S1000RR Deel 7

Ik weet dat Ghisbert van Ginhoven daar werkt, heeft destijds met S1000rr geraced en was volgens mij ook bedreven in het aanpassen van de ECU.

Weet niet of hij ook ervaring heeft met HP4.
 
Ik weet dat Ghisbert van Ginhoven daar werkt, heeft destijds met S1000rr geraced en was volgens mij ook bedreven in het aanpassen van de ECU.

Weet niet of hij ook ervaring heeft met HP4.
Krijg net een mail terug dat ze niks met motoren doen.....
Iemand nog een gerenommeerd adres in de omgeving van Rotterdam?
 
Ik kan op de 2010-2014 s1000rr op de originele ECU de HP Race Power kit en Race Calibration kit installeren.

De hp race power kit heeft een map van bmw voor een open systeem zonder katalysator.

Daarna kun je de motor eventueel nog af laten stellen op de testbank met de race calibration kit, maar mijn ervaring tot nu toe is dat de race mapping die erin zit al heel veel beter draait dan de stock map.

Pb voor meer info.
 
Krijg net een mail terug dat ze niks met motoren doen.....
Iemand nog een gerenommeerd adres in de omgeving van Rotterdam?
Ik kom uit de omgeving van Rotterdam (2km :+ ), maar met een motor of vijf ben ik altijd naar Ruud Frederiks in Goes gegaan.
 
Ik kan op de 2010-2014 s1000rr op de originele ECU de HP Race Power kit en Race Calibration kit installeren.

De hp race power kit heeft een map van bmw voor een open systeem zonder katalysator.

Daarna kun je de motor eventueel nog af laten stellen op de testbank met de race calibration kit, maar mijn ervaring tot nu toe is dat de race mapping die erin zit al heel veel beter draait dan de stock map.

Pb voor meer info.
Das precies wat ik zoek
Ik kan op de 2010-2014 s1000rr op de originele ECU de HP Race Power kit en Race Calibration kit installeren.

De hp race power kit heeft een map van bmw voor een open systeem zonder katalysator.

Daarna kun je de motor eventueel nog af laten stellen op de testbank met de race calibration kit, maar mijn ervaring tot nu toe is dat de race mapping die erin zit al heel veel beter draait dan de stock map.

Pb voor meer info.
Das eigenlijk precies wat ik zoek....link pipe is onderweg uit Duitsland en komt deze week nog binnen als het goed is
👍 Pm komt er aan!
 
Kleinigheidje..maar de post had vandaag een cadeautje.. *O*
Gelijk maar gemonteerd omdat ik buiten toch al aan de A2 motor bezig was.


De oude 'kleine' bobbin.


En de nieuwe grotere 'crash'bobbin. Die heeft twee functies. ;)



Steekt net even wat verder uit dan de achteras. :t
kan je niet beter een asbeschermer zoeken die door je as heen gaat? Want die dingen die je er nu op hebt geknoopt breken per direct af als je zou vallen..
 
kan je niet beter een asbeschermer zoeken die door je as heen gaat? Want die dingen die je er nu op hebt geknoopt breken per direct af als je zou vallen..
Dat heb ik ook liever.
Het is wel een redelijk dikke bout en het aantal gangen in de brug ook. (Ruim 2 cm) O-)
Ik had vorig jaar een asbeschermer gekocht voor de enkele R.
Die bleek tekort, op de 310 gehad, en bij inruil overgezet op de nieuwe 310.
heeft mij al een keer gered. :Y
 
Hee bedankt voor alle reacties:)
intussen tegen een ''nieuw'' probleem aangelopen..

in combinatie met een hele korte akra slip on, is de uitlaat extreem luid.. echt niet normaal. ik wil dus nu een wat langere demper er op monteren die wat subtieler is. zijn er hier ook mensen met dit probleem, of hoe heb je het dit opgelost? ik vindt herrie niet snel herrie maar dit was wel heeeel extreem_O-
 
Hee bedankt voor alle reacties:)
intussen tegen een ''nieuw'' probleem aangelopen..

in combinatie met een hele korte akra slip on, is de uitlaat extreem luid.. echt niet normaal. ik wil dus nu een wat langere demper er op monteren die wat subtieler is. zijn er hier ook mensen met dit probleem, of hoe heb je het dit opgelost? ik vindt herrie niet snel herrie maar dit was wel heeeel extreem_O-
De korte Akra is voor een RR met de demper nog onder het blok.
Zonder dat krijg je dus alleen die gigantische droeftoeter. _O- ;( |(

Of je moet een soort terugloopuitlaatje monteren.
Wel eens gezien op het circuit. Niet dat het heel mooi is.
De originele Akra die ze nu standaard op de 2019 leveren vind ik toch wel belachelijk. O-)

(In de showroom vertelden ze dat tegenwoordig alles in de demper zelf zit, lijkt me niet ideaal gewichtsverdeling en looks :? )
 
Laatst bewerkt:
De korte Akra is voor een RR met de demper nog onder het blok.

ja precies dat, door het weghalen van de katalysator is de grootste demping er uit. dit is inprincipe geen probleem, aangezien er meer zijn met een volledig systeem zonder dat het uit de hand loopt.. dus mocht iemand nog een langere slip on hebben liggen heb ik zeker interesse! of een adres waar ze te krijgen zijn. diameter is 60mm
 
ja precies dat, door het weghalen van de katalysator is de grootste demping er uit. dit is inprincipe geen probleem, aangezien er meer zijn met een volledig systeem zonder dat het uit de hand loopt.. dus mocht iemand nog een langere slip on hebben liggen heb ik zeker interesse! of een adres waar ze te krijgen zijn. diameter is 60mm
De meeste reacties over deze veranderingen zijn dat de rijder er weinig verschil in merkt.
Maar jij hebt wat aparts. ;)

Je kan ook even informeren bij Mille Pajic, die vermaakt systemen op maat, of produceren een custom DB killer.

Akrapovic - Pajic
 
Ben wel eens bij Pajic geweest. hebben altijd maatwerk oplossingen. maar gebruik dat meestal als er geen andere oplossing meer is :9 het zou eigenlijk niet zo lastig moeten zijn op een passende demper te scoren8)7
 
ja precies dat, door het weghalen van de katalysator is de grootste demping er uit. dit is inprincipe geen probleem, aangezien er meer zijn met een volledig systeem zonder dat het uit de hand loopt.. dus mocht iemand nog een langere slip on hebben liggen heb ik zeker interesse! of een adres waar ze te krijgen zijn. diameter is 60mm

Heb deze Laser nog liggen,is 60mm en gebruikt met een Full titaan Arrow system,kwam ik elk circuit mee op.

Zit wel een kleine beschadiging op de voorste montage band.

Hoor het wel als je interesse hebt :)
 

Bijlagen

  • 20181229_111730.jpg
    20181229_111730.jpg
    885,5 KB · Weergaven: 15
  • 20181229_111722.jpg
    20181229_111722.jpg
    856 KB · Weergaven: 15
Ben wel eens bij Pajic geweest. hebben altijd maatwerk oplossingen. maar gebruik dat meestal als er geen andere oplossing meer is :9 het zou eigenlijk niet zo lastig moeten zijn op een passende demper te scoren8)7
Op die pagina staan dus heel veel voorbeelden. :)

Misschien kan de Akra ook nog open en wat extra - of nieuwe dempingsmatjes erin.
Maar hij zal inderdaad wel wat langer moeten zijn. Met ø60 mm is er vast meer keuze. :Y
 
iemand misschien interesse in een origineel alarm voor een 2017 s1000rr? de mijne is omgebouwd naar racer dus heb weinig meer aan het alarm :) tevens ook originele clipons tekoop.
 
Hee bedankt voor alle reacties:)
intussen tegen een ''nieuw'' probleem aangelopen..

in combinatie met een hele korte akra slip on, is de uitlaat extreem luid.. echt niet normaal. ik wil dus nu een wat langere demper er op monteren die wat subtieler is. zijn er hier ook mensen met dit probleem, of hoe heb je het dit opgelost? ik vindt herrie niet snel herrie maar dit was wel heeeel extreem_O-
Ik kwam gisteren de originele 'demper' van BMW tegen in de schuur.
Dat mag die naam ook al niet hebben. Helemaal open.
Dus de bak onder de motor doet meer dan ik dacht. :)

Maar de Acrapovic die als single solution op de BMW geleverd wordt, dus zonder tussendemper, màn wat een ding is dat. :r :+
 
Dinsdag weer even oog in oog gestaan met de RR. Wat een machine is het toch. :9~
Misschien dat ik volgende week een stukje ga rijden bij droog weer.

Dagelijks wordt het kleine BMW broertje gebruikt.

En van het weekend nog even voor derden een motorfiets 'natter dan nat' terug uit Finsterwolde naar Puttershoek gereden. :]

Gisteren ook een hele grote klus gedaan. :+ :+




Dus kan de navigatie/camera/GPS laptimer erop knallen. *O*
 
Dinsdag weer even oog in oog gestaan met de RR. Wat een machine is het toch. :9~
Misschien dat ik volgende week een stukje ga rijden bij droog weer.

Dagelijks wordt het kleine BMW broertje gebruikt.

En van het weekend nog even voor derden een motorfiets 'natter dan nat' terug uit Finsterwolde naar Puttershoek gereden. :]

Gisteren ook een hele grote klus gedaan. :+ :+




Dus kan de navigatie/camera/GPS laptimer erop knallen. *O*

Trek wel even een paar keer goed aan dat ding, dat ie er echt 100% zeker stevig in zit. Ik heb er zelf één met een schuin doorgezaagde bus over een inbus. Door die inbus aan te schroeven wordt die bus uit elkaar gedrukt. Leek prima te werken, maar ik pakte met vrij weinig kracht zo die bal, incl bus, uit die koker. Ik heb het opgelost met een beetje hotglue om de bus heen te plakken om zo het contactoppervlak te vergroten en meer frictie toe te voegen: kunststof glijdt best makkelijk over metaal, het kit-achtige van de opgedroogde hotglue niet.
 
Trek wel even een paar keer goed aan dat ding, dat ie er echt 100% zeker stevig in zit. Ik heb er zelf één met een schuin doorgezaagde bus over een inbus. Door die inbus aan te schroeven wordt die bus uit elkaar gedrukt. Leek prima te werken, maar ik pakte met vrij weinig kracht zo die bal, incl bus, uit die koker. Ik heb het opgelost met een beetje hotglue om de bus heen te plakken om zo het contactoppervlak te vergroten en meer frictie toe te voegen: kunststof glijdt best makkelijk over metaal, het kit-achtige van de opgedroogde hotglue niet.
Ja, ik heb er flink aan lopen trekken en tussendoor ook een keer met een hamer op de imbussleutel getikt toen hij een tiende of wat uitstak. _O-
Eigenlijk moet ik er twee vlakke kanten aan frezen, dan kan de plug worden tegengehouden met een tang/Bahco.
Nu is het handkracht versus een hele lange imbussleutel. Maar er zit geen beweging meer in.

Op het circuit borg ik hem misschien nog met een tierib door de kroonplaat. O-)
 
Ja, ik heb er flink aan lopen trekken en tussendoor ook een keer met een hamer op de imbussleutel getikt toen hij een tiende of wat uitstak. _O-
Eigenlijk moet ik er twee vlakke kanten aan frezen, dan kan de plug worden tegengehouden met een tang/Bahco.
Nu is het handkracht versus een hele lange imbussleutel. Maar er zit geen beweging meer in.

Op het circuit borg ik hem misschien nog met een tierib door de kroonplaat. O-)

Verstandig :t
 
Verbazingwekkend 'mak' voor een ~200pk supersport. Als je wil zit er heel veel power in, maar je kan er ook heel goed rustig mee rijden. Goede remmen, rijwielgedeelte en electronica om de boel in gareel te houden dragen bij aan de veiligheid en maken dat dit een motor is die ik zelfs een beginner (die zich een beetje in kan houden) kan aanbevelen. Sterke allrounder, tot nu toe bij mij erg betrouwbaar geweest (op één puzzel probleem dat ik van de vorige eigenaar heb gekregen na).

Het alarm (optioneel) is makkelijk aan te sluiten en werkt erg goed, aanrader mocht je m niet 100% veilig kunnen stallen.

Kortom: zeker overwegen als je op zoek bent naar een supersport!




Andere vraag: ik heb een 2010 model en wil graag een USB lader aansluiten. Ik las al iets over een stekker voor accessoires achter het rechter of linker kuipdeel (ik dacht bij mij wel een losse stekker te hebben gezien), welk onderdeel moet ik hebben om hier een lader op aan te kunnen sluiten? Of toch liever direct (gezekerd) op accu?


Ik ben van plan dit jaar weer op te stappen. Na een jaar of 8 niks te hebben gereden. Daarvoor had ik een RS250. Mooi ding natuurlijk en tot mijn spijt moeten verkopen om financiële redenen. (Om nu te ontdekken dat het een collectors item is geworden). Voor 2019 en verder ben ik juist op zoek naar een meer volwassen motor. Mijn doel is een BMW te kopen. Ik ga waarschijnlijk niet op een circuit rijden. Maar vind de sportmodellen veel mooier dan de alternatieven.
Nu lees ik over de S1000rr wisselende verhalen of ' ie geschikt zou zijn voor een beginnende rijder. Ik heb natuurlijk wel ervaring, maar ook een pauze van 8 jaar achter de rug. Denk dat ik een beheerste rijder ben. Maar is zo'n machine nou iets voor iemand die nou niet bepaald overstroomt van ervaring? Natuurlijk, ik ga proefrijden. Maar dat duurt nog wel even, ben me momenteel vooral aan het inlezen. En kan wel wat input gebruiken.
 
Ik ben van plan dit jaar weer op te stappen. Na een jaar of 8 niks te hebben gereden. Daarvoor had ik een RS250. Mooi ding natuurlijk en tot mijn spijt moeten verkopen om financiële redenen. (Om nu te ontdekken dat het een collectors item is geworden). Voor 2019 en verder ben ik juist op zoek naar een meer volwassen motor. Mijn doel is een BMW te kopen. Ik ga waarschijnlijk niet op een circuit rijden. Maar vind de sportmodellen veel mooier dan de alternatieven.
Nu lees ik over de S1000rr wisselende verhalen of ' ie geschikt zou zijn voor een beginnende rijder. Ik heb natuurlijk wel ervaring, maar ook een pauze van 8 jaar achter de rug. Denk dat ik een beheerste rijder ben. Maar is zo'n machine nou iets voor iemand die nou niet bepaald overstroomt van ervaring? Natuurlijk, ik ga proefrijden. Maar dat duurt nog wel even, ben me momenteel vooral aan het inlezen. En kan wel wat input gebruiken.

Zeker proberen! Voor mij was het bijna mijn eerste motor (een week heb ik een Honda Fireblade (ook 1000cc) gehad, tot die gestolen werd) en heb er nog steeds geen spijt van. Én ik ben er ook nog niet op uitgekeken :)

Veel plezier met proefrijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan