Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Hoi iedereen,tof forum hier..
Ik hou ook wel van een vreemde eend,en dus een scarver gekocht.
2004 +- 18000 km.
Ten eerste vind ik dat deze super leuk rijd,maar hij heeft wel het bekende syndroom;zodra ik de toeren onder 2000 rpm hou wil de motor wel eens stilvallen.
En hij gaat ook uit zichzelf soms in hoge toeren,even gas geven en hij zakt terug..
Wat heb ik gedaan tot nu toe...
ngk iridium gloeiplug,olie verversing;injector reiniger.
ik rij op super 98.

de tips om de electronica te resetten heb ik hier gelezen en uitgevoerd..Maar nog steeds het probleem.(gas 3x en ook de startknop 15 sec blijven inhouden)

wat kan ik nog doen,
inlaat van airfilter groter maken
lambda sonde reinigen of vervangen?(moet deze nog zoeken,dacht dat die normaal op de uitlaat zat..
Zou dit helpen?

groeten,axel
 
Klinkt een beetje als valse lucht.Controleer het rubber van het inlaatspruitstuk maar eens met remmenreiniger oid.
Die van mij is net zo oud en iets meer km's,maar heeft niets van deze symptomen.
 
Hoi iedereen,tof forum hier..
Ik hou ook wel van een vreemde eend,en dus een scarver gekocht.
2004 +- 18000 km.
Ten eerste vind ik dat deze super leuk rijd,maar hij heeft wel het bekende syndroom;zodra ik de toeren onder 2000 rpm hou wil de motor wel eens stilvallen.
En hij gaat ook uit zichzelf soms in hoge toeren,even gas geven en hij zakt terug..
Wat heb ik gedaan tot nu toe...
ngk iridium gloeiplug,olie verversing;injector reiniger.
ik rij op super 98.

de tips om de electronica te resetten heb ik hier gelezen en uitgevoerd..Maar nog steeds het probleem.(gas 3x en ook de startknop 15 sec blijven inhouden)

wat kan ik nog doen,
inlaat van airfilter groter maken
lambda sonde reinigen of vervangen?(moet deze nog zoeken,dacht dat die normaal op de uitlaat zat..
Zou dit helpen?

groeten,axel
Ik heb wel eens gelezen dat juist SP98 ook voor problemen kan zorgen. Hoewel ik het heel af en toe ook tank, maar meestal alleen de E95/10 variant.
Verder heeft mijn fiets al ruim 56dkm gereden, en de vorige die ik had 34dkm, en heb eigenlijk nooit problemen van stilvallen gehad, Lijkt me dat het meerdere oorzaken kan hebben, als valse lucht, of juist sterk vervuild luchtfilter, olie in de airbox. kan ook storing in de computer CDI-unit zijn, De lambda-sonde zit idd op de uitlaat, vlak na de bocht.
 
Nog geen ervaring hiermee hij staat nu lekker in de garage in het voorjaar maar eens
proberen ik heb in ieder geval goede hoop hierover.
Sorry heren dit ging nog over het voor spatbord.
 
Laatst bewerkt:
Nog wat geknutseld,alle bedrading aan de voorkant verlegd:lambdasonde,jiffyschakelaar,startmotorkabel en spanningsregelaar een andere plaats gegeven.ook een nieuwe retourleiding voor de olie gemaakt.
Rvs kapje gemaakt voor de aandrijfpoelie en de kappen wat aangepast.
IMG_0135.jpg
IMG_0136.jpg
 
De uitlaat heb ik de katalysator eruit gehaald,klinkt net even voller.
De achterbrug heb ik eruit gehad en alle draaipunten gesmeerd.De transmissiedempers in de naaf heb ik nieuw besteld,maar die zitten er nog niet in.
Riemspanning een beetje trial en error,hij loopt nu precies goed.Snap niet zo goed waarom ie naar het wiel loopt wanneer ie te strak staat en de andere kant op gaat als ie te slap staat.
 
Ik heb wel eens gelezen dat juist SP98 ook voor problemen kan zorgen. Hoewel ik het heel af en toe ook tank, maar meestal alleen de E95/10 variant.
Verder heeft mijn fiets al ruim 56dkm gereden, en de vorige die ik had 34dkm, en heb eigenlijk nooit problemen van stilvallen gehad, Lijkt me dat het meerdere oorzaken kan hebben, als valse lucht, of juist sterk vervuild luchtfilter, olie in de airbox. kan ook storing in de computer CDI-unit zijn, De lambda-sonde zit idd op de uitlaat, vlak na de bocht.

Dacht net dat sp98 iets "krachtiger" benzine is,en je daar door betere ontsteking hebt;zal alvast eens met e95 proberen,bedankt voor de tip
 
Zijn er hier mensen die de inlaat van het luchtfilter iets groter maken,gaten in boren of stukje uitzagen/snijden om de scarver beter te laten ademhalen..had ergens gelezen dat om aan de goede milieunorm te komen deze zeer dun is,en de motor beter loopt met deze aanpassing..
 
Zijn er hier mensen die de inlaat van het luchtfilter iets groter maken,gaten in boren of stukje uitzagen/snijden om de scarver beter te laten ademhalen..had ergens gelezen dat om aan de goede milieunorm te komen deze zeer dun is,en de motor beter loopt met deze aanpassing..

Ja ik heb gaatjes geboord. Loopt ie iets rustiger door tussen de 3000-4000rpm
 
Weer een mooi klusje aan de motor, het luchtfilter heb ik net nog tijd voor
wij gaan +- 3 maanden naar Spanje rondtrekken met de camper .

Waar boor je de gaten precies in het filter boven aan de rand of bovenop .
 
Weer een mooi klusje aan de motor, het luchtfilter heb ik net nog tijd voor
wij gaan +- 3 maanden naar Spanje rondtrekken met de camper .

Waar boor je de gaten precies in het filter boven aan de rand of bovenop .

In de aanvoerbuis. Halverwege aan 1 kant. Moet je even zoeken op f650cs.wikidot.com
Sommigen zagen een stuk van die snorkel ook af. (Zoek op snorkel mods f650cs)
 
Bedankt Postman ik heb het gelezen, ik laat de aanzuigbuis aan het frame zitten en
snij er aan de zijkant een stuk uit eerst maar eens proberen met een klein stukje en
dan verder.
Trouwens leuke site.

Hoe kan je nu het bericht wat je wil beantwoorden erboven zetten nog steeds niet gelukt.
 
Toevallig ben ik ook met de snorkel in de weer.Kan overigens niet zo goed zoeken,ik vind enkel die mod met twee gaten geboord net achter de kromming.
Ik reed met afgezaagde bocht omdat het niet paste vanwege de cockpit die nu op de kroonplaat vastzit.
Ik vond het inlaatgeluid storend en ben wat aan het experimenteren geslagen.Had de bocht er weer aangezet met ducttape en het geluid vond ik veel beter.Ook vond ik dat ie beter liep:in de hoogste versnelling kwam ie 500rpm verder.
Ben hem nu weer netjes aan het bevestigen,maar hij is wel een flink stuk korter geworden.
IMG_0151.jpg
 
Texoot, dus het inlaat kanaal is wel groter geworden als dat +- 500 t/min. scheelt blijkt dat de luchtinlaat
toch wel te klein is gemaakt ga ook een beetje experimenteren.
De motor ziet er wel strak uit op"t ogenblik veel RVS denk ik netjes gedaan.
 
Texoot, dus het inlaat kanaal is wel groter geworden als dat +- 500 t/min. scheelt blijkt dat de luchtinlaat
toch wel te klein is gemaakt ga ook een beetje experimenteren.
De motor ziet er wel strak uit op"t ogenblik veel RVS denk ik netjes gedaan.

Het grappige is dat de luchtinlaat met de bocht erop kleiner is en de motor er beter op loopt....
Ik had ook een Ducati waarvan de luchtinlaat zo groot was als een luciferdoosje,en daar liep ie toch echt als een tiet mee:+

Ben wel toe aan een nieuw luchtfilter,weet iemand of daar een K&N filter voor te krijgen is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan