Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Doe het even anders, klik hieronder voor de datumprikker:

Voorjaars/lenterit

Wanneer er een datum bekend is, kijken we wie waar vandaan moet komen om een plek af te spreken om te verzamelen.
 
Bij mijn scarver werkt de fan niet(niet dat ie nodig is met deze temperatuur)en heb eens spanning gemeten.
Volgens het schema krijgt de fan voeding van de ecu van pin #2 via zekering F3.De sensor(thermokoppel?)is aangesloten op de ecu via pin #3 en #4.
Ik ging ervan uit dat bij uitgeschakeld contact en geschakeld thermokoppel de fan zou blijven draaien tot de temperatuur gezakt is.Alleen ik meet geen spanning op het thermokoppel bij uitgeschakeld contact en ook niet met contact aan.Zekering is ok,bij contact aan meet ik spanning.
Iemand hiermee bekend?
 
Doe het even anders, klik hieronder voor de datumprikker:

Voorjaars/lenterit

Wanneer er een datum bekend is, kijken we wie waar vandaan moet komen om een plek af te spreken om te verzamelen.
Heb'm ook ingevuld hoor.
De mijne heeft ook een Rotax 650 blok ... en dezelfde kleur als mijn Scarvertje van destijds ...

Zou het absoluut leuk vinden om een groepje Scarvers in het wild tegen te komen, zo vaak zie je ze immers niet.
Toch wel DE motor geweest waar ik het meest aan gedaan heb, en mee heb mee gemaakt (letterlijk EN figuurlijk) haha!

En anders kom ik gewoon graag even op een koffiepunt onderweg even langs om te kijken en kennis te maken.
 
Bij mijn scarver werkt de fan niet(niet dat ie nodig is met deze temperatuur)en heb eens spanning gemeten.
Volgens het schema krijgt de fan voeding van de ecu van pin #2 via zekering F3.De sensor(thermokoppel?)is aangesloten op de ecu via pin #3 en #4.
Ik ging ervan uit dat bij uitgeschakeld contact en geschakeld thermokoppel de fan zou blijven draaien tot de temperatuur gezakt is.Alleen ik meet geen spanning op het thermokoppel bij uitgeschakeld contact en ook niet met contact aan.Zekering is ok,bij contact aan meet ik spanning.
Iemand hiermee bekend?

Mysterie is opgelost.Vandaag met draaiende motor de sensor losgetrokken met de bedoeling hem door te verbinden.Wanneer ik hem lostrek gaat onmiddellijk de fan draaien.Blijkbaar een verbreek contact,en de fan kan dus alleen met draaiende motor werken.
Weten we dat ook weer....
 
Heb'm ook ingevuld hoor.
De mijne heeft ook een Rotax 650 blok ... en dezelfde kleur als mijn Scarvertje van destijds ...

Zou het absoluut leuk vinden om een groepje Scarvers in het wild tegen te komen, zo vaak zie je ze immers niet.
Toch wel DE motor geweest waar ik het meest aan gedaan heb, en mee heb mee gemaakt (letterlijk EN figuurlijk) haha!

En anders kom ik gewoon graag even op een koffiepunt onderweg even langs om te kijken en kennis te maken.

Jij bent zo'n oud-gediende die best mee mag rijden hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
 
Mysterie is opgelost.Vandaag met draaiende motor de sensor losgetrokken met de bedoeling hem door te verbinden.Wanneer ik hem lostrek gaat onmiddellijk de fan draaien.Blijkbaar een verbreek contact,en de fan kan dus alleen met draaiende motor werken.
Weten we dat ook weer....

Ik lees vandaag pas je post. Maar dat had ik je ook kunnen vertellen _O-
 
Oh ik heb een tijdje geleden mijn fan ook getest. Omdat ik dacht dat ie het niet deed. Maar na het verversen van de koelvloeistof heb ik de motor een hele tijd stiltstaand laten draaien, en toen ie ging draaien wist ik dat alles werkte.
 
Iedereen aub even invullen !!!
Hoe meer er mee doen hoe leuker het is.
En al kom je alleen even kennis maken tijdens de koffie; ook goed!
Locatie komt vanzelf, nog niet wakker van liggen ;--)
Die zal net als andere keren ergens in het midden van het land komen te liggen (afhankelijk waar de mensen vandaag komen)
 
Hallo allemaal, even voorstellen, mijn naam is Mandy en vanaf zaterdag in bezit van een scarver (2004), las dat foto's gewaardeerd worden dus even showen. De BMW R1200GS van mijn man staat erachter, ze matchen goed. Ondertussen druk op zoek naar van alles. Onder andere een middenbok, klopt het dat de middenbok van de F650gs er ook onder past? mvg Mandy
 

Bijlagen

  • IMG_2039.jpg
    IMG_2039.jpg
    352,2 KB · Weergaven: 8
Hallo allemaal, even voorstellen, mijn naam is Mandy en vanaf zaterdag in bezit van een scarver (2004), las dat foto's gewaardeerd worden dus even showen. De BMW R1200GS van mijn man staat erachter, ze matchen goed. Ondertussen druk op zoek naar van alles. Onder andere een middenbok, klopt het dat de middenbok van de F650gs er ook onder past? mvg Mandy

Mooie fietsje en welkom.

Ga je ook mee op rit? Vul de datumprikker van paar berichten hierboven even in.
 
nog 1 dag wacht ik met definitief maken datum prikker.....
Lijkt erop dat het 31 maart gaat worden.
 
Hallo allemaal, even voorstellen, mijn naam is Mandy.
Klopt het dat de middenbok van de F650gs er ook onder past? mvg Mandy
Hoi hoi Mandy, gefeliciteerd met jouw super gave Scarver en uiteraard van harte welkom hier op dit unieke topic.
Over die middenbok; volgens mij past dat inderdaad.
Misschien even een bevestiging van den overige dames en heren CS'rs ...?
 
Hoi scarver-rijders.

Hoe bevalt jullie deze motor? ik zie 'm regelmatig voorbij komen en vind 'm wel grappig, wonderwel is het ook nog eens een betaalbare BMW en overweeg soms om er eentje voor 'erbij' te halen.
 
Hoi scarver-rijders.

Hoe bevalt jullie deze motor? ik zie 'm regelmatig voorbij komen en vind 'm wel grappig, wonderwel is het ook nog eens een betaalbare BMW en overweeg soms om er eentje voor 'erbij' te halen.

Uniek, lekker wendbaar en erg zuinig.
Maar niet bedoeld voor mensen van 1.80 of langer, al is dat natuurlijk persoonlijk EN altijd aan te passen.
Vermogen genoeg, maar geen snelweg tijger.
Goed betaalbaar in aanschaf en verbruik.
Velen hebben oa ABS en handvatverwarming.
De tank is een dummy, en huist een tas OF koffer OF audiobox OF een helm plek met helmspin cq slot.

Weet je wat: een goeie proefrit spreekt boekdelen.
 
Wat voor gemiddelde verbruik wordt er gehaald?

Dat ie niet erg voor grote mensen geschikt is, is wel jammer. Ik ben 1.96 :+
 
Laatst bewerkt:
Dat ie niet erg voor grote mensen geschikt is, is wel jammer. Ik ben 1.96 :+
Ai, das misschien wel een dingetje.
Ik ben maar 1.85 en vond het persoonlijk destijds wel prettig om het zadel te verhogen + het stuur te verhogen + de steps te verlagen.
Is uiteraard een kwestie van persoonlijke keuze / beleving, maar met jouw lengte kan ik mij niet voorstellen dat het anders wat word.
Wat vervelend man, maar echt waar: als je kans ziet moet je vooral even plaatsnemen en zo mogelijk een rondje op doen.
Wie weet raak je net als ikzelf destijds helemaal gecharmeerd van dit bijzonder model.
Nogmaals; met enige aanpassingen is er heus een hoop mogelijk.

Detail: ik doen bij zo'n beetje al mijn motoren het stuur omhoog en de steps omlaag.
Behalve bij de SpeedTriple, dat was een ander verhaal haha!
Oja, en op elke fiets moeten handkappen ( zelfs op de Triple).

Op de toegevoegde foto's krijg je wel een impressie van de zitpositie incl.de aanpassingen met mijn 1.85 lengte erop.
Zat er ruim en comfortabel op.
 

Bijlagen

  • 825c188b713132c215dc898493beab33.jpg
    825c188b713132c215dc898493beab33.jpg
    14,5 KB · Weergaven: 7
  • cffa2881ec8d47985a7436232e6cf1fa.jpg
    cffa2881ec8d47985a7436232e6cf1fa.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 6
  • Unknown.jpeg
    Unknown.jpeg
    33,6 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Hoi hoi Mandy, gefeliciteerd met jouw super gave Scarver en uiteraard van harte welkom hier op dit unieke topic.
Over die middenbok; volgens mij past dat inderdaad.
Misschien even een bevestiging van den overige dames en heren CS'rs ...?
Dankjewel, inmiddels maar een originele besteld 😉
 
Hoi scarver-rijders.

Hoe bevalt jullie deze motor? ik zie 'm regelmatig voorbij komen en vind 'm wel grappig, wonderwel is het ook nog eens een betaalbare BMW en overweeg soms om er eentje voor 'erbij' te halen.
Aangezien het mijn eerste motor is niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal maar hij is leuk! Gelest op een Honda 650CS en elke keer was het weer even spannend om die de weg op te draaien. Tijdens de AVB oefeningen ook twee keer neergelegd tijdens die 👿 achtjes. Achterop naar Huizen en na een proefrit de Scarver zelf naar Haarlem gereden. Superfijne fiets, heel erg wendbaar en niet zwaar. Voor mij genoeg power ben tenslotte een rookie 😉 gr Mandy
 
Terug
Bovenaan Onderaan