scarver hier supergoed,en start altijd direct zelfs nu met de zeer koude winterdagen..
eigenlijk is dit de beste koop die je kan doen,je vind ze voor superweinig geld en hebt een volwaardige motor eraan..Ik heb ook een nieuwe tenere1200,de scarver is erbij voor de fun;en is echt fun.
 
echt morsdood dit forum;moet zeggen sedert er groot onderhoud gebeurt is draait de scarver hier supergoed,en start altijd direct zelfs nu met de zeer koude winterdagen..
eigenlijk is dit de beste koop die je kan doen,je vind ze voor superweinig geld en hebt een volwaardige motor eraan..Ik heb ook een nieuwe tenere1200,de scarver is erbij voor de fun;en is echt fun.
Morsdood?
Het is winter. Sommige rijders doen een winterslaap. 😄
Het is ook een funbike. Heb zelf veel meer lol met de CS dan de TDM van hiervoor.
Binnenkort komt de mijne ook weer uit winterslaap, gaan de extra lampjes erop en gaan we weer ermee naar het werk.
 
In het passeren langs de scarver ;licht tegen de pinker gelopen,en deze kraakt af |(Konden ze deze niet licht flexibel maken:(
Ja. Ik maak uit jou deskundologisch vakjargon op dat je richtingaanwijzer afbrak toen je er tegenaan liep, toch? Gezien de nieuwprijs van dat onderdeel voorwaar geen onverwachte gebeurtenis; € 7,- .Het enige dat er goedkoper is aan de scarver is het denkproces dat heeft geleidt tot de scarver.
 
deskundologisch

deskundologisch _O- moest ik toch even opzoeken ,in elk geval,ze hebben er te veel over nagedacht denk ik...Whatever,ik amuseer er me mee..En moet eerlijk toegeven dat ik liever een japanner heb..ook in wagens.Maar voor de prijs die ik betaald heb voor de scarver,kon ik hem niet laten staan..
 
deskundologisch _O- moest ik toch even opzoeken ,in elk geval,ze hebben er te veel over nagedacht denk ik...Whatever,ik amuseer er me mee..En moet eerlijk toegeven dat ik liever een japanner heb..ook in wagens.Maar voor de prijs die ik betaald heb voor de scarver,kon ik hem niet laten staan..
En voor dat geld is hij van alle ongemakken voorzien;)
 
Zure reactie van iemand met slechte ervaringen.
Ik heb net zulke ervaringen met andere voertuigen die duurder waren.
Daar doe ik ook niet zo zuur over.
Kunt u specificeren waar precies in uw beleving de ph-waarde tot laakbaar niveau geraakte? Daarbij, in uw commentaar rept u van mijn 'slechte ervaringen' maar voor de goede orde, het was er maar één. Ik vind het overigens wel zuur dat u meerdere van zulke ervaringen hebt.
Hoe duurder hoe zuurder, hè...
 
Tijdens deze mooie lentedag in de winter zag ik aan de linker voorkant van mijn motorblok dat de laklaag op een paar plekken was aangetast.
Wel een lelijk gezicht vind ik. Zal wel door aantasting van zout komen...ggggrrrrr!
Voorkomen is beter dan genezen natuurlijk, maar wat kun je het beste hieraan doen als het je is overkomen?
De deksels eraf halen, kaal stralen en proberen om de deksels weer in dezelfde kleur te spuiten?
Wie heeft hier ervaring mee?
 
Heb een uitlaatdemper van een Ducati Monster erop geknutseld,klinkt net even beter.Motor loopt er goed op,in vijf gaat ie naar 7500rpm.
De demper van de KTM 690 is evt beschikbaar voor de handige Harry,wel zelf ff een linkpipe maken.Het eerste stuk heb ik gebruikt van de originele demper.
IMG_0296.jpg
 
Tijdens deze mooie lentedag in de winter zag ik aan de linker voorkant van mijn motorblok dat de laklaag op een paar plekken was aangetast.
Wel een lelijk gezicht vind ik. Zal wel door aantasting van zout komen...ggggrrrrr!
Voorkomen is beter dan genezen natuurlijk, maar wat kun je het beste hieraan doen als het je is overkomen?
De deksels eraf halen, kaal stralen en proberen om de deksels weer in dezelfde kleur te spuiten?
Wie heeft hier ervaring mee?

Dat is een dingetje met die rotax-blokken, die coating is niet briljant. Dat had rotax beter kunnen doen. Denk inderdaad dat stralen en opnieuw laten coaten beste oplossing is. Maar dan zou ik het hele blok laten doen.
 
Heb een uitlaatdemper van een Ducati Monster erop geknutseld,klinkt net even beter.Motor loopt er goed op,in vijf gaat ie naar 7500rpm.
De demper van de KTM 690 is evt beschikbaar voor de handige Harry,wel zelf ff een linkpipe maken.Het eerste stuk heb ik gebruikt van de originele demper.Bekijk bijlage 1354234
Kan jij zo'n link pijp maken ? Doe je netjes hoor
 
Wordt er nog wel eens een toertocht georganiseerd voor Scarver rijders?
Is daar belangstelling voor?
Lijkt me leuk in het voorjaar, bv. een bloembollentocht of iets anders....
 
Wordt er nog wel eens een toertocht georganiseerd voor Scarver rijders?
Is daar belangstelling voor?
Lijkt me leuk in het voorjaar, bv. een bloembollentocht of iets anders....

Leuk. Is al flinke tijd geleden geweest ja. Stuur per PM je mailadres even door (en andere rijders die willen meerijden doe dat ook.)
Dan probeer ik een datumprikker in te schieten
 
Terug
Bovenaan Onderaan