Sachsenring moto gp

Drifter72

Rookie
Lid geworden
9 dec 2024
Waarderingsscore
2
Hallo ik zou dit jaar graag naar de moto gp in Duitsland gaan ik wou hiervoor een kaartje kopen voor de zondag want ik weet niet of 2 dagen op het circuit te lang is ik ben wel benieuwd naar de route volgens mij is dat wel goed te doen op de motor ik weet niet of er ook meer mensen gaan dus ik was benieuwd naar wat tips waar ik op moest letten het lijkt mij namelijk erg gaaf

Hallo ik zou dit jaar graag naar de moto gp in Duitsland gaan ik wou hiervoor een kaartje kopen voor de zondag want ik weet niet of 2 dagen op het circuit te lang is ik ben wel benieuwd naar de route volgens mij is dat wel goed te doen op de motor ik weet niet of er ook meer mensen gaan dus ik was benieuwd naar wat tips waar ik op moest letten het lijkt mij namelijk erg gaaf
IK zou volgend jaar gaan, dit jaar is wel erg kort dag. Veel plezier in 2025 :W

Neem gewone kleding mee.in ieder geval goede schoenen.
Extra sloten eventueel ook een ketting.draad slot om je motorkleding doorheen te rijgen,mits droog. (hoef je dan niet de hele dag mee te zeulen)

Dagje sachsenring🤔

Zou het een Honda VFR zijn 🤔 🫣 😱
Pech onderweg is altijd vervelend zijn, en het kan handig zijn als je verder niets geregeld hebt.

En voor 2 dgn aan het circuit is een overnachting boeken ook wel handig….

Hier een handige tip.
Het is al een tijdje geleden maar vlak bij het circuit is een camping met een meertje.
Die verzorgden ook vervoer van en naar het circuit.
Ik kan je vertellen dat het giga druk is en een heel eind lopen.
Je word voor de ingang afgezet ideaal en na de hele dag gebakken in de zo spring je daarna heerlijk in het water.

Pech onderweg is altijd vervelend zijn, en het kan handig zijn als je verder niets geregeld hebt.

En voor 2 dgn aan het circuit is een overnachting boeken ook wel handig….
Ik lees 1 dag 🤔

Heb zelf een wegenwacht abbo.

Hij vraagt zich af of 2 dagen niet te lang is en wil in ieder geval zondag gaan 💁‍♂️

Hier een handige tip.
Het is al een tijdje geleden maar vlak bij het circuit is een camping met een meertje.
Je word voor de ingang afgezet ideaal en na de hele dag gebakken in de zo spring je daarna heerlijk in het water.

Even een vraagje weet jij de naam van die camping nog want ik ga toch 2 dagen lijkt me beter

Hier een handige tip.
Hoi ,
Idd ,weet je de naam van de camping nog?
Met vrgr Ez

ff google maps desnoods raadplegen? Is m.i. niet zo moeilijk te detecteren een meertje rondom Hohenstein-Ernsttal, naast een camping?...

Als je nog minder wilt meenemen, dan een hotelletje? zijn (zat) eigenaren die je ook willen brengen/halen. Leeft enorm in die omgeving en iedereen is zó bereid willend en vriendelijk, kan de omg. Assen nog wat van leren..
Op circuit is zát te doen, veel verschillende tentjes, importeurs (met hun nieuwe motoren ) e.d. achter de tribunes, een verademing t.o.v. wederom Assen.
In 1 dag heen is te doen, retour is wel pittig (incl. races die al vanaf 11u beginnen tot ca. 1500u).
Wel eens m'n ouders met de auto laten nakomen toen wij er zaten, maar die waren (uiteraard via snelweg) toch wel een uur of 6 onderweg vanaf de NL grens. Weet niet of dat nou het doel is, wij doen het iig meestal in 2 dagen, daarbij ook nog de Harz doorkruisen op de heen en/of terugweg..
Daarbij, MotoGP sprintrace is op zaterdag, dus waarom niet minimaal 2 dagen? Komt daar nog bij dat tribunepassen soms als passepartout worden aangeboden, voor 3 dagen.. Kun je niet eens kiezen tussen 1,2 of 3 dagen..
Dorp is redelijk afgesloten en klote bereikbaar met auto tijdens dat weekend, waarom niet met de motor? Bewaakte parkeerplek weet ik nog wel - is bij een bouwonderneming in het dorp zelf - en je kunt voor een klein bedrag ook je motorkleding bewaakt achterlaten.

kortom, gewoon gaan!

Hoi ,
Idd ,weet je de naam van de camping nog?
Met vrgr Ez
Nou dat was ff zoeken het was in 2003 ergens _O- ik moest ff kijken en volgens mij was het stausee oberwald. .
KWa afstand klopt het. kijk en vraag wel even of die service aanbieden naar de ring zelf toe.
Omdat alles flink afgesloten is, toen ook al kan je er niet goed bewegen . vandaar die camping

Het was het een lekkere rustige camping , zelf geen behoefte gehad om savonds giga drukke camping met feesten te belanden.
We zijn toen 3 dagen geweest 1 dag heen dag terug en een dag op de camping dan hou je het leuk.

Laatst bewerkt:
Nou dat was ff zoeken het was in 2003 ergens _O- ik moest ff kijken en volgens mij was het stausee oberwald. .
KWa afstand klopt het. kijk en vraag wel even of die service aanbieden naar de ring zelf toe.
Omdat alles flink afgesloten is, toen ook al kan je er niet goed bewegen . vandaar die camping

Het was het een lekkere rustige camping , zelf geen behoefte gehad om savonds giga drukke camping met feesten te belanden.
We zijn toen 3 dagen geweest 1 dag heen dag terug en een dag op de camping dan hou je het leuk.
Bedankt voor de info:t

Terug
Bovenaan Onderaan