Rukka

Met de rukka jassen die je noemt krijg je wel een gelamineerde goretex jas. Water wordt niet opgenomen in de jas maar parelt er zo vanaf.
Totaal niet te vergelijken met een jas van 300-400 eu.
Zelf rij ik al 2 jaar met een gelamineerde rukka jas, het comfort is goed, heerlijk warm en nog weinig sporen van slijtage.
Puntje is wel dat ik 25000+ km per jaar maak en dat ik ten alle tijden droog moet blijven.
 
Mwah, ik heb nu ook Rukka en de jas alleen was al 1049 eur.

Ik moet Blackbandit wel een beetje gelijk geven, hiervoor had ik een Dane, ook gelamineerde goretex en daar heb ik rond de 800 eur voor betaald compleet met broek.
Toch een 90k aan km's meegereden zonder nat te worden. (ik rij ook gewoon door weer en wind)
Rukka is gewoon tweemaal zo duur.

Laatst werd ik dus wel nat in mijn Rukka B| lees ik hier nu dat ik moet sprayen of met een stift moet smeren :?
Dat zal de verklaring wel wel zijn want dat heb ik nog nooit gedaan, alweer een jaartje aan nu.

Maar ok prijs/kwaliteit tov de Dane ben ik zelf ook nog niet overtuigd.
Het zit allemaal wel erg lekker en we gaan kijken of hij het ook 90k vol houd, nu eerst maar eens een spray scoren.
(daar zit ik eigenlijk niet op te wachten dat gepruts met een rits... )

Deze heb ik:
Rukka Energater
Motorkleding: Rukka Energater
 
Laatst bewerkt:
Laatst werd ik dus wel nat in mijn Rukka B| lees ik hier nu dat ik moet sprayen of met een stift moet smeren :?
Dat zal de verklaring wel wel zijn want dat heb ik nog nooit gedaan, alweer een jaartje aan nu.

De rits moet je inderdaad af en toe even met de siliconen stift insmeren. Dat is zo gedaan. Je hoeft de jas niet in te sprayen, maar wel af en toe wassen en in de droger om de goretex goed te houden.
 
Die 90k haal je wel. Ik heb al eerder geschreven dat ik mijn pak in 2006 heb gekocht. Ik zal zo rond de 95k hebben gereden.
Wassen om het water dicht te houden zal vast werken maar de mijne heeft toch echt pas 3 keer de machine gezien. En de eerste keer was gok ik pas na 5 jaar.
Nooit problemen gehad
Ik deed de laatste km's wel af en toe een beetje sprayen zodat hij zich minder volzoog.
 
Laatst bewerkt:
Of je de rits moet smeren of niet hangt af van het bouwjaar. Dit is eenvoud topic hè! De nieuwe jassen hebben andere ritsen en die hoeven niet gesmeerd te worden.
En de nieuwste met stretch, die zitten als gegoten.
Natuurlijk zijn er ook andere jassen van goede kwaliteit, maar het draagcomfort, daar hangt ook een prijskaartje aan..
 
Of je de rits moet smeren of niet hangt af van het bouwjaar. Dit is eenvoud topic hè! De nieuwe jassen hebben andere ritsen en die hoeven niet gesmeerd te worden.
En de nieuwste met stretch, die zitten als gegoten.
Natuurlijk zijn er ook andere jassen van goede kwaliteit, maar het draagcomfort, daar hangt ook een prijskaartje aan..


De LockOut-Rits moet gesmeerd worden.
Normale ritsen niet voor zover ik weet.
 
Geen idee welke rits er bij mij inzit:

Energater Jas

Wordt er niet veel wijzer van. Het is een rits waar zeg maar 2 flapjes bovenop zitten die tegen elkaar aankomen en zo voor de rits zitten.

Hij zit inderdaad perfect en de protectie voelt ook veel lekkerder dan bij de Dane, veel soepeler.

Het wassen weet ik, moest bij de Dane ook, daar deed ik het meestal eenmaal per jaar en dat werkte goed.
Maar de laatste regendoorslag was echt bij de rits, midden op mijn buik, de jas is verder uitstekend droog enz.

Tot nu toe eenmaal gebeurd en echt op de rits, wel echt harde regen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend compleet Rukka outfit gekocht bij Voordeelhelmen.nl en daar ook gepast.
Fijn dat de broek in 3 verschillende lengtes verkrijgbaar Is.
Wilde gewoon iets goeds hebben en geen gezeur met membraan dat na paar jaar gaat lekken.
Pasvorm is gewoon top.
Is Rukka Thund-R geworden, 5 jaar garantie, kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Blij mee
 
Ik heb ook sinds 2 jaar Rukka. Loper van rits was na 1,5 jaar gebroken. Wel onder garantie gemaakt maar jas 3 maanden kwijt geweest. Jammer dat de jas niet in verschillende mouwlengtes te krijgen is. Deze is krap aan.
 
Na ruim 6 jaar Rukka Armas was deze wel dusdanig versleten dat ik toe ben aan wat nieuws.
De Rukka was een Goretex Laminaat.

Dat beviel prima, dus weer een Goretex Laminaat uitgezocht.
Terecht gekomen bij Dainese, de Gran Turismo.
Zit goed, en is slagje goedkoper dan Rukka, hoewel dit pak nog steeds een flinke duit kost.

De eerste de beste regenrit: Binnen een half uur natte bovenbenen, wat vervolgens natuurlijk lekker omhoog trekt naar m'n kruis.
En binnen nog eens een half uur ook op de borst nat.
Als je ruim anderhalf uur op de motor zit is dat niet fijn...

Dat pak is nu terug naar de fabrikant, ben reuze benieuwd wat er mis is.
Heb ondertussen toch beetje spijt dat ik niet weer Rukka gekozen heb.
Mocht de fabrikant niet met een adequate oplossing komen dan schakel ik toch weer over denk ik.
 
Rukka is gewoon tweemaal zo duur.
Nee Rukka is niet 2x zo duur. Daar waar andere merken hun "topversie" uitvoeren met een "middelmaat kwaliteit Goretex gaat Rukka een stap verder en past de topkwaliteit van "Goretex" toe, daarnaast bieden ze veel variatie in maatvoering.
 
Nee Rukka is niet 2x zo duur. Daar waar andere merken hun "topversie" uitvoeren met een "middelmaat kwaliteit Goretex gaat Rukka een stap verder en past de topkwaliteit van "Goretex" toe, daarnaast bieden ze veel variatie in maatvoering.

Wanneer ik bij de kassa sta is Rukka gewoon tweemaal zo duur.

En ja de kwaliteit is beter, waar jij het nu over hebt is prijs/kwaliteit verhouding. Die is misschien wel gelijk aan een Dane jas of misschien wel beter.
Maar wanneer je bij de kassa staat moet je wel aftikken. En dan wordt de inhoud van je portemonnee belangrijk ;)
Niet iedereen wil 2000 eur aftikken voor een mooie Rukka set. Ik heb het wel gedaan maar rij dan ook door weer en wind dagelijks.

Ik kan me voorstellen dat een mooi weer rijder een andere keuze maakt.
 
"MotoMarz, zei ⬆Heb ondertussen toch beetje spijt dat ik niet weer Rukka gekozen heb.

Never change a winning team.😎

Had al diverse keren om mij heen gevraagd over kleding en degene die Rukka hadden zweeren erbij.
ook (ik zelf niet gelukkig) meegemaakt met heel wat goedkoper of minder goed merk (geen laminaat) dat in het tweede seizoen pak zo lek als een mandje was, als het membraam er los inzit dan schuurt het tegen de andere stof en slijt het, goedkoop Is bijna altijd miskoop.

Kocht mijn Rukka Thund-R broek & jas met rugprotector bij Voordeelhelmen.nl in de winkel na beetje onderhandelen uitgekomen op 1.175,- .....ja toch een hoop geld maar het Is gewoon het beste en kwaliteit voor je geld ! Goede afwerking en er is gewoon goed over nagedacht, style is goed en strak en als je dan met je minder goede pakkie in het tweede seizoen een nat pak haalt en je in het buitenland een toer aan het maken bent denk je wel anders.
Deze Rukka pakken zijn na 5 jaar gewoon nog nog goed en dat Is een feit ! Gezien de garantie die men geeft, en ja ik ben mij ervan bewust dat je deze garantie ook deels zelf betaald.
Ik ga er een hoop plezier van beleven denk ik zo maar 😉😎🏍☉

Ps. Ik reed altijd (1999 - heden) in mijn leren op maat gemaakte raceoverall's, (confectie zat altijd klote bij mij) wat bij droog weer altijd lekker zit, met dito pasvorm, maar altijd moeilijk als je een stop maakt en je iets uit wil doen, en ook warm. En dan altijd de keuze voor volledige regen raceoverall of losse broek en jas. 🤔😔 en het aantrekken als er een bui overkomt onderweg.
 
Laatst bewerkt:
Never change a winning team.😎

Had al diverse keren om mij heen gevraagd over kleding en degene die Rukka hadden zweeren erbij.
ook (ik zelf niet gelukkig) meegemaakt met heel wat goedkoper of minder goed merk (geen laminaat) dat in het tweede seizoen pak zo lek als een mandje was, als het membraam er los inzit dan schuurt het tegen de andere stof en slijt het, goedkoop Is bijna altijd miskoop.

Kocht mijn Rukka Thund-R broek & jas met rugprotector bij Voordeelhelmen.nl in de winkel na beetje onderhandelen uitgekomen op 1.175,- .....ja toch een hoop geld maar het Is gewoon het beste en kwaliteit voor je geld ! Goede afwerking en er is gewoon goed over nagedacht, style is goed en strak en als je dan met je minder goede pakkie in het tweede seizoen een nat pak haalt en je in het buitenland een toer aan het maken bent denk je wel anders.
Deze Rukka pakken zijn na 5 jaar gewoon nog nog goed en dat Is een feit ! Gezien de garantie die men geeft, en ja ik ben mij ervan bewust dat je deze garantie ook deels zelf betaald.
Ik ga er een hoop plezier van beleven denk ik zo maar 😉😎🏍☉
.

Na 5 jaar was het klitteband op de broek wel op.
Duidelijke Slijtage aan kraag enzo, zo ongeveer alle trekdingen aan de ritsen waren inmiddels vervangen door paperclips.
En de lockout rits begon steeds meer te rafelen, ondanks echt regelmatig insmeren.

Dit Dainese pak kost ook veel, en omdat ie ook van Goretex laminaat gemaakt is dacht ik dat het kwalitatief wel goed moet zitten.
Afwerking is best goed, en er is echt wel nagedacht over dit pak.
Maar ja, als ie niet doet wat ie hoort te doen...
 
Het aantal jaren dat je een outfit in bezit hebt zegt niks over de kwaliteit. Druk het uit in afgelegde kilometers. Dat zegt veel meer.
 
Je spreekt jezelf tegen.
2x zo duur ten opzichte van wat ?

Ik spreek mijzelf tegen? Die mis ik.

Mijn Dane pak hiervoor was letterlijk meer dan de helft goedkoper.
Ruim 5 jaar meegegaan met ook 25-30k per jaar.
Geen klachten, warm en droog. Na 5 jaar de eerste waterdoorslag op de bewegende delen zoals in de oksel, kortom goed pak.

Ondertussen al een aantal malen waterdoorslag gehad in de rits bij de Rukka

Dus ja 800 eur tov 2000 eur is ruim tweemaal duurder. Het is geen hogere wiskunde hoor, wat je ook wilt beweren. (neem even 5 jaar inflatie mee, dus tweemaal)
 
Ik spreek mijzelf tegen? Die mis ik.

Mijn Dane pak hiervoor was letterlijk meer dan de helft goedkoper.
Ruim 5 jaar meegegaan met ook 25-30k per jaar.
Geen klachten, warm en droog. Na 5 jaar de eerste waterdoorslag op de bewegende delen zoals in de oksel, kortom goed pak.

Ondertussen al een aantal malen waterdoorslag gehad in de rits bij de Rukka

Dus ja 800 eur tov 2000 eur is ruim tweemaal duurder. Het is geen hogere wiskunde hoor, wat je ook wilt beweren. (neem even 5 jaar inflatie mee, dus tweemaal)

Het heeft inderdaad niks met hogere wiskunde te maken maar met je Nederlands, de manier waarop je het uitdrukt. Laat verder maar.... ik snap je.
 
Nee Rukka is niet 2x zo duur. Daar waar andere merken hun "topversie" uitvoeren met een "middelmaat kwaliteit Goretex gaat Rukka een stap verder en past de topkwaliteit van "Goretex" toe, daarnaast bieden ze veel variatie in maatvoering.

En zie hier het verschil tussen veel geld en duur.
 
Interessant topic. Momenteel heb ik een jas met een losse waterdichte laag. De jas zelf raakt dus inderdaad verzadigd met water als het regent, en dat is een nadeel. Maar daar staat tegenover dat ik in de zomer die waterdichte laag er uit haal en de jas dan lekker luchtig is. Hoe zit dat met een vaste Goretex laag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan