Royal Enfield Interceptor/Continental GT 650

9 feb 2014
246
126
Drachten
Ben niet zo’n poster hier, meer een meelezer, maar ik ben benieuwd of er meer mensen gevallen zijn voor de nieuwe twins van Royal Enfield. Ik wel namelijk.

Na al maar sneller sneller te willen tot uiteindelijk een 2004 Fireblade en een VTR1000 SP1is er bij mij vorig jaar een knop omgegaan: ik wil rustig toeren en peekaa’s interesseren me geen lor meer. Ik wil terug naar de essentie, gewoon motorjackie aan met een potje en dan lekker over binnenweggetjes tuffen.

Op de laatste motorbeurs Utrecht op de nieuwe Royal Enfields gestuit en compleet verliefd geworden. Onlangs uitgebreid gereden en eigenlijk toen direct besteld: het wordt de oranje metallic Interceptor 650.

Zijn er hier nog meer liefhebbers van de nieuwe twins?
 

Bijlagen

  • 1C6D9697-57AD-4F7E-8CEF-FBC0ED97FB4A.jpeg
    1C6D9697-57AD-4F7E-8CEF-FBC0ED97FB4A.jpeg
    113,8 KB · Weergaven: 110
Er staat in de motoplus nr 8 een uitgebreide review. Goed stuk.
 

Bijlagen

  • AAA0BBB8-866F-4D83-9ABD-4112BDB2CB7F.jpeg
    AAA0BBB8-866F-4D83-9ABD-4112BDB2CB7F.jpeg
    187,2 KB · Weergaven: 78
In Motoplus #1 van dit jaar ook. En onlangs in Moto73 ook. Enthousiaste verhalen, die ik alleen maar kan onderschrijven.
Ik denk dat het wel eens succesnummer kan worden.
 
Gefeliciteerd lijkt me een heerlijke onthaast bike met de juiste looks:]
Alleen de uitlaat zou ik vervangen ,wat een knoepert_O-
 
Prachtfiets, ik zit er aan te denken om m’n guzzi california + freebird aanhanger op de interceptor in te ruilen.
 
Prachtige aankoop! Ikzelf heb ze allemaal mogen rijden op de motorbeurs en dat was best een leuke ervaring. :Y
 
Schapevachtje is lekker aan het achterwerkje hoor als je lang moet zitten
 
Ik heb gehoord dat zelfs een verstokte GS rijder direct na een ritje op de Interceptor z’n GS heeft ingeruild.

Ik wil niet per se mensen overhalen en voor mezelf heb ik in volle overtuiging gekozen, maar het is echt een heerlijke motor. Onthaastend en back to basics.
 
Ik ben erg benieuwd! Zit ook te kijken naar de interceptor, maar durf het nog niet helemaal aan (RE, kwaliteit, vraagteken).

Is de service interval ook een beetje schappelijk?
 
Onthaasten? Dat was van de originele Interceptor nu niet echt het doel, dat was een kanon op wielen.
 
Onthaasten? Dat was van de originele Interceptor nu niet echt het doel, dat was een kanon op wielen.
Ben niet zo’n poster hier, meer een meelezer, maar ik ben benieuwd of er meer mensen gevallen zijn voor de nieuwe twins van Royal Enfield. Ik wel namelijk.

Na al maar sneller sneller te willen tot uiteindelijk een 2004 Fireblade en een VTR1000 SP1is er bij mij vorig jaar een knop omgegaan: ik wil rustig toeren en peekaa’s interesseren me geen lor meer. Ik wil terug naar de essentie, gewoon motorjackie aan met een potje en dan lekker over binnenweggetjes tuffen.

Op de laatste motorbeurs Utrecht op de nieuwe Royal Enfields gestuit en compleet verliefd geworden. Onlangs uitgebreid gereden en eigenlijk toen direct besteld: het wordt de oranje metallic Interceptor 650.

Zijn er hier nog meer liefhebbers van de nieuwe twins?
Prachtige motorfiets. Ben er helemaal verliefd op.
 
Net als Gijs Vijs heb ik het niet onverdeelde genoegen gehad om een Interceptor Mk1 te rijden.Never a dull moment!
Dit is niet relaxed rijden,maar continu opletten,een avontuur zeg maar.
Heb m verkocht en rij nu sinds kort een Enfield 500 classic,die heeft nu 1200km gelopen en is goed afgewerkt,start goed en rijdt lekker.
Misschien komt er nog wel een Interceptor bij,ziet er geweldig uit.
 
Ik ben erg benieuwd! Zit ook te kijken naar de interceptor, maar durf het nog niet helemaal aan (RE, kwaliteit, vraagteken).

Is de service interval ook een beetje schappelijk?
Ik heb het idee dat de motor met kennis van zaken en goede componenten is ontwikkeld. We zullen het meemaken. Ze geven drie jaar fabrieksgarantie. Onderhoudsintervallen zijn na de eerste 500km beurt om de 20k. Dat zou bij mij na een jaar of vier, vijf zijn. Dus ik laat m gewoon elk jaar servicen.
 
Nou, levering morgen de 18e wordt 'm niet. Gisteren met de dealer gebeld en die kon me niet vertellen wanneer ze de motor binnenkrijgen.

Er is erg veel vraag, ze hebben last van logistieke aanloopproblemen (nieuwe importeur, nieuw dealernetwerk etc), dus we wachten maar weer lijdzaam af.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan