S1000RR Deel 7

Daar staat ook dat de slick modus bedoelt is voor slicks en normale banden dat niveau van grip niet brengen. Merk je geen nadelen met het rijden in slickmode op straat?

@BikerGeek ga ik voor je zoeken, of maken maar dan moet de motor eerst een beetje schoon :)

als je normaal gebruik maakt van de functies die in slickmode uit staan, dan ga je dat misschien wel merken ja :+
 
Hola!

Graag wil ik deze zomer voor het eerst met mijn s1000rr het circuit op!

Op de straat rijd ik altijd in de slick modus.
Wat is wijsheid op het circuit? Ook slickmodus?

En staat met de slickmodus de traction control automatisch uit?

Thankssss!!

XX
Ik heb nog een foto van je eerste rijles. :') ;)
 
Laten zien dus, ben benieuwd, :t
Zeker tien jaar geleden. 8)7 :}

2uswunr.jpg
 
als je normaal gebruik maakt van de functies die in slickmode uit staan, dan ga je dat misschien wel merken ja :+
Ik heb anderhalve week geleden op CPZ gewoon in sport gereden.
Volgens mij komt het ABS er dan sneller in dan bij de echte sportieve settings. ;)
Bij mijn S1000R nooit het ABS gevoeld op het circuit.
(Zag nu ook de hele tijd de lampjes op het dashboard bij acceleratie, terwijl ik altijd zeg niets te merken van die hulpsystemen _O- )
Volgende keer maar in race proberen. :]
 
Hola!

Graag wil ik deze zomer voor het eerst met mijn s1000rr het circuit op!

Op de straat rijd ik altijd in de slick modus.
Wat is wijsheid op het circuit? Ook slickmodus?

En staat met de slickmodus de traction control automatisch uit?

Thankssss!!

XX

Slick modus is natuurlijk speciaal bedoeld voor het gebruik van slicks op het circuit. Op straat zou je die nu juist niet gebruiken en op het circuit wel.

Kijk op deze link van de handleiding op pagina 103. Daar staat precies uitgelegd wat bij elke modus de invloed van de verschillende elektronische systemen is.
 
ik heb de motorsport kleur besteld met daarbij natuurlijk het verplichte M pakket en dan extra nog handvatverwarming en cruisecontrol

Ik heb jammer genoeg ook al vernomen dat mijn extra set wielen niet past maar doe ze pas weg als dat allemaal zeker is en ze niet pas te maken zijn met een bus of zo want steeds banden vervangen op de carbon wielen lijkt me niet zo'n goed idee.

He Gerard, afgelopen zaterdag de rode besteld met full options. Levering is wel redelijk ruk. Dealer introductie is al verschoven van mei naar juni. levering klanten zou dan op zijn vroegst juli worden.

Ik heb begrepen dat bij de M met carbon velgen het blok 5 millimeter in het frame is verschoven. (naar links of rechts). Of dit alleen met de 200 achterband heeft te maken weet ik niet. De rode met de gesmede velgen heeft namelijk ook een 200 achterband. Zal eens kijken of ik dat nog ergens terug kan vinden.
 
als je normaal gebruik maakt van de functies die in slickmode uit staan, dan ga je dat misschien wel merken ja :+

Ik rijd altijd in RACE modus, met ieder weertype, en voel me nou niet echt beperkt door de motor. Hulpsysteem grijpen eigenlijk nooit in, maar ik vind het wel fijn dat ze er zijn, mocht het toch nodig zijn.

In Sport modus voelt de motor wel goed, maar een tikkeltje loom. In regenmodus lijkt het alsof er een elastiek aan de gashendel zit ipv een kabel, maakt hem (in mijn optiek) juist onvoorspelbaarder: gas geven gebeurt met vertraging waardoor doseren moeilijker lijkt.

---

Vandaag wel weer even lekker rondje gemaakt, lelijk, ijsseldijk, kattendijk en weer terug. @BikerGeek bij deze de beloofde foto's!

---

@Worldbeater ik zat nog es naar je foto's te kijken, mooie kleurstelling heeft de jouwe!
 

Bijlagen

  • 20190422_181955.jpg
    20190422_181955.jpg
    312,9 KB · Weergaven: 8
  • 20190422_181911.jpg
    20190422_181911.jpg
    287,3 KB · Weergaven: 12
Bij nat weer gaat hij bij mij wel in rain mode, anders altijd in race. Na een natte dag in de Alpen vond ik de volgende dag wel dat de RR op hoogte veel vermogensverlies had, tot ik er achter kwam dat ie nog in rain mode stond. :+
 
Ik heb het idee dat slick modus wat meer power heeft! Lekker fel!
Waarom zou dit niet oké zijn met bijvoorbeeld mijn Rosso ||| setje op de straat?

Sport of race modus vond ik minder spannend. Toen ik dus overging op slick dacht ik: Jaaaa dit is het!

Maar voor het circuitdagje wil ik graag de supercorsa V3 SP banden eronder.
Wat is dan de beste instelling voor op het circuit?

ABS aan of uit?
Traction control aan of uit?

En op de weg moet dit sowieso allemaal aan? (blijvend brandend op het dashboard)
 
Nog een vraagje!

Ik heb een oude Akra gekocht i.v.m het circuitdagje. Op de straat rijd ik met een korte AR. Dus daarvoor zit er geen beugel op.

Nu moet ik de Akra met een beugel bevestigen. Ik zie van die dure carbon ophangbeugels, maar dat lijkt me niet nodig....
Nu vond ik deze: Uitlaatsteun BMW S1000RR 2009 - 2014 of BMW S1000RR, race exhaust hanger, € 39,90
Zijn die oké?
Mijn s1000rr komt uit 2012.

En dan moet ik ook nog zo'n klem voor om de uitlaat zelf hebben.....waar die beugel aan vast kan.
De omtrek van de uitlaat is 38 cm.
Hoe heten die dingen? Zoek me het rambam. :') En mijn uitlaat is niet rond:
28wpkj7.jpg




Tevens zijn mijn remblokken versleten (voor).

Welke moet ik bestellen? Ik neem aan Brembo HP4 remblokken. Maar daar zit echter ook allemaal weer verschil in? Racing CS, standaard 93.... beide even duur.
14l692x.jpg


Sorry voor al deze vragen! Maar dit is de eerste keer dat ik deze vervang.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat slick modus wat meer power heeft! Lekker fel!
Waarom zou dit niet oké zijn met bijvoorbeeld mijn Rosso ||| setje op de straat?

Sport of race modus vond ik minder spannend. Toen ik dus overging op slick dacht ik: Jaaaa dit is het!

Maar voor het circuitdagje wil ik graag de supercorsa V3 SP banden eronder.
Wat is dan de beste instelling voor op het circuit?

ABS aan of uit?
Traction control aan of uit?

En op de weg moet dit sowieso allemaal aan? (blijvend brandend op het dashboard)


Niks moet, maar het is een extra elektronisch vangnet. Bij onverwachtse zaken zoals noodstop, zand of grind op onverwachtse plaatsen kan het je net redden op de openbare weg. Op het circuit weet je na een rondje hoe de zaak er bij ligt en onverwachts verkeer van links en rechts heb je niet en in de regel ben je er met je koppie helemaal bij. Maar afhankelijk van je ervaring kun je beslissen eerst nog in race en later pas op slick mode over te gaan.

Het ABS en DTC lampje moeten niet blijvend branden. Dan staan ze namelijk uit, tenzij je dat wilt natuurlijk. Die lampjes gaan knipperen op het moment dat het ABS of DTC systeem ingrijpt. Dus als bij jou op de openbare weg die lampjes niet regelmatig gaan knipperen dan hoef je ook niet naar slickmode over te gaan want je rijd nog steeds niet op de limieten van wanneer racemode zou ingrijpen. Knipperen ze wel vaak en het ingrijpen hindert je omdat jij vind dat het nog wel verder kan dan kun je slickmode overwegen of gewoon alles uitzetten.

Advies: Begin op het circuit eerst lekker in racemode en schakel indien nodig later over op slickmode. Verder lees de owners manual eens rustig door. Heel veel weet je wel of is niet belangrijk dus daar fiets je lekker snel doorheen maar soms kom je interessante dingen tegen die je nog niet wist en die handig kunnen zijn. Zoals dus ook de werking van de verschillende rij modi.

Maar veel plezier op het circuit, je filmpjes zien we wel op je YouTube account. De 100.000 subs komen al in zicht. :t
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje!

Ik heb een oude Akra gekocht i.v.m het circuitdagje. Op de straat rijd ik met een korte AR. Dus daarvoor zit er geen beugel op.

Nu moet ik de Akra met een beugel bevestigen. Ik zie van die dure carbon ophangbeugels, maar dat lijkt me niet nodig....
Nu vond ik deze: Uitlaatsteun BMW S1000RR 2009 - 2014 of BMW S1000RR, race exhaust hanger, € 39,90
Zijn die oké?
Mijn s1000rr komt uit 2012.

En dan moet ik ook nog zo'n klem voor om de uitlaat zelf hebben.....waar die beugel aan vast kan.
De omtrek van de uitlaat is 38 cm.
Hoe heten die dingen? Zoek me het rambam. :') En mijn uitlaat is niet rond:
28wpkj7.jpg




Tevens zijn mijn remblokken versleten (voor).

Welke moet ik bestellen? Ik neem aan Brembo HP4 remblokken. Maar daar zit echter ook allemaal weer verschil in? Racing CS, standaard 93.... beide even duur.
14l692x.jpg


Sorry voor al deze vragen! Maar dit is de eerste keer dat ik deze vervang.


Even zoeken op muffler clamp met eventueel motortype of uitlaat type er bij. Maar omdat het een Akra is ff het type opzoeken en op de site van Akra kijken of ze een mailtje sturen.

Akrapovic carbon clamp for muffler carbon BMW S 1000 RR -2014
 
Niks moet, maar het is een extra elektronisch vangnet. Bij onverwachtse zaken zoals noodstop, zand of grind op onverwachtse plaatsen kan het je net redden op de openbare weg. Op het circuit weet je na een rondje hoe de zaak er bij ligt en onverwachts verkeer van links en rechts heb je niet en in de regel ben je er met je kopie helemaal bij. Maar afhankelijk van je ervaring kun je beslissen eerst nog in race en later pas op slick mode over te gaan.

Het ABS en DTC lampje moeten niet blijvend branden. Dan staan ze namelijk uit, tenzij je dat wilt natuurlijk. Die lampjes gaan knipperen op het moment dat het ABS of DTC systeem ingrijpt. Dus als bij jou op de openbare weg die lampjes niet regelmatig gaan knipperen dan hoef je ook niet naar slickmode over te gaan want je rijd nog steeds niet op de limieten van wanneer racemode zou ingrijpen. Knipperen ze wel vaak en het ingrijpen hindert je omdat jij vind dat het nog wel verder kan dan kun je slickmode overwegen of gewoon alles uitzetten.

Advies: Begin op het circuit eerst lekker in racemode en schakel indien nodig later over op slickmode. Verder lees de owners manual eens rustig door. Heel veel weet je wel of is niet belangrijk dus daar fiets je lekker snel doorheen maar soms kom je interessante dingen tegen die je nog niet wist en die handig kunnen zijn. Zoals dus ook de werking van de verschillende rij modi.

Maar veel plezier op het circuit, je filmpjes zien we wel op je YouTube account. De 100.000 subs komen al in zicht. :t
Gracias!

Ik ga eens goed aanvoelen.
 
Ik heb het idee dat slick modus wat meer power heeft! Lekker fel!
Waarom zou dit niet oké zijn met bijvoorbeeld mijn Rosso ||| setje op de straat?

Sport of race modus vond ik minder spannend. Toen ik dus overging op slick dacht ik: Jaaaa dit is het!

Maar voor het circuitdagje wil ik graag de supercorsa V3 SP banden eronder.
Wat is dan de beste instelling voor op het circuit?

ABS aan of uit?
Traction control aan of uit?

En op de weg moet dit sowieso allemaal aan? (blijvend brandend op het dashboard)

Als er gele lampjes branden staan er dingen uit.

In de slickmodus houdt het ABS het achterwiel ook niet meer aan de grond, wat op de openbare weg bij een schrikreactie bij dit soort fietsen een veel vaker voorkomend gevaar is dan een blokkerend voorwiel.
 
Vandaag wel weer even lekker rondje gemaakt, lelijk, ijsseldijk, kattendijk en weer terug. @BikerGeek bij deze de beloofde foto's!

Strakke fiets! Rij je vaak in 'mijn' omgeving? Keertje een stukkie samen scheuren lijkt me lachen. Sowieso mooi, 2 dikke zwarte 1000s bij elkaar. ;)

Nog overwogen wat je doet met je koplamp? Ik ga denk ik morgen de H7 led bestellen.

Overigens is dat akra systeem wel superdik zeg. Ik zou zelf alleen wel zijn gegaan voor een shorty, maar da's puur smaak. Tussen een titanium systeem en stainless steel zit qua prijs ook nog wel 't e.e.a.
Ik kan in NL ook niet een dealer vinden die het hele systeem voor een leuke prijs aanbied helaas... Alles ter waarde van een tweede 'leuke' motorfiets, á €2000+...

Omwille het net hebben van de fiets en komende vanaf een 600 rij ik nog in SPORT mode, maar die knal ik gezien de staat en temperatuur van het wegdek vanmiddag naar RACE. Eens zien hoe dat aanvoelt.
 
Strakke fiets! Rij je vaak in 'mijn' omgeving? Keertje een stukkie samen scheuren lijkt me lachen. Sowieso mooi, 2 dikke zwarte 1000s bij elkaar. ;)

Nog overwogen wat je doet met je koplamp? Ik ga denk ik morgen de H7 led bestellen.

Overigens is dat akra systeem wel superdik zeg. Ik zou zelf alleen wel zijn gegaan voor een shorty, maar da's puur smaak. Tussen een titanium systeem en stainless steel zit qua prijs ook nog wel 't e.e.a.
Ik kan in NL ook niet een dealer vinden die het hele systeem voor een leuke prijs aanbied helaas... Alles ter waarde van een tweede 'leuke' motorfiets, á €2000+...

Omwille het net hebben van de fiets en komende vanaf een 600 rij ik nog in SPORT mode, maar die knal ik gezien de staat en temperatuur van het wegdek vanmiddag naar RACE. Eens zien hoe dat aanvoelt.

Iedere dag, ik woon in Bergambacht! Prima plan eens te gaan rijden :)

Akra zat er op toen ik de motor kocht. Behalve de einddemper, die is eens gestolen en dus zelf nieuw erop gezet.

Wbt: koplampjes: denk wel dat ik LED ga bestellen, maar sowieso nog even geen tijd voor de montage: ik ben net verhuisd en moet nog heel veel aan het huis doen. Eerstvolgende mod wordt (denk ik) een kettingsmeersysteem, ik vind de Cobrra Nemo 2 er wel aantrekkelijk uitzien. Ook heb ik nog een setje nieuwe grips liggen die erop moeten, de stock grepen vind ik iets te dun voor mijn grote handen. Ik heb ook een tijdje met Grip Puppies gereden, was wel fijn maar gleden er langzaam af, vooral als je ook af en toe regen pakt.

@Nosmo King Goede uitleg, +1 :)
 
Nog een vraagje..... :$

Wat houdt een niet afgesloten zelfdiagnose in op het dashboard?

Storing in je ABS of DTC systeem.

Kijk even op pagina 42 en 43 van de handleiding. (Ik heb de link van de handleiding hierboven nog ergens staan) Daar kun je lezen dat als de zelfdiagnose van het ABS en DTC systemen niet goed doorlopen wordt de storingslampjes blijven knipperen en je dus die melding kunt krijgen. Dus een van de twee systemen heeft zijn zelfdiagnose niet goed doorlopen. Deze lampjes branden als je het contact aan zet en doven pas als je een stukje sneller dan 5 km/u gereden hebt. Pas als je rijd kunnen ze namelijk de zelfdiagnose volledig afwerken omdat ze dan o.a. pas een signaal van de ABS sensoren van het voor en achterwiel krijgen. Als die niet kloppen of afwezig zijn kun je een melding niet afgesloten zelfdiagnose krijgen.

Maar nogmaals lees de handleiding eens lekker door en Google is your friend. ;)

Knipsel.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan