S1000RR Deel 7

Ik ben van plan dit jaar weer op te stappen. Na een jaar of 8 niks te hebben gereden. Daarvoor had ik een RS250. Mooi ding natuurlijk en tot mijn spijt moeten verkopen om financiële redenen. (Om nu te ontdekken dat het een collectors item is geworden). Voor 2019 en verder ben ik juist op zoek naar een meer volwassen motor. Mijn doel is een BMW te kopen. Ik ga waarschijnlijk niet op een circuit rijden. Maar vind de sportmodellen veel mooier dan de alternatieven.
Nu lees ik over de S1000rr wisselende verhalen of ' ie geschikt zou zijn voor een beginnende rijder. Ik heb natuurlijk wel ervaring, maar ook een pauze van 8 jaar achter de rug. Denk dat ik een beheerste rijder ben. Maar is zo'n machine nou iets voor iemand die nou niet bepaald overstroomt van ervaring? Natuurlijk, ik ga proefrijden. Maar dat duurt nog wel even, ben me momenteel vooral aan het inlezen. En kan wel wat input gebruiken.
Mocht je nog meer nuttige informatie vinden: graag! Ik zit er ook een te zoeken, bij voorkeur natuurlijk een laag KM rond de 10000-11000 uit 2010-2013. Bij voorkeur de 2012 wit met blauwe velgen of een pikzwarte. Sowieso voorzien van een custom akratje oid.
Mochten er nog tips zijn waar ik kan zoeken, naast Marktplaats en Motor Occassions... dan ook graag!
 
Nieuwe S1000 RR gepresenteerd! - 2019 BMW S1000RR officially revealed at EICMA | Superbike Magazine

Screenshot-2018-11-06-at-10.52.21.png


Ik weet nog niet wat ik van de neus vind, maar van zijkanten ziet hij er erg gaaf uit!

P903273601.jpeg
Der Alte vind ik mooier!
 
Der Alte vind ik mooier!
Daar houden we het op. _O-
Net in oktober gekocht, zul je altijd zien.
Maar 'het oude model' heb ik jarenlang niet zo mooi gevonden.
Misschien is het gewenning, dat heb ik bij de Ducati 999 ook met die koplampen boven elkaar.

De nieuwe Beemer is wel erg Japans. :Y O-) :')
 
Woensdagochtend de shake down van mijn S1000RR gehad. De eerste (en functionele) rit van het jaar. *O*
Ik trok wederom mijn net gerepareerde rits kapot :') dus straks op de motor meenemen naar de reparateur. Zou het bijna vergeten. 8)7

Voor de rit weer even de ketting gesmeerd (dacht met stallen ook al, maar leek toch droog) , de bandjes op spanning en olie gecheckt.
Startte als de rode brandweer na al die maanden. :9~

DSC_1772.jpg
DSC_1774.jpg


Vanaf huis even een extra warmrijrondje gemaakt voordat ik naar de snelweg ging. :]
Dat voel toch wat tegen _O- de achterband zette een stapje opzij of hij viel met de sportbanden gewoon de bocht in.
Net 106 km/u gehaald door de slingers, dat lukt op mijn andere BMW, een A2 motor ook wel. :+

Na het sporten en de fysio onder meer naar het ziekenhuis, en was zo'n beetje de laatste klant bij IKEA voor een laat avondeten.
Schrok me dood dat er niemand meer in de winkel liep toen ik uit het restaurant kwam. _O-

IMG_20190213_210501 web.jpg


Qua camera kan ik mijn telefoon wel weer wegdoen, 24 foto's en eentje scherp ging niet. :P

Er reed nog een man in een Golf voorbij, raampje open en duim omhoog. Mooie motor!
Thanks, fijne avond. :} *D

Dus dit moment moest ik even positief vastleggen.
 
Ik denk dat jij de nieuwste maar moet bestellen, neem ik deze wel :9
Ik zei bij de introductie al.. over tien jaar koop ik hem. :+ :+
Bedenk me nu dat de huidige eigenlijk maar vier jaar oud is.

De eerste afschrijving laat ik liever aan derden over.
Al is mijn A2 BMW wel nieuw, die is vorig jaar ook pas geïntroduceerd.
En kon mijn andere er enorm goed op inruilen. :9 (Extra '2018 modellen' inruilbonus van BMW)
 
Ik meld me ook maar eens. In tegenstelling tot Bikergeek heb ik er al een gekocht die ik 2 maart mag ophalen. 2010 model. Nu vroeg ik me even af of iemand van jullie toevallig met Schuberth helm rijdt en of ervaring heeft met andere stille helmen incm met dees’ prachtige masiejn?
 
Ik meld me ook maar eens. In tegenstelling tot Bikergeek heb ik er al een gekocht die ik 2 maart mag ophalen. 2010 model. Nu vroeg ik me even af of iemand van jullie toevallig met Schuberth helm rijdt en of ervaring heeft met andere stille helmen incm met dees’ prachtige masiejn?

Ik heb een Shoei GT-Air, stiller dan mn vorige helm, maar ook niet bijzonder stil. Oordopjes blijft aanbevolen ;)
 
Ik heb een Shoei GT-Air, stiller dan mn vorige helm, maar ook niet bijzonder stil. Oordopjes blijft aanbevolen ;)
Hier een Nolan/Xlite hoofd. :+
Oordopjes = altijd, anders krijg je op de korte of lange duur een gehoorbeschadiging. :Y

En de helm moet gewoon goed strak (zonder hoofdpijn) passen, een flapje op de helm onder de kin helpt hierbij ook wat tegen geluid.
 
Laatst bewerkt:
Ik meld me ook maar eens. In tegenstelling tot Bikergeek heb ik er al een gekocht die ik 2 maart mag ophalen. 2010 model. Nu vroeg ik me even af of iemand van jullie toevallig met Schuberth helm rijdt en of ervaring heeft met andere stille helmen incm met dees’ prachtige masiejn?
BMW Race helm. Echt DE ultieme helm na een Arai RX7, Shoei XR1000, Shoei RYD en Schubert SR1..
De Race staat zeer stabiel op je hoofd, heeft goede ventilatie en hij sluit heel mooi af aan de onderzijde langs je hals dus mede daardoor zeer stil voor een sporthelm! Heb hem in het matzwart:9
BMWS1000RR.jpg
 
Voor degenen die de nieuwe S 1000 RR M willen testen dit jaar! Dit kan al vanaf April in Valencia en Barcelona!
Racing Shool Europe

Bekijk bijlage 1355342
Lekker dan ik heb hem in november al besteld en mijn oude in oktober al ingeleverd omdat de nieuwe in maart of april zou komen maar kreeg vorige week te horen dat de nieuwe pas in juni komt.
En hier kan je er dus gewoon 1 huren vanaf april ze zijn echt gek in duitsland
 
Lekker dan ik heb hem in november al besteld en mijn oude in oktober al ingeleverd omdat de nieuwe in maart of april zou komen maar kreeg vorige week te horen dat de nieuwe pas in juni komt.
En hier kan je er dus gewoon 1 huren vanaf april ze zijn echt gek in duitsland
In juni, dat is halverwege het seizoen. 8)7
 
Lekker dan ik heb hem in november al besteld en mijn oude in oktober al ingeleverd omdat de nieuwe in maart of april zou komen maar kreeg vorige week te horen dat de nieuwe pas in juni komt.
En hier kan je er dus gewoon 1 huren vanaf april ze zijn echt gek in duitsland

Ik snap je punt, echter de motoren voor de school zijn geen motoren die voor de verkoop bedoeld zijn maar demo motoren. Dit heeft dus geen invloed op de idd erg late levering van de nieuwe RR aan de consument. Ik denk dat die oorzaak elders zit.
 
Ik snap je punt, echter de motoren voor de school zijn geen motoren die voor de verkoop bedoeld zijn maar demo motoren. Dit heeft dus geen invloed op de idd erg late levering van de nieuwe RR aan de consument. Ik denk dat die oorzaak elders zit.
Die paar demo's zullen de aantallen inderdaad niet zijn, maar het komt wel raar over als je hem al gekocht hebt.
Marketingtechnisch zal het ook wel de voorkeur hebben, hoeveel van die fietsen produceren ze per dag. :?
Zo snel mogelijk aan zo veel mogelijk potentiële kopers laten zien dus.

En misschien moet BMW in de productie nog de puntjes op de i zetten. Wat je zegt. :Y
 
iemand misschien interesse in een origineel alarm voor een 2017 s1000rr? de mijne is omgebouwd naar racer dus heb weinig meer aan het alarm :) tevens ook originele clipons tekoop.
Wellicht. Ik haal mijn 2013 komend weekend op, alarm was nog even een twijfelgevalletje van wat ik begreep.

Ik zie veel BMWs hier die mooie 'crash' beveiligingen hebben, ik ben alleen niet zo bekend met de termen (en had het niet nodig met een fiets van 1100 euro). Inmiddels lijkt het me wel verstandig. Wat zijn aanpassingen die ik kan doen die de motor gaaf houden in geval van een slider?
 
Wellicht. Ik haal mijn 2013 komend weekend op, alarm was nog even een twijfelgevalletje van wat ik begreep.

Ik zie veel BMWs hier die mooie 'crash' beveiligingen hebben, ik ben alleen niet zo bekend met de termen (en had het niet nodig met een fiets van 1100 euro). Inmiddels lijkt het me wel verstandig. Wat zijn aanpassingen die ik kan doen die de motor gaaf houden in geval van een slider?

Niet samen met mij op pad gaan maar juist met Batman. Dan val je niet om
 
Wellicht. Ik haal mijn 2013 komend weekend op, alarm was nog even een twijfelgevalletje van wat ik begreep.

Ik zie veel BMWs hier die mooie 'crash' beveiligingen hebben, ik ben alleen niet zo bekend met de termen (en had het niet nodig met een fiets van 1100 euro). Inmiddels lijkt het me wel verstandig. Wat zijn aanpassingen die ik kan doen die de motor gaaf houden in geval van een slider?
Gaaf houden is lastig zonder airbag er omheen. :+

Maar het kan zeker schelen om een paar crash pads/bobbins te monteren.
Mijn andere BMW is (w.o gisteren) in totaal nu twee keer omgevallen thuis :X en de grootste schade is de protector die goedkoop weer te vervangen is.

(Voor tien euro heb ik nu een lichter aluminium exemplaar gekocht en met een bus van 27 mm iets verder buiten de motor gezet)

DSC_1827.jpg DSC_1828.jpg DSC_1850.jpg DSC_1826.jpg DSC_1824.jpg

Vooras, achteras, carterkappen, stootblok in de voorkuip, bescherming op de tank. Maar je kan het zo goed niet bedenken of het bestaat. ;)

DSC_1419.jpg
DSC_1421.jpg


GB Racing kan je ook vinden op Aliexpress. _O-
 
iemand misschien interesse in een origineel alarm voor een 2017 s1000rr? de mijne is omgebouwd naar racer dus heb weinig meer aan het alarm :) tevens ook originele clipons tekoop.

Ik heb mogelijk interesse! Net een 2015 s1000rr gekocht, onwijs mee natuurlijk maar heb alleen geen plek om hem binnen te stallen -O- Hoeveel wil je ervoor hebben en hoe ingewikkeld is de installatie?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan