SBK Round 7 Portimao, Portugal

Uitstekend weekend uiteindelijk en de tweede race heel volwassenen en verstandig gereden met een mooi resultaat!
 
Wauw wat een top prestatie van Michael. Puur gereden op karakter en talent.
 
dat zegt toch niemand? maar veel DNF's en laaste paar races amper in de buurt van de top 10 te zien is gewoon erg matig.
Precies het is nogal wisselvallig. Race 1 was ook weer een rommeltje, maar in race 2 laten zien dat de racepace prima was en Guintoli weten te verslaan.
 
Worden deze races zonder publiek gereden ofzo,alle tribunes zijn zo goed als leeg.Denk dat Honda daarom ook niet zoveel zin meer heeft in dikke investeringen in de SBK.
Er was wel wat publiek, wij waren er ook, maar heeeeeel weinig... En een paar van de mooie tribunes waren afgesloten.
Maar was sowieso gaaf om bij te zijn!!!
 
Wat zou Guintoli gedacht hebben toen nog ff voor de finish zijn teammaat & rookie alweer voorbij zag komen?
 
Stank voor dank... De hele race VdM op sleeptouw hebben en dan 'bedankt' worden door een plekkie te verliezen. Misschien dat Sylvain het ook wel leuk vindt het eigenlijk, met eenzelfde dynamiek als tussen Vale en Marquez.
 
Die weet dat hij dit weekend zijn voorsprong op Michael met 3 punten heeft uitgebreid, Michael gaat er nog een hele klus aan hebben om zijn teammaat te verslaan...
 
Die weet dat hij dit weekend zijn voorsprong op Michael met 3 punten heeft uitgebreid, Michael gaat er nog een hele klus aan hebben om zijn teammaat te verslaan...

Guintoli is een prima puntenpakket. Doet elke race keurig z'n ding zonder uitschieters.
Zo werd hij ook kampioen (in combinatie met de beste motor). MvdM zit in een leerjaar en laat al uitschieters zien.
 
Stank voor dank... De hele race VdM op sleeptouw hebben en dan 'bedankt' worden door een plekkie te verliezen. Misschien dat Sylvain het ook wel leuk vindt het eigenlijk, met eenzelfde dynamiek als tussen Vale en Marquez.

Heel de race op sleeptouw genomen :?

volgens mij is vd Mark puur op eigen kracht naar Sylvian toe gereden.

Voordat hij op het achterwiel van Sylvian zat, was hij, als ik het me goed herinner, 0.7 sec per ronde sneller.

Het viel me tegen dat hij er niet meteen erop en erover ging :)


Wel jammer dat we de laatste ronde niet gezien hebben, want volgens mij zaten ze met z'n vieren wel heel erg dicht bij elkaar
 
Heel de race op sleeptouw genomen :?

volgens mij is vd Mark puur op eigen kracht naar Sylvian toe gereden.

Voordat hij op het achterwiel van Sylvian zat, was hij, als ik het me goed herinner, 0.7 sec per ronde sneller.

Het viel me tegen dat hij er niet meteen erop en erover ging :)


Wel jammer dat we de laatste ronde niet gezien hebben, want volgens mij zaten ze met z'n vieren wel heel erg dicht bij elkaar


Precies.
 
hij heeft al lang en breed bewezen dat hij de veel betere/getalenteerdere coureur is tov Guintoli, en als hij kampioen kan worden dan kan Mickey dit helemaal, hij mist alleen wat ervaring en misschien een goede fiets? :P

61972_R7_Action.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel de race op sleeptouw genomen :?

volgens mij is vd Mark puur op eigen kracht naar Sylvian toe gereden.

Voordat hij op het achterwiel van Sylvian zat, was hij, als ik het me goed herinner, 0.7 sec per ronde sneller.

Het viel me tegen dat hij er niet meteen erop en erover ging :)


Wel jammer dat we de laatste ronde niet gezien hebben, want volgens mij zaten ze met z'n vieren wel heel erg dicht bij elkaar
http://resources.worldsbk.com/files....pdf?version=c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b

Van lap 3 t/m lap 20 is Michael achter Sylvain blijven zitten: "I had a better start in race two and then there was a gap to Sylvain which I was able to close quite fast. I had quite good pace and just stayed behind him because I wanted to take some more points".

Dan mag je wel zeggen dat z'n teamgenoot hem op sleeptouw had, denk ik.
 
http://resources.worldsbk.com/files/results/2015/POR/SBK/002/CHT/LapChart.pdf?version=c4ca4238a0b923820dcc509a6f75849b

Van lap 3 t/m lap 20 is Michael achter Sylvain blijven zitten: "I had a better start in race two and then there was a gap to Sylvain which I was able to close quite fast. I had quite good pace and just stayed behind him because I wanted to take some more points".

Dan mag je wel zeggen dat z'n teamgenoot hem op sleeptouw had, denk ik.
Klopt niet, want in ronde 3 had hij nog een behoorlijke achterstand toen reed VdM een aantal ronden 43half en Guintoli 44laag. Vervolgens kwam hij er niet voorbij omdat Guintoli sterker is bij het aanremmen en denk dat VdM na zijn fouten in race 1 geen grote risico's durfde te nemen, maar zijn pace was duidelijk beter. Bij het op sleeptouw nemen neem je een sleepje bij een snellere voorganger maar daar was hier geen sprake van.
 
Laatst bewerkt:
Klopt niet, want in ronde 3 had hij nog een behoorlijke achterstand toen reed VdM een aantal ronden 43half en Guintoli 44laag. Vervolgens kwam hij er niet voorbij omdat Guintoli sterker is bij het aanremmen en denk dat VdM na zijn fouten in race 1 geen grote risico's durfde te nemen, maar zijn pace was duidelijk beter. Bij het op sleeptouw nemen neem je een sleepje bij een snellere voorganger maar daar was hier geen sprake van.

Ah zo. Ik bedoel het puur figuurlijk: Sylvain heeft Michael heel de race geholpen door als richtlijn te fungeren.
 
Ik weet niet of dit al gepost was, maar hier de uitleg van de problemen van Tom Sykes.

Portimao: Deflating rear tyre to blame for Sykes’ drop in race two

Ik heb gisteren de races bekeken. Ik gun Rea alles van de wereld, maar deze races had Sykes ook wel pech zeg, tjemig. Een rev limiter voor een stukje en een lekke achterband door een beschadigde velg.

Ik zie liever dat ze het een race lang met elkaar uitvechten.
 
Laatst bewerkt:
Pech voor Sykes inderdaad dat hij niet de hele race heeft kunnen vechten, het had nog heel spannend kunnen worden naar de finish toe. Zo blijkt maar weer dat het achter de schermen echt wel een teamsport is met een belangrijke mechanische component!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan