S1000RR Deel 7

Ik heb mogelijk interesse! Net een 2015 s1000rr gekocht, onwijs mee natuurlijk maar heb alleen geen plek om hem binnen te stallen -O- Hoeveel wil je ervoor hebben en hoe ingewikkeld is de installatie?

Houd er rekening mee dat je m dan ook moet laten certificeren! Dus je maakt nog wat extra kosten, even uit mijn hoofd:
Stalen beschermplaten - ongeveer 25 EUR
Inleren bij dealer - ongeveer 40 EUR
SCM certificeren - geen idee, niet gedaan

Hoe die beschermplaten er precies op moeten weet ik niet: alleen één van de 2 kon ik een plek voor vinden :)
 
Ik heb de volgende 2 sliders gevonden die me wel passen:


De een heeft een adapter zodat ik niet in de fairing hoef te boren, de ander heeft dat niet (en moet dus wel boren). Wat is verstandig? De adapter is zelfs duurder, maar ik twijfel of die adapter niet buigt als het gewicht v/d motor er op zou vallen...
Ali lijkt me voor deze dingen niet een geschikte winkel, of wel? :p
 
Ik heb de volgende 2 sliders gevonden die me wel passen:


De een heeft een adapter zodat ik niet in de fairing hoef te boren, de ander heeft dat niet (en moet dus wel boren). Wat is verstandig? De adapter is zelfs duurder, maar ik twijfel of die adapter niet buigt als het gewicht v/d motor er op zou vallen...
Ali lijkt me voor deze dingen niet een geschikte winkel, of wel? :p

Ik zou zelf altijd voor de mods gaan die het minst invasive zijn, dus de no-drill versie zou mijn voorkeur hebben.
 
Ik heb de volgende 2 sliders gevonden die me wel passen:


De een heeft een adapter zodat ik niet in de fairing hoef te boren, de ander heeft dat niet (en moet dus wel boren). Wat is verstandig? De adapter is zelfs duurder, maar ik twijfel of die adapter niet buigt als het gewicht v/d motor er op zou vallen...
Ali lijkt me voor deze dingen niet een geschikte winkel, of wel? :p
Angst is in de marketing een perfect middel om mensen duurdere spullen aan te smeren. :+
R&G is een topmerk, deze 'non cut' zat al op mijn S1000RR.
Ken ze al uit een lang verleden toen bijvoorbeeld Marktplaats nog gewoon 100% van Nederland was.
Ombuigen bij het vallen zou in theorie kunnen, maar het is dan ook beperken van schade, niet uitsluiten.
Maar dan is er wel meer aan de hand bij dergelijke krachten. De heren van R&G hebben er vast goed over nagedacht.

Voor de G310R heb ik de omval bescherming van Ali/Ebay uit China. Ook 100% topmateriaal.





De laatste foto is van een stalen 'Chinese' wielasbeschermer, na twee keer vallen deze toch moeten vervangen.
Het is dan ook een kunststof slijtdeel. Gelukkig geen dure spullen uit China.
Nu aluminium deel besteld voor minder dan tien euro. :9


Met een bus wat verder naar buiten gemonteerd. Al overdrijft de foto wel. :P (busje van 22 mm lang)
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers te koop:
De set verkeerd in nieuwstaat en bestaat uit:

Lightech kettingspanner blauw
Lightech Axle protector blauw
Lightech stand rollers

Passen op de volgende modellen:
- Bmw S1000RR 09/18
- Bmw S1000R 09/18

Vraagprijs voor de complete set 250€
 

Bijlagen

  • AAFB2091-3C89-462B-92BE-FDFA04DBC8C2.jpeg
    AAFB2091-3C89-462B-92BE-FDFA04DBC8C2.jpeg
    153,7 KB · Weergaven: 4
  • A44C2922-6D65-4030-891E-559739889E13.jpeg
    A44C2922-6D65-4030-891E-559739889E13.jpeg
    169 KB · Weergaven: 4
  • C056E258-3623-4E30-AD91-EF551AC3340A.jpeg
    C056E258-3623-4E30-AD91-EF551AC3340A.jpeg
    154 KB · Weergaven: 5
  • 402BA8A0-2F28-4968-B8BC-19FF3DA1896E.jpeg
    402BA8A0-2F28-4968-B8BC-19FF3DA1896E.jpeg
    119,6 KB · Weergaven: 4
  • 3371C911-42CD-4E55-92B7-264C63D72158.jpeg
    3371C911-42CD-4E55-92B7-264C63D72158.jpeg
    169,9 KB · Weergaven: 6
  • E5F0CB4F-A31F-4550-A99E-784169CFDE76.jpeg
    E5F0CB4F-A31F-4550-A99E-784169CFDE76.jpeg
    145,3 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf altijd voor de mods gaan die het minst invasive zijn, dus de no-drill versie zou mijn voorkeur hebben.

Top! Gaan we dat doen.

Ik heb ook een probleem met de 2013, voor zover ik weet. Ik kan niet switchen tussen de totale aantal kilometers en alles wat 'daar achter' zit. B.v. de dagteller is niet toegankelijk, en ook bij de klok kan ik alleen 'op' (1>23) en niet neer (13<11). Kortom, ik kan enkel concluderen dat deze knop niet meer (goed) functioneert? Ik bel morgen de verkoper op, verwacht dat het gewoon binnen de garantie zit.
 
Goedemorgen,

Heeft er iemand ervaring met het dempen van de inlaat ? Ik heb een dag zolder geboekt en hoorde dat de DB eis best scherp is.
De microfoon staat pal na het uitkomen van een bocht waar je vol op het gas moet.
Zelfs origineel is het niet mogelijk om hier onder uit te komen. Na de eerste sessie had iemand al twee keer de zwarte vlag. (:W naar huis)
Ik kon hem zelf uitstellen van 1x een vlag in de eerste tot de tweede in de laatste sessie - de laatste ronde.
Zelfs dan moet je nog tekenen voor een overtreding. _O- |(

Maar je wil de inlaat dempen? :)
 
De microfoon staat pal na het uitkomen van een bocht waar je vol op het gas moet.
Zelfs origineel is het niet mogelijk om hier onder uit te komen. Na de eerste sessie had iemand al twee keer de zwarte vlag. (:W naar huis)
Ik kon hem zelf uitstellen van 1x een vlag in de eerste tot de tweede in de laatste sessie - de laatste ronde.
Zelfs dan moet je nog tekenen voor een overtreding. _O- |(

Maar je wil de inlaat dempen? :)

uh okee8)7

Dat voorspelt weinig goeds.
Ja ik hoorde dat je bij de S1000rr veel geluidswinst kan halen door het dempen van het inlaat geluid. ik vroeg me af dan met welk materiaal, en waar het te plaatsen. Maar als origineel al te veel is zie ik het somber in_O-
 
uh okee8)7

Dat voorspelt weinig goeds.
Ja ik hoorde dat je bij de S1000rr veel geluidswinst kan halen door het dempen van het inlaat geluid. ik vroeg me af dan met welk materiaal, en waar het te plaatsen. Maar als origineel al te veel is zie ik het somber in_O-
Het advies van de organisatie is om op dat punt niet vol op het gas te gaan. _O-

Inlaatgeluid is inderdaad belangrijk.
Ik ben benieuwd.. en anders misschien iemand in het ZAC topic..
 
ik had op de bmw foam in de inlaat, stil luchtfilter, akra systeem met lange demper en db-killer erin
kuipen aan binnenkant ook geheel geisoleerd

alsnog gewoon ff van gas bij de palen of zorgen dat je dan net een groep voorbij knalt
zit niks anders op
 
uh okee8)7

Dat voorspelt weinig goeds.
Ja ik hoorde dat je bij de S1000rr veel geluidswinst kan halen door het dempen van het inlaat geluid. ik vroeg me af dan met welk materiaal, en waar het te plaatsen. Maar als origineel al te veel is zie ik het somber in_O-
Decibel niveau op zolder is dit jaar van 95 naar 98 gebracht.
 
Iemand toevallig ook ervaring met de brandstof sensor in de tank? Mijn sensor vindt blijkbaar dat ik al nodig moet tanken als ik nog maar 150km gereden heb... en dan ben ik al door mijn reserve/actieradius heen volgens de sensor+calculatie.
Aanvullend: op dat moment gaat er maar een krappe 12 liter in.
 
Laatst bewerkt:
Nou, het had zo mooi kunnen zijn :(
 
Iemand toevallig ook ervaring met de brandstof sensor in de tank? Mijn sensor vindt blijkbaar dat ik al nodig moet tanken als ik nog maar 150km gereden heb... en dan ben ik al door mijn reserve/actieradius heen volgens de sensor+calculatie.
Aanvullend: op dat moment gaat er maar een krappe 12 liter in.

Stop je met tanken zodra de spuit afslaat? Dan past er nog maar erg weinig in, ik vul er dan nog zeker een paar liter bij. Wel langzamer, anders spetter je.

Erg irritante 'feature' die versmalling in de tank.
 
Lekker dan ik heb hem in november al besteld en mijn oude in oktober al ingeleverd omdat de nieuwe in maart of april zou komen maar kreeg vorige week te horen dat de nieuwe pas in juni komt.
En hier kan je er dus gewoon 1 huren vanaf april ze zijn echt gek in duitsland

Dealer vragen of hij zijn Demo in jou specs besteld. Die komen ergens in mei. Heb je hem een maandje eerder.
 
Ik ben ze wel tegengekomen op Ebay.
Standaard zoek ik gewoon op de omschrijving van de motor en in een bepaald prijssegment. ;)

De latere jaren hadden zoiets standaard, bij mij is hij dus leeg. (2014)

Althans.. nadat de kleinere stickers binnenkwamen is deze dus bestickerd. ;)

DSCF3068.jpg
 
Decibel niveau op zolder is dit jaar van 95 naar 98 gebracht.

Dat had ik ook op een Belgische site gelezen, maar klopt niet helemaal jammergenoeg.

Zolder heeft een nieuwe vergunning gekregen van de gemeente, en daarin staat dat het geluidsniveau inderdaad omhoog gaat. Maar dat is op termijn. Motorsportschool antwoorde mij dat er gewoon 95dB geldt. Maar er wordt gehandhaafd op 96,7dB weet ik van afgelopen jaar, toen mocht ik een handtekening zetten voor exact 96,7 dB

Ik wilde graag een lichtere (en daarmee wat luidere) demper monteren, dus dat gaat hem nog even niet worden. Overigens gaat het in mijn geval helemaal niet om een S1000RR, ik lees hier mee omdat het een vette fiets is :t

Later,

Loek
 
Krijg nou wat! _O-

Deze was van mij, dat rubber is niet zo heel dik. :)

1384022
 
Terug
Bovenaan Onderaan