route google naar .gpx

Fredvans

Die hard MF'er
9 nov 2005
921
176
Rotterdam
Ik heb in google een route gemaakt welke ik wil omzetten naar een .gpx bestand voor op de Garmin.
Op diverse manieren geprobeerd, met Visualizer maar aar heb jeen API code voor nodig welke je kunt kopen.
Ik heb het met ''maps to GPX geprobeerd maar dat gaf vreemde rsultaten, kan uiteraard aan mijn kunsten liggen.
Gaat om de bijgevoegde route.
Google Maps

Krijg ik ook de route info op het scherm te zien bij het omzetten?
 
Heb ik gedaan, alleen loopt de route diverse malen door elkaar heen.
Het lijkt wel alsof je keuzes kunt maken, vandaar.
 
Heb ik gedaan, alleen loopt de route diverse malen door elkaar heen.
Het lijkt wel alsof je keuzes kunt maken, vandaar.

Je bedoeld denk ik dat je een GPX route krijgt die niet meer op de orginele lijkt, met rare kronkels/lussen erin?
Ik gok dat het komt door lichte kaartverschillen tussen Google en Garmin.

Dit euvelkomt mij wel bekend voor routes met rare lussen, het lijkt er ook op dat je de route converteert naar een GPX route ipv een GPX track. Daar zit verschil in en dan krijg je rare uitstapjes van de orginele route.

Denk dus dat het komt door de combinatie van de 2 bovenstaande gevalletjes.
 
Laatst bewerkt:
Wat late reactie maar er is bij ons een internet storing aan de gang vanaf zondag ochtend en gaatmogelijk nog even duren. Als het weer werkt ga ik zeker proberen.

Inderdaad krij ik een soort van lussen te zien, is dus vermoedlijk niets aan te doen.
Wordt vervolgd!
 
Bijgevoegde link werkt wel maar de beschijving van de omzetting werkt niet meer, had deze al eerder geprobeerd.
 
Even het vinkje Route Points aanzetten dan ziet de route er wel goed uit. (zonder lijkt hij alternative routes mee te nemen)

Maar ook ik raad aan voortaan een andere route planner te gebruiken. Zelf ben ik een tevreden MRA gebruiker maar b.v. Kurviger en Calimoto zijn ook mooi.
 
Even het vinkje Route Points aanzetten dan ziet de route er wel goed uit. (zonder lijkt hij alternative routes mee te nemen)
Dan krijg je geen track maar een directe route (met veel te veel tussenpunten). Gaat geen succes worden op zijn Garmin.
 
Als ik deze open in MRA met de Google map ziet de route er goed uit (op zo te zien bewust geplaatste uitstapjes na.)
(wel ff 1 via punt extra om een rare omweg te voorkomen)

Dit is de route met Track Route + Track uit MRA (de Track ziet er ook goed uit op mijn TomTom Rider)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar MRA zorgt dat ie er weer goed uitziet. Als je de route uit de ene converter direct in je Garmin zet gaat het niet goed.
Nabewerken is dus nodig, maar dan kun je net zo goed meteen de route in een andere applicatie maken.
 
Klopt, maar MRA zorgt dat ie er weer goed uitziet. Als je de route uit de ene converter direct in je Garmin zet gaat het niet goed.
Nabewerken is dus nodig, maar dan kun je net zo goed meteen de route in een andere applicatie maken.

En is de Tack die ik er van gemaakt heb wel bruikbaar op een Garmin Zumo? Of moet deze nog aangepast worden op de Here kaart?
(Track ziet er goed uit voor een TomTom Rider 4x0/5x0 maar de Route is niet bruikbaar door op de kruising geplaatste via punten)
 
Laatst bewerkt:
De track is goed genoeg voor de zumo. Aanpassen op de Here-kaart is ook niet altijd zaligmakend: de kaart waar je het nu op aanpast, zit pas over een half jaar/driekwart jaar in je zumo...
(oftewel: de Here-kaart is niet gelijk aan de zumo-kaart)
 
Al met al zeg ik vanaf de grens op de on route motorkaart rijden.
Ben je van alle problemen met het omzetten af.
 
Thanks ga ik zeker doen, heb MRA gedownload.
Rest mij alleen de vraag hoe je deze naar de garmin in het juiste formaat breng.
je geedt aan dat de route is nabewerkt, doe je dit dan met ?????programma.
 
De link die ik heb gedeeld is een .gpx bestand dat je direct in de Zumo kan laden.
Dan wel de track sellecteren.

My Route App (MRA) is een website. Je kun bij nieuwe route maken ook kiezen voor (Gpx) importeren.
Verder hebben zij zeer veel filmpjes om de werking uit te leggen inclusief het verzender van een track naar de Zumo.

Wil je een programma op de PC kijk dan eens naar Basecamp van Garmin.
 
Ik weet dat dit een GPX is, dank daarvoor alsnog maar ik vroeg of je het met een proggramma had nabewerkt, dit beantwoord je echter zojuist in je laatste post.

Basecamp heb ik, maar dat werkte niet lekker aangezien ik op de kaart op de PC geen route kon maken, klaarblijkelijk was deze niet gedetaileerd genoeg.
Zojuist een update uitgevoerd op de garmin, laatste kaarten versie 4,2 en deze tevens direct op de pc gezet waardoor dat probleem nu hopelijk verleden tijd is.

Bedankt voor de adviezen, Ik hoop voor allen een mooi en vooral veilig seizoen.
 
Bij BaseCamp moet de Zumo vaak aangesloten zijn voor de juist kaart.
Zeker niet, als je de kaart update krijg je de optie om de kaart ook op je PC te zetten. In dat geval is het helemaal niet nodig om je zumo aan te sluiten bij het maken van routes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan