S1000RR Deel 7

Hola!

Graag wil ik deze zomer voor het eerst met mijn s1000rr het circuit op!

Op de straat rijd ik altijd in de slick modus.
Wat is wijsheid op het circuit? Ook slickmodus?

En staat met de slickmodus de traction control automatisch uit?

Thankssss!!

XX

Met welke organisatie ga je het circuit op? Ik ga waarschijnlijk 3 juni met crtholland
 
Nog een vraagje!

Ik heb een oude Akra gekocht i.v.m het circuitdagje. Op de straat rijd ik met een korte AR. Dus daarvoor zit er geen beugel op.

Nu moet ik de Akra met een beugel bevestigen. Ik zie van die dure carbon ophangbeugels, maar dat lijkt me niet nodig....
Nu vond ik deze: Uitlaatsteun BMW S1000RR 2009 - 2014 of BMW S1000RR, race exhaust hanger, € 39,90
Zijn die oké?
Mijn s1000rr komt uit 2012.

En dan moet ik ook nog zo'n klem voor om de uitlaat zelf hebben.....waar die beugel aan vast kan.
De omtrek van de uitlaat is 38 cm.
Hoe heten die dingen? Zoek me het rambam. :') En mijn uitlaat is niet rond:
28wpkj7.jpg




Tevens zijn mijn remblokken versleten (voor).

Welke moet ik bestellen? Ik neem aan Brembo HP4 remblokken. Maar daar zit echter ook allemaal weer verschil in? Racing CS, standaard 93.... beide even duur.
14l692x.jpg


Sorry voor al deze vragen! Maar dit is de eerste keer dat ik deze vervang.

Brembo remblokken voor M4 remtangen.
stuur bituboraceservice@gmail.com een mail voor scherpe prijzen en info over de beste blokken.
 
Iedere dag, ik woon in Bergambacht! Prima plan eens te gaan rijden :)

Akra zat er op toen ik de motor kocht. Behalve de einddemper, die is eens gestolen en dus zelf nieuw erop gezet.

Wbt: koplampjes: denk wel dat ik LED ga bestellen, maar sowieso nog even geen tijd voor de montage: ik ben net verhuisd en moet nog heel veel aan het huis doen. Eerstvolgende mod wordt (denk ik) een kettingsmeersysteem, ik vind de Cobrra Nemo 2 er wel aantrekkelijk uitzien. Ook heb ik nog een setje nieuwe grips liggen die erop moeten, de stock grepen vind ik iets te dun voor mijn grote handen. Ik heb ook een tijdje met Grip Puppies gereden, was wel fijn maar gleden er langzaam af, vooral als je ook af en toe regen pakt.

Hahaha, nou da's niet echt in de buurt van Deventer! Maar dan doen we dat gewoon ergens midden in het land. :)

Ik heb zojuist het setje van MyMotor besteld, morgen hopelijk installeren.
Die Cobrra Nemo 2 ziet er wel goed uit, maar is dat uiteinde niet behoorlijk slijtgevoelig bij de rear sprocket? Lijkt in het filmpje alsof het direct gemonteerd is. Overigens wel slim, ik moet mijne ook weer eens goed smeren.
 
Goede avond,
Ondertussen wat lekkere kmters Verder met de hp4..... de titanium Link-pipe gemonteerd plus led h7 en crash pad's.
Maar nog geen steek verder wat betreft de afstelling wegens geen reactie van niet nader te noemen persoon. 😕.
Iemand hier nog ideeën wat betreft de fine tuning voor de hp4 waar ik terecht kan voor vakmanschap? Alvast bedankt 👍
 
Goede avond,
Ondertussen wat lekkere kmters Verder met de hp4..... de titanium Link-pipe gemonteerd plus led h7 en crash pad's.
Maar nog geen steek verder wat betreft de afstelling wegens geen reactie van niet nader te noemen persoon. 😕.
Iemand hier nog ideeën wat betreft de fine tuning voor de hp4 waar ik terecht kan voor vakmanschap? Alvast bedankt 👍

Heb je soms detail foto's van LED's? ? ook met montage en welke je hebt gebruikt :) ?
 
He Gerard, afgelopen zaterdag de rode besteld met full options. Levering is wel redelijk ruk. Dealer introductie is al verschoven van mei naar juni. levering klanten zou dan op zijn vroegst juli worden.

Ik heb begrepen dat bij de M met carbon velgen het blok 5 millimeter in het frame is verschoven. (naar links of rechts). Of dit alleen met de 200 achterband heeft te maken weet ik niet. De rode met de gesmede velgen heeft namelijk ook een 200 achterband. Zal eens kijken of ik dat nog ergens terug kan vinden.
gefeliciteerd en ja levertijd is ruk ik denk dat ik maar rente moet gaan vragen over mijn inruilprijs want die storten ze niet even voor 8 maanden op je rekening

ik denk dat met of zonder m pakket niet uitmaakt voor de wielen de opbouw van de motor blijft hetzelfde.
 
Ik net erna! Met racecracks!

Tenminste, ik hoop dat ik er op kom.....geluid wordt nog de vraag of het genoeg dempt met die uitlaat.

ik ga zelf ook op 13 mei en 4 juni oa
.
Met mijn andere straat BMW s1000rr ( net een circuit s1000rr gekocht ) , akra shorty + db killer kwam ik nog op 108 db bij een meting! niet normaal eigenlijk op wat voor herrie bak ik rij eigenlijk :D. Als je serieuzer rijd en nog vol op het gas zit rond de geluidspaal kun je het wel vergeten qua tolerantie. Met andere korte full systemen waarschijnlijk het zelfde verhaal. Ik werd er af gevlagd. Sindsdien rij ik met een lang systeem. Oa maxtreme ( zeer stil ) en de akra 60 mm lange race versie. Gewone de lange dempers op het volle systeem en dat gaat goed. ik heb destijds na afgevlagd te zijn geweest nog 1 sessie gereden en dan het gas dicht bij de geluidspaal. Prima te doen hoor. maar niet ideaal en daarna dus een permanente oplossing gezocht.

gewoon een tip :P
 
Bam! Paar van mijn modjes af. R&G frame sliders, H7 LED Canbus koplamp + 2 W5W led parkeerlampen en eindelijk de rimstriping die ik al een tijdje wou!

Nog op mijn lijstje:
  • Andere barends (mogelijk met spiegels)
  • Buddy seat steps eliminators
  • Radiator grills
  • Zwarte windscreen boutjes
  • Tank grips
  • ... en uiteindelijk een volledig systeem incl. uitlaat van Akrapovic ... maar daar sparen we nog even voor door!

1390355
 
Hola!

Graag wil ik deze zomer voor het eerst met mijn s1000rr het circuit op!

Op de straat rijd ik altijd in de slick modus.
Wat is wijsheid op het circuit? Ook slickmodus?
Ik verslik mijzelf nog. _O-;)

Ik reed (vinden sommigen vast stom) altijd gewoon in RAIN modus op straat :+ , de motor is hier rond Rotterdam overal al 10x te snel.
De eerste keer op CPZ twee weken geleden alleen van RAIN naar SPORT gezet.

Maar toch was er genoeg power om iedere keer met het voorwiel een hupje te maken als ik op hoge snelheid vol op het gas ging vanuit Bos Uit. :?

Vanmiddag bij het woon~werk op RACE gezet, dus daar ga ik morgen ook maar mee naar CPZ.
De motor vind ik nog steeds erg vriendelijk en het gas is goed te regelen.

En schaamrandjes zitten er na het enkele ritje niet meer op de hagelnieuwe Rosso Corsa's. :9~

Maar op CPZ mag het ABS wel wat later reageren. :Y (Dus op de baan niet slechts in RAIN of SPORT dan) :+
 
Laatst bewerkt:
Ik verslik mijzelf nog. _O-;)

Ik reed (vinden sommigen vast stom) altijd gewoon in RAIN modus op straat :+ , de motor is hier rond Rotterdam overal al 10x te snel.
De eerste keer op CPZ twee weken geleden alleen van RAIN naar SPORT gezet.

Maar toch was er genoeg power om iedere keer met het voorwiel een hupje te maken als ik op hoge snelheid vol op het gas ging vanuit Bos Uit. :?

Vanmiddag bij het woon~werk op RACE gezet, dus daar ga ik morgen ook maar mee naar CPZ.
De motor vind ik nog steeds erg vriendelijk en het gas is goed te regelen.

En schaamrandjes zitten er na het enkele ritje niet meer op de hagelnieuwe Rosso Corsa's. :9~

Maar op CPZ mag het ABS wel wat later reageren. :Y (Dus op de baan niet slechts in RAIN of SPORT dan) :+

Ben je niet in de war met je DTC lampje? Die zie je vrij veel oplichten.

Ook in de slick modus staat dat ding bij mij op t circuit roodgloeiend. Abs lampje zie ik nooit.
 
Bam! Paar van mijn modjes af. R&G frame sliders, H7 LED Canbus koplamp + 2 W5W led parkeerlampen en eindelijk de rimstriping die ik al een tijdje wou!

Nog op mijn lijstje:
  • Andere barends (mogelijk met spiegels)
  • Buddy seat steps eliminators
  • Radiator grills
  • Zwarte windscreen boutjes
  • Tank grips
  • ... en uiteindelijk een volledig systeem incl. uitlaat van Akrapovic ... maar daar sparen we nog even voor door!
Bekijk bijlage 1390355
Hey mooi spul!! 👍
Welke w5w steek lamp heb je gemonteerd?
 
Ben je niet in de war met je DTC lampje? Die zie je vrij veel oplichten.

Ook in de slick modus staat dat ding bij mij op t circuit roodgloeiend. Abs lampje zie ik nooit.
Ik ben enorm in de war, maar ik VOELDE het ABS en zag die avond op Zandvoort regelmatig het DTC oplichten. :Y
ABS lampje zei ik niet. Toch. :?;)

Vanavond weer gereden, nu voor het eerst op standje RACE.
Ik snap nu dat anderen het over elastiek hebben in de RAIN/SPORT modus.
Kwestie van de juiste versnelling denk ik zelf. :]
 
Ik ben enorm in de war, maar ik VOELDE het ABS en zag die avond op Zandvoort regelmatig het DTC oplichten. :Y
ABS lampje zei ik niet. Toch. :?;)

Vanavond weer gereden, nu voor het eerst op standje RACE.
Ik snap nu dat anderen het over elastiek hebben in de RAIN/SPORT modus.
Kwestie van de juiste versnelling denk ik zelf. :]


Ja sorry, zei je niet letterlijk inderdaad. Omdat je zei dat het abs later mag in grijpen ging ik er vanuit dat je die veel zag.

Ik heb zelf ( eigen ervaring ) dat ik op het circuit de DTC altijd aan het werk zie ( in slick modus ). Abs daar in tegen nooit. Ook nooit op go pro filmpjes kunnen ontdekken.
 
Beste,

Ik heb een klein jaartje mijn S1000rr 2010 in bezit. Met volledig akra van voor naar achter waardoor ik dus een akrapovic carbon beugel heb die de uitlaat vasthoudt. Nu wil ik echter een passagier kunnen vervoeren en wilde dus weten welke passagiersvoetsteunen ik kan gebruiken, hoorde dat de OEM past incl vol akra (zal er zo een foto bijvoegen), maar die is rond de 500 euro via de dealer. Iemand een alternatiefje of iemand die een setje wegdoet 2e hands?


Foto van internet geplukt. Zo ziet mijn motor eruit incl de zelfde uitlaat, alleen geen passagiersvoetsteunen die ik wel graag wil hebben.

akrapovic_racing_exhaust_system_bmws1000_rr20102014.jpg
 
Beste,

Ik heb een klein jaartje mijn S1000rr 2010 in bezit. Met volledig akra van voor naar achter waardoor ik dus een akrapovic carbon beugel heb die de uitlaat vasthoudt. Nu wil ik echter een passagier kunnen vervoeren en wilde dus weten welke passagiersvoetsteunen ik kan gebruiken, hoorde dat de OEM past incl vol akra (zal er zo een foto bijvoegen), maar die is rond de 500 euro via de dealer. Iemand een alternatiefje of iemand die een setje wegdoet 2e hands?


Foto van internet geplukt. Zo ziet mijn motor eruit incl de zelfde uitlaat, alleen geen passagiersvoetsteunen die ik wel graag wil hebben.

akrapovic_racing_exhaust_system_bmws1000_rr20102014.jpg
die heb ik nog wel liggen zal morgen even zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan