Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Ik heb momenteel een Scarver te leen van de garage.
En dit ding van 1 in z'n vrij trappen is best tricky.
En omdat het N lampje permanent aan lijkt te staan heb ik geen visuele feedback.

'tis geen ramp, maar toch.
Ideeën, iemand?

Verder trouwens echt wel een leuke motor om te rijden. Lekker stabiel, licht, leuk om 'n beetje mee te gooien en smijten.


Beste Bart.
In z’n vrij zetten zal een kwestie van wennen zijn denk ik.
Dat neutraal lampje hoort uiteraard enkel igv neutraal op te lichten; even aangeven zodra je de motor terug geeft.
Daarover gesproken ... wees gewaarschuwd!
Voor je het weet wil je’m houden, vanwege al door jou opgenoemde eigenschappen!
 
Hallo allemaal,
Wij zijn net terug uit Spanje +- 3mnd. en het is even wennen hier , de Scarver staat nog
rustig te wachten op zijn eerste ritje maar deze week ziet het er gunstig uit, eerst nog
even een valbeugel monteren die deze week zou komen een eerdere bestelling ging
niet door, niet meer aanwezig nu hopen dat het beter gaat.
Zal ook nog eens kijken naar een paar schijnwerpertjes op de valbeugel lijkt mij wel leuk
of het praktisch is ??
Alles heb ik weer gelezen en ben weer bij, is die toertocht nog doorgegaan of heb ik dat
over het hoofd gezien.
Groetjes Bob.
 
Hallo allemaal,
Wij zijn net terug uit Spanje +- 3mnd. en het is even wennen hier , de Scarver staat nog
rustig te wachten op zijn eerste ritje maar deze week ziet het er gunstig uit, eerst nog
even een valbeugel monteren die deze week zou komen een eerdere bestelling ging
niet door, niet meer aanwezig nu hopen dat het beter gaat.
Zal ook nog eens kijken naar een paar schijnwerpertjes op de valbeugel lijkt mij wel leuk
of het praktisch is ??
Alles heb ik weer gelezen en ben weer bij, is die toertocht nog doorgegaan of heb ik dat
over het hoofd gezien.
Groetjes Bob.

Ik heb de tocht in mijn eentje gereden.....
Ga een nieuwe afspraak inplannen en in de datumprikker gooien zodat we hem opnieuw kunnen gaan rijden. Was prima afstand om te doen, en misschien verleng ik hem nog wel een beetje.....

Ik had van die "pauperlichtjes" (zoals andere motormaatjes het noemen 8)7) op de motor zitten, maar heb ze er nu even vanaf gehaald. Weet niet of ik het zo mooi vind. Wil eigenlijk zo minimaal mogelijk zichtbare (niet wat lichtopbrengst maar formaat), en de meeste lampen zijn vrij fors en lomp.
 
Ik heb sinds afgelopen weekend toevallig een setje LED lampjes voor de motor.
Was een krijgertje op een ander forum, wat ik erg kan waarderen.
Aansluiten is voor mij allemaal abracadabra, dus daar hoop ik eerdaags(?) hulp bij te krijgen.
Zijn niet zo groot, maar hoop op wat meer licht in de breedte.
En dan aansluiten op mijn groot licht, of desnoods op een aparte schakelaar.
Specs kan ik zo even niet aandragen, maar wil het resultaat anders gerust een keertje delen hoor.
Let wel: ik heb geen Scarver meer, maar een Pegaso (zie profiel foto).

Even gekeken op Google naar plaatjes van Scarvers met extra lampjes ... ter inspiratie voor Bob.
Vond er helaas maar zo even twee.
 

Bijlagen

  • 51Vyg-MAQaL.jpg
    51Vyg-MAQaL.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 11
  • F650Handguards003.jpg
    F650Handguards003.jpg
    115,4 KB · Weergaven: 15
Ik heb de tocht in mijn eentje gereden.....
Ga een nieuwe afspraak inplannen en in de datumprikker gooien zodat we hem opnieuw kunnen gaan rijden. Was prima afstand om te doen, en misschien verleng ik hem nog wel een beetje.....

Ik had van die "pauperlichtjes" (zoals andere motormaatjes het noemen 8)7) op de motor zitten, maar heb ze er nu even vanaf gehaald. Weet niet of ik het zo mooi vind. Wil eigenlijk zo minimaal mogelijk zichtbare (niet wat lichtopbrengst maar formaat), en de meeste lampen zijn vrij fors en lomp.
Dus de tocht is nog niet verreden als dat in N.H. zou gebeuren is de afstand voor mij erg lang, woon in Overijssel [Vroomshoop]
toch iets te ver voor een tochtje moet toch weer heen en terug.
Er zijn hele mooie lampjes te koop bij de chinees voor ongeveer €30.00 maar eerst de valbeugel er op en dan passen en meten.
 
GeSchift,
Mooie foto's maar ik wil de lampen aan de valbeugel monteren heb er wel al wat gezien die mij wel aanstonden
foto's volgen wel.
 
Dus de tocht is nog niet verreden als dat in N.H. zou gebeuren is de afstand voor mij erg lang, woon in Overijssel [Vroomshoop]
toch iets te ver voor een tochtje moet toch weer heen en terug.
Er zijn hele mooie lampjes te koop bij de chinees voor ongeveer €30.00 maar eerst de valbeugel er op en dan passen en meten.
kunnen ook wel keertje meer richting vroomshoop beginnen en dan centraal in nederland rijden?
ergen tussen amersfoort en apeldoorn en wageningen een rondje doen.
 
Lijkt mij wel wat rondje in die buurt moeten maar eens kijken voor een mooie tocht wij houden contact

De valbeugel is nog niet te leveren krijg ik net via mail ongeveer de 30 ste. krijg ik hem???
 
Een Scarver tocht tussen NH en Vroomshoop lijkt me wel wat. Kom je dan niet uit op de Veluwe...
 
De Veluwe zou wel wat zijn,als er iemand is met een mooie route lijkt mij wel wat,
met een datum prikker is het misschien eenvoudiger om mensen mee te krijgen.
 
Weer een klusje geklaard, valbeugels gemonteerd, schijnwerpertjes
er op gezet heeft 3 standen: groot licht/dim licht en knipperlicht
ook nog blauwe wielstriping aangebracht wel een rot klusje
als het mis gaat heb je tekort net genoeg voor 2 wielen.
Denk dat dit wel weer genoeg is verder laat ik hem zo.

Foto's wil ik er op zetten maar elke keer krijg ik bestand is te groot, normaal met JEPEG
zet ik ze er op maar nu lukt het niet meer????
 
Ik heb een nieuwe riem gekocht voor €108,heb ik nu een koopje?Geen idee wat ie normaal bij de dealer kost.
Heb hem nog lang niet nodig na 27dkm,maar ben voorlopig nog niet uitgekeken op de Scarver:)
 
Ik heb een nieuwe riem gekocht voor €108,heb ik nu een koopje?Geen idee wat ie normaal bij de dealer kost.
Heb hem nog lang niet nodig na 27dkm,maar ben voorlopig nog niet uitgekeken op de Scarver:)
Ben even in de rekeningen gedoken, en vond dat ik in 2004 €164,- had moeten betalen.
Motor was twee jaar oud, en had nog maar 23.000 gereden ... uit coulance hoefde ik maar de helft te betalen.

En ergens rond de 40.000 was’ie weer te barsten, maar heb er toen een gebruikte op laten zetten.
Daar vind ik helaas zo even geen factuur meer van.
 

Bijlagen

  • 092733C6-BD19-4441-B4E4-FD0BD7D66150.jpeg
    092733C6-BD19-4441-B4E4-FD0BD7D66150.jpeg
    97,9 KB · Weergaven: 5
Weer een klusje geklaard, valbeugels gemonteerd, schijnwerpertjes
er op gezet ...
Foto's wil ik er op zetten maar elke keer krijg ik bestand is te groot, normaal met JEPEG
zet ik ze er op maar nu lukt het niet meer????
Ben wel erg benieuwd, ziet er vast heel mooi uit.
Al kan ik me eerlijk gezegd niet zoveel voorstellen van de wielstriping ...
 
Bij heeft de motor 30200 km. er opzitten en is van 2002 en de riem ziet er
goed uit voor zover ik kan bekijken.

Het is jammer dat ik er geen foto's op kan zetten,ikzelf vindt het wel leuk staan
op het ogenblik ben ik meer aan het knutselen dan aan het rijden.
 
Bij heeft de motor 30200 km. er opzitten en is van 2002 en de riem ziet er
goed uit voor zover ik kan bekijken.

Het is jammer dat ik er geen foto's op kan zetten,ikzelf vindt het wel leuk staan
op het ogenblik ben ik meer aan het knutselen dan aan het rijden.
Die van mij zag er destijds ook niet verkeerd uit naar mijn weten.
Nou moet ik wel zeggen dat ik toen ook met enige regelmaat het onverharde begon te verkennen, dus mogelijk dat er een kiezeltje of iets dergelijks tussen is gekomen of zo ...
Die tweede keer was denk ik hetzelfde verhaal.
Die tweede is volgens mij om en nabij de 40.000km vervangen.
Heb uiteindelijk slechts zo'n 45.000km's van de motor kunnen genieten.

Staat mij iets bij dat er een codering op de riem staat.
Kan dat kloppen (ik heb helaas geen CS meer, dus das lastig checken)?
 

Bijlagen

  • de82da1a37213d7db84159ae5a247fd4.jpg
    de82da1a37213d7db84159ae5a247fd4.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 9
De riem zal ik dan maar haarscherp in de gaten houden, zal je gebeuren in de Eifel ergens in niemandsland,
maar gelukkig hebben ze daar een telefoon voor uitgevonden.

Dit zijn mooie foto's hier kan je nog en leuke uitzoeken, mooi werk GeSchift .

Zal toch weer eens kijken of ik foto's kan plaatsen, raar voorheen ging het wel goed.
 
Felle lampjes 😎 En dat flip-screen, werkt dat nu echt? Heb het op de TDM gehad, maar daar van ellende eraf getrokken (bulderde alleen nog maar meer)
 
Eindelijk foto's kunnen plaatsen van de valbeugels en lampjes, de foto's met camera gemaakt
doen het niet, maar met smartfone gaat het wel.
 
Nou bij mij werkt het wel goed beedje verdraaien met wind op de kop, en het helpt
minder last met wind op de helm, maar met zijwind helpt het niet
 
Voorpoot beschermers zwart heb ik nog over iets korter dan op de foto 80mm.
voor de liefhebbers gratis af te halen of voor verzendkosten opsturen, maar n ritje naar
Vroomshoop ook niet verkeerd naar het mooie Overijssel en de koffie staat klaar.
1394206
 
Ziet er netjes uit hoor!
Valbeugeltjes zien er altijd tof uit, en zijn (worst-case) natuurlijk ook nog nuttig.
Het zwart bij de voorvorken is goed, toch gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar hoezen.
De flip-up ... heb ik zelf ook eens geprobeerd op de GS, maar had niet het gewenste resultaat.
Bij jou gelukkig wel, fijn om te horen!
De mobiel/navigatie houder is opzich wel mooi gepositioneerd als ik het zo zie, maar niet teveel "in" het zicht zeg maar?
De lampjes lijken het goed te doen, kan nooit kwaad toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan