Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Het grappige is dat de luchtinlaat met de bocht erop kleiner is en de motor er beter op loopt....
Ik had ook een Ducati waarvan de luchtinlaat zo groot was als een luciferdoosje,en daar liep ie toch echt als een tiet mee:+

Ben wel toe aan een nieuw luchtfilter,weet iemand of daar een K&N filter voor te krijgen is?

Heb mijn filter van Champion gisteren ontvangen,bij RAD gekocht +- 10€

Hebben jullie al geprobeerd de LAmbda sonde af te koppelen,heb al gelezen dat de motor dan veel mooier loopt,maar onduidelijk dat je dan een overbrugging moet maken aan de kabel ,
 
Over die LAmbda sonde heb ik nog niets gelezen maar ik hou het in de gaten, misschien iets overbruggen
via de elektronica.
 
In elk geval;mijn moto haperde enorm en ging hoger in toeren,nu wat heb ik reeds gedaan;
olie vervangen,oliefilter,luchtfilter,irridium ngk bougie,injector cleaner.Allemaal kleine kosten met beetje werk,vind eigenlijk wel leuk eens sleutelen,heb al Zeeer veel moto's gehad ,maar te nieuw om te moeten sleutelen ;)
De motor draait beter,maar aan 1500 rpm valt de scarver nog stil,moet hem 2000 rpm houden..Nu eens leeg rijden en dan euro 95 tanken ipv 98..
Anders rij ik wel graag met dit beestje..
 
Die benzine gaat je niet helpen,spuit eens remmenreiniger op het inlaatspruitstuk als ie stationair loopt.Gaat ie omhoog in toeren,heb je een luchtlek.
 
In elk geval , eens goed warm gereden,en nu draait deze veel beter.Injectorcleaner eindelijk zijn werk gedaan?
 
Die Injectorcleaner doe je die bij de benzine of spuit je die in, misschien een
rare vraag maar dit is mijn eerste motor met injectie.
 
Hallo Scarver liefhebbers
Ik heb een 2001 en hij rijdt geweldig als hij rijdt. Van het begin af heb ik een wat ik maar zal noemen hoge storingsfrquentie:
-Eerst gaf de claxon de geest maar dat was een draadje (wat dankzij de gebrekkige constructie afschaart bij het balhoofd;
-Het achterlicht doet het bij vlagen niet (een kwestie van een mep erop geven en hopen dat ie het onderweg niet begeeft);
-De startkoppeling heb ik moeten vervangen, waarbij hoort dat de bdp-sensor kapot gaat. Voor de startkoppeling vragen ze €500,- en voor de bdp-sensor €250, wat veel is voor een magneetje met een draadje eraan.

Ik vind dat wel jammer want het rijdt lekker, zoals ik al zei maar als het ene probleem het andere opvolgt zit je toch niet zo lekker meer. Daarom heb ik besloten dat de Scarver daarheen gaat waar hij thuishoort, nl. de sloop. Ergens vind ik dat ook weer zonde maar ik wil er geen kosten meer aan maken.
Als er iemand is die 'm wil hebben, voor onderdelen ofzo, meld je via dit forum want hoe dan ook gaat ie binnenkort echt weg.

SAM_03029.jpg
 
Hallo Scarver liefhebbers
Ik heb een 2001 en hij rijdt geweldig als hij rijdt. Van het begin af heb ik een wat ik maar zal noemen hoge storingsfrquentie:
-Eerst gaf de claxon de geest maar dat was een draadje (wat dankzij de gebrekkige constructie afschaart bij het balhoofd;
-Het achterlicht doet het bij vlagen niet (een kwestie van een mep erop geven en hopen dat ie het onderweg niet begeeft);
-De startkoppeling heb ik moeten vervangen, waarbij hoort dat de bdp-sensor kapot gaat. Voor de startkoppeling vragen ze €500,- en voor de bdp-sensor €250, wat veel is voor een magneetje met een draadje eraan.

Ik vind dat wel jammer want het rijdt lekker, zoals ik al zei maar als het ene probleem het andere opvolgt zit je toch niet zo lekker meer. Daarom heb ik besloten dat de Scarver daarheen gaat waar hij thuishoort, nl. de sloop. Ergens vind ik dat ook weer zonde maar ik wil er geen kosten meer aan maken.
Als er iemand is die 'm wil hebben, voor onderdelen ofzo, meld je via dit forum want hoe dan ook gaat ie binnenkort echt weg.

Bekijk bijlage 1346349
Mocht je in belgie wonen geef ik je nog een paar honderd euro's voor onderdelen voor de mijne..
 
Het grappige is dat de luchtinlaat met de bocht erop kleiner is en de motor er beter op loopt....
Ik had ook een Ducati waarvan de luchtinlaat zo groot was als een luciferdoosje,en daar liep ie toch echt als een tiet mee:+

Ben wel toe aan een nieuw luchtfilter,weet iemand of daar een K&N filter voor te krijgen is?

Er zijn zeker K&N filters te koop, of variaties hierop (volgens mij kan je er zelfs eenzelfde filter als de GS uit dezelfde bouwjaren voor gebruiken). zelf gooi ik er gewoon elke 2 jaar een nieuw papieren filter uit china :X in. Kost geen drol.
 
Ja,denk wel dat deze nog wel in niet rijdende staat 700€ moet op brengen..
O. Top. Hij rijdt wel dus zou de waarde theoretisch nog hoger liggen maar het is natuurlijk maar 'wat de gek er voor geeft' (heb je die uitdrukking in Belgie ook?), ik bedoel, ik geloof niet dat er veel handel in zit. Net als bijv. de K modellen.
Heel andere vraag: Hoe is het met de betrouwbaarheid van de scarver in het algemeen? Ik hoor slechte berichten en heb dito ervaring maar ik ben benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers...
 
<knip>
Heel andere vraag: Hoe is het met de betrouwbaarheid van de scarver in het algemeen? Ik hoor slechte berichten en heb dito ervaring maar ik ben benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers...

Ik heb 10 jaar lang een CS met volle tevredenheid gebruikt. Zonder enige storingen (op een lege accu na dan, maar dat was mijn eigen schuld), de CS die ik nu heb, heb ik overgenomen met "wat storingen". Wat er met die CS is gebeurd weet ik niet, maar er was 1 draad in de kabelboom bijna helemaal blank komen te liggen omdat de mantel was weggesmolten en dus kortsluiting veroorzaakte. Die storing heb ik verholpen en daarna nog 1 keer een issue gehad met de motor die uitviel terwijl ik op snelweg reed. Toen bleek er nog een losse connectie in de stekker onder het contactslot te zitten (overblijfsel van de kortsluiting?) dus sinds die verholpen is, zit ik weer met vertrouwen op de fiets.
Motorisch is de CS erg betrouwbaar, daar heb ik nog geen enkele vreemde zaken meegemaakt. Ook op de blackbeltgang lees ik overwegend positieve berichten. Natuurlijk zijn er altijd exemplaren te vinden die kinderziektes hebben.
 
Heb de Scarver nu ongeveer 3jr. in bezit en heb hem gekocht met schade niet motorisch,
maar nog geen problemen ondervonden hij is van 2002 en heb ongeveer 8 .000 km.
probleemloos gereden.
 
Als je kijkt naar de bouwkwaliteit,dit voel je ook als je rijd;is de scarver vb van 2004 vb voor onder de 2000 euro een goede koop als die onder de 30.000 km zit.
Maar zoals met alle merken van deze leeftijd moet je geluk hebben..
 
Als je kijkt naar de bouwkwaliteit,dit voel je ook als je rijd;is de scarver vb van 2004 vb voor onder de 2000 euro een goede koop als die onder de 30.000 km zit.
Maar zoals met alle merken van deze leeftijd moet je geluk hebben..

Ik geloof gezien de reacties dat je met een bmw meer geluk moet hebben dan met een japanner want als het even mis is ben je een pak geld kwijt en serieus, (Postman_Pat bedankt voor je reactie) een motor die uitvalt op de snelweg, dat is echt gevaarlijk en mag onder geen beding gebeuren en dat heb ik nog nooit gehad, behalve met die bmw, en ik heb wat motoren gereden, van goedkope meuk tot luxe fietsjes. Draden die smelten dat klinkt als jaren 70 werk en duidt wat mij betreft op slechte bouwkwaliteit die niet thuishoort op moderne motoren, zeker niet bij bmw.
(Bob-BMW bedankt voor je reactie) Een motor waar je in drie jaar tijd 8000km mee rijdt kan wat mij betreft niet als referentie dienen. In drie jaar rijd ik ongeveer 36.000km. en dan gaat de betrouwbaarheid een andere rol spelen.

Ik trek mijn eigen conclusie uit wat ik hier lees, zoals u merkt en mijn vertrouwen is eerlijk gezegd niet versterkt door de reacties. Als ik wat verder op dit forum lees zie ik ook steeds verhalen over storingen die de vervente scarverrijder misschien voor lief neemt maar die voor mij onacceptabel zijn, vooral vanwege de kosten van onderdelen en bovendien, als ik s'morgens van huis ga moet er geen enkele twijfel over bestaan dat dat ding het gewoon doet.
Natuurlijk wordt ik niet populair door deze mening hier te ventileren en ok, smaken verschillen dus iedereen die tevreden is over zijn eigen fiets, super. Daar gaat het toch om. Iedereen bedankt voor de reacties en veel rij- en sleutelplezier.
 
Ik geloof gezien de reacties dat je met een bmw meer geluk moet hebben dan met een japanner want als het even mis is ben je een pak geld kwijt en serieus, (Postman_Pat bedankt voor je reactie) een motor die uitvalt op de snelweg, dat is echt gevaarlijk en mag onder geen beding gebeuren en dat heb ik nog nooit gehad, behalve met die bmw, en ik heb wat motoren gereden, van goedkope meuk tot luxe fietsjes. Draden die smelten dat klinkt als jaren 70 werk en duidt wat mij betreft op slechte bouwkwaliteit die niet thuishoort op moderne motoren, zeker niet bij bmw.
(Bob-BMW bedankt voor je reactie) Een motor waar je in drie jaar tijd 8000km mee rijdt kan wat mij betreft niet als referentie dienen. In drie jaar rijd ik ongeveer 36.000km. en dan gaat de betrouwbaarheid een andere rol spelen.

Ik trek mijn eigen conclusie uit wat ik hier lees, zoals u merkt en mijn vertrouwen is eerlijk gezegd niet versterkt door de reacties. Als ik wat verder op dit forum lees zie ik ook steeds verhalen over storingen die de vervente scarverrijder misschien voor lief neemt maar die voor mij onacceptabel zijn, vooral vanwege de kosten van onderdelen en bovendien, als ik s'morgens van huis ga moet er geen enkele twijfel over bestaan dat dat ding het gewoon doet.
Natuurlijk wordt ik niet populair door deze mening hier te ventileren en ok, smaken verschillen dus iedereen die tevreden is over zijn eigen fiets, super. Daar gaat het toch om. Iedereen bedankt voor de reacties en veel rij- en sleutelplezier.


Houd er rekening mee dat deze motor-serie (GS/CS) in samenwerking met Aprilia is ontwikkeld en daarna doorontwikkeld door BMW zelf. Maar wat kwaliteit betreft, de nieuwe 1200-serie is er ook niet beter op geworden begrijp ik uit mijn omgeving. De oude 1100 en 1150 series waren nog stuk betrouwbaarder dan kwalitatief beter dan die nieuwe. Dus BMW teert denk ik vooral nog op de ervaringen uit het verleden wat "kwaliteit" betreft.
Zelfde geldt ook voor Ducati, ziet er mooi uit, maar is ondanks eigendom door Audi niet kwalitatief beter geworden, het blijft italiaanse "degelijkheid" _O- (benzine meters die varieren in stand, afhankelijk van hoe de bocht genomen wordt, electronica die nog steeds niet betrouwbaar is)
Kawasaki die motorblokken maakt die soms klinken alsof de primaire ketting door het blok heen ramt. Elk merk heeft zo zijn ding tegenwoordig. ;)
 
Ik geloof gezien de reacties dat je met een bmw meer geluk moet hebben dan met een japanner want als het even mis is ben je een pak geld kwijt en serieus, (Postman_Pat bedankt voor je reactie) een motor die uitvalt op de snelweg, dat is echt gevaarlijk en mag onder geen beding gebeuren en dat heb ik nog nooit gehad, behalve met die bmw, en ik heb wat motoren gereden, van goedkope meuk tot luxe fietsjes. Draden die smelten dat klinkt als jaren 70 werk en duidt wat mij betreft op slechte bouwkwaliteit die niet thuishoort op moderne motoren, zeker niet bij bmw.
(Bob-BMW bedankt voor je reactie) Een motor waar je in drie jaar tijd 8000km mee rijdt kan wat mij betreft niet als referentie dienen. In drie jaar rijd ik ongeveer 36.000km. en dan gaat de betrouwbaarheid een andere rol spelen.

Ik trek mijn eigen conclusie uit wat ik hier lees, zoals u merkt en mijn vertrouwen is eerlijk gezegd niet versterkt door de reacties. Als ik wat verder op dit forum lees zie ik ook steeds verhalen over storingen die de vervente scarverrijder misschien voor lief neemt maar die voor mij onacceptabel zijn, vooral vanwege de kosten van onderdelen en bovendien, als ik s'morgens van huis ga moet er geen enkele twijfel over bestaan dat dat ding het gewoon doet.
Natuurlijk wordt ik niet populair door deze mening hier te ventileren en ok, smaken verschillen dus iedereen die tevreden is over zijn eigen fiets, super. Daar gaat het toch om. Iedereen bedankt voor de reacties en veel rij- en sleutelplezier.


Ja,heb ook een japanner in huis,Moet je gelijk geven..Bmw is ook een expert om ingewikkelde constructies te maken,,die bij defect zeer duur en moeilijk te herstellen zijn
Een typisch voorbeeld is vb de Yamaha tenere 1200,een simpele doeltreffende constructie van de aandrijfas naar achterwiel ,en van de Bmw GS zeer ingewikkeld,en doen hetzelfde..
 
Ja,heb ook een japanner in huis,Moet je gelijk geven..Bmw is ook een expert om ingewikkelde constructies te maken,,die bij defect zeer duur en moeilijk te herstellen zijn
Een typisch voorbeeld is vb de Yamaha tenere 1200,een simpele doeltreffende constructie van de aandrijfas naar achterwiel ,en van de Bmw GS zeer ingewikkeld,en doen hetzelfde..

ach ik heb 2 jaar een TDM850 gehad, was nou ook niet echt kwaliteitje die ik van een japanner verwachtte. Olieverbruik was niet normaal, al zei yamaha dat dit vanaf de ontwikkeling al zo was. Lijkt me toch ook wel ontwerpfoutje in het motorblok.
En er zat ergens een lek in het elektrische circuit, want de accu was regelmatig gewoon dood, terwijl er toch niets aan stond.
 
Ik geloof gezien de reacties dat je met een bmw meer geluk moet hebben dan met een japanner want als het even mis is ben je een pak geld kwijt en serieus, (Postman_Pat bedankt voor je reactie) een motor die uitvalt op de snelweg, dat is echt gevaarlijk en mag onder geen beding gebeuren en dat heb ik nog nooit gehad, behalve met die bmw, en ik heb wat motoren gereden, van goedkope meuk tot luxe fietsjes. Draden die smelten dat klinkt als jaren 70 werk en duidt wat mij betreft op slechte bouwkwaliteit die niet thuishoort op moderne motoren, zeker niet bij bmw.
(Bob-BMW bedankt voor je reactie) Een motor waar je in drie jaar tijd 8000km mee rijdt kan wat mij betreft niet als referentie dienen. In drie jaar rijd ik ongeveer 36.000km. en dan gaat de betrouwbaarheid een andere rol spelen.

Ik trek mijn eigen conclusie uit wat ik hier lees, zoals u merkt en mijn vertrouwen is eerlijk gezegd niet versterkt door de reacties. Als ik wat verder op dit forum lees zie ik ook steeds verhalen over storingen die de vervente scarverrijder misschien voor lief neemt maar die voor mij onacceptabel zijn, vooral vanwege de kosten van onderdelen en bovendien, als ik s'morgens van huis ga moet er geen enkele twijfel over bestaan dat dat ding het gewoon doet.
Natuurlijk wordt ik niet populair door deze mening hier te ventileren en ok, smaken verschillen dus iedereen die tevreden is over zijn eigen fiets, super. Daar gaat het toch om. Iedereen bedankt voor de reacties en veel rij- en sleutelplezier.

Kijk eens naar de moderne supercars, Hoe vaak vliegen Ferrari's en Lamborghini's, Audi's (R-10 serie) niet in de fik (en dan heb je het over gloednieuwe auto's)? Had inmiddels wel mogen verwachten dat auto's die voor dit soort bedragen worden aangeschaft toch ook goed ontworpen zouden zijn. Er zijn namelijk ook fabrikanten die het wel kunnen (Bugatti, Porsche, Koenigsegg, Pagani), dus uiteindelijk zijn het in eerste instantie goed bedachte ontwerpen, maar zit er meer iets in de uitvoering van de onderdelen iets niet goed.
Die gesmolten mantels bij mijn (en de bijkomende kortsluiting) CS zijn het (uiteindelijke) gevolg geweest van een valpartij waarbij er een sluiting is ontstaan in de knipperlichten en vanaf daar te grote stroom is gaan lopen door de mantel en dus te warm geworden kabel. Zeker op het moment dat er veel kabels bij elkaar strak ingebonden zijn zoals in een kabelboom, kan de warmte niet zo maar even weg en zal die dus alleen maar oplopen. met smelten van plastic tot gevolg.
Plus het feit dat er een compleet verkeerde accu in de motor zat toen ik hem overnam. Het was dus overduidelijk een prutser die hem in bezit had gehad. Want een accu met een te hoog amperage kan hele verkeerde resultaten veroorzaken.
 
In het passeren langs de scarver ;licht tegen de pinker gelopen,en deze kraakt af |(Konden ze deze niet licht flexibel maken:(
 
Dat is dingetje dat ik bij meer motoren heb gehad8)7(Gpz600r, tdm850, de CS en de Suzuki bandit)
Heb ze wel eens bij AliExpress besteld. Ideaal als je valt.
 
In het passeren langs de scarver ;licht tegen de pinker gelopen,en deze kraakt af |(Konden ze deze niet licht flexibel maken:(
Volgens mij zijn de knippers dezelfde als op oudere Ducati's zitten.Maakt gebruikt zoeken een stuk makkelijker:+
Ik heb het zelf ook wel eens gehad dat je te dicht langs de motor loopt en krak.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan