Route 66 - Zelfstandig rijden

Ik ben meer filmliefhebber, Breaking Bad nog geen aflevering van gezien en die anderezelfs niet van gehoord :P

Ja ben benieuwd! We zijn beide op de weg wel wat gewend als (gepensioneerd) chauffeur dus dat zal zich wel redden. Gewoon doen!

Qua vermogen, eigenlijk zie ik de Deauville wel zitten. Goedkoper als de BMW’s en ook wat makkelijker te hanteren (meer voor mijn pa, al rijd hij prive FJR1300)
 
Heb je al eens gekeken naar het verschepen van je eigen motor? Duurt effe, maar tijd genoeg zo te zien.
Genoeg over te vinden via Google. Succes, klinkt als een tof plan.
Mijn eigen ervaring met route66: neem een jerrycannetje extra brandstof mee. Zeker bij die oude stukken route is er geen pomp te vinden.
 
Heb je al eens gekeken naar het verschepen van je eigen motor? Duurt effe, maar tijd genoeg zo te zien.
Genoeg over te vinden via Google. Succes, klinkt als een tof plan.
Mijn eigen ervaring met route66: neem een jerrycannetje extra brandstof mee. Zeker bij die oude stukken route is er geen pomp te vinden.

Voor mijn vader wellicht een optie afhankelijk van de kosten. Maar ik heb geen geschikte motor en het kost ook veel tijd in Amerika. Je bent als het goed loopt zo weer 2 dagen kwijt voor het ophalen/uitkratten en aan het einde weer inkratten.

Jerrycan is een goeie.
 
Klein stapje verder, vluchten zijn geboekt! 560 euro pp.
Heen vanaf Schiphol, via Reykjavik naar Chicago en terug vanaf LA via Oslo naar Schiphol.

Nu kijken via welke toko we de brommers gaan huren. Dit zullen waarschijnlijk BMW R1200RT’s worden.
 
Daar kan je in elk geval wel wat op kwijt! :)
Neem ook twee creditcards mee, een Mastercard en VISA. Handig als je ergens met de een niet kan betalen, of als je kaart wordt misbruikt.
Afgelopen mei in het midwesten bij mij gebeurd, vermoedelijk bij een tankstation. Gelukkig tegen het einde van de vakantie en dat werd dan dus ook een nieuw cc-nummer en teruggaaf van het bedrag wat ze hebben gestolen van mijn kaart. Ben nu net weer een paar weken terug uit de VS, toen toch maar ietsje meer met cash weer betaald. :+ Maar dat doe ik ook omdat ik hoop op teruggaaf met Amerikaanse kwartjes. Voorheen had je alle US States en territories, nu heb je nationale parken. Heb nu bijna alles, moet alleen nog één van dit jaar zien te vinden. Je kan ze in NL wel bij De Koninlijke Munt kopen, maar een beetje van de zotten om bijna 3 euro te betalen voor iets wat 20 eurocent waard is.
 
Klein stapje verder, vluchten zijn geboekt! 560 euro pp.
Heen vanaf Schiphol, via Reykjavik naar Chicago en terug vanaf LA via Oslo naar Schiphol.

Nu kijken via welke toko we de brommers gaan huren. Dit zullen waarschijnlijk BMW R1200RT’s worden.

Waar ga je ze huren?

Eagle rider? Of een kleinere tent?
 
Nog mee bezig, maar de meeste verhuren weer via Eagle Rider dus onder de streep maakt het weinig uit.

Maar ik sta nog steeds open voor suggesties.

Destijds kwam ik uit op een familiebedrijfje (bestaat inmiddels niet meer, eigenaar heeft het verkocht en is gepensioneerd) maar het duurde even voordat ik dat bedrijfje had gevonden. Ik betaalde destijds 100$/dag voor een HD Road King, excl. verzekering en banden verzekering (wat achteraf noodzakelijk bleek).

Eagle Rider zat ver boven deze tarieven.
 
Destijds kwam ik uit op een familiebedrijfje (bestaat inmiddels niet meer, eigenaar heeft het verkocht en is gepensioneerd) maar het duurde even voordat ik dat bedrijfje had gevonden. Ik betaalde destijds 100$/dag voor een HD Road King, excl. verzekering en banden verzekering (wat achteraf noodzakelijk bleek).

Eagle Rider zat ver boven deze tarieven.

Incl one-way fee?
Even ruw zouden we nu 2500-3000 betalen all-in per motor voor 20 dagen huur.
 
Incl one-way fee?
Even ruw zouden we nu 2500-3000 betalen all-in per motor voor 20 dagen huur.

Wij hebben toen een 'cirkel' gereden: San Francisco, Seattle, Yellowstone, Denver, Arizona/Canyons/Vegas / LA / San Francisco, ca 7000 kilometer.

Hier een kopie van de factuur voor mijn bike, een maat van me had hetzelfde:
1546714139916.png


Let op, de aanbetaling voor alles had ik al via CC geregeld (400$) dus totaal 2100 USD p.p.
 
Wij hebben toen een 'cirkel' gereden: San Francisco, Seattle, Yellowstone, Denver, Arizona/Canyons/Vegas / LA / San Francisco, ca 7000 kilometer.

Hier een kopie van de factuur voor mijn bike, een maat van me had hetzelfde:
Bekijk bijlage 1346107

Let op, de aanbetaling voor alles had ik al via CC geregeld (400$) dus totaal 2100 USD p.p.

Dan word het al een heel ander verhaal, bij die 3000 zit alleen al iets van 750 euro voor de one-way fee.
Maar goed, ik heb zitten Googlen en kom geen rentals tegen die ook one way aanbieden buiten de gebruikelijke.
 
Gooooooooed! We zijn weer een stapje verder!

De brommers zijn geboekt! Uiteindelijk bijna €3500,- per motor maar incl. verzekering en geen eigen risico, alles erop en eraan.
Het is geworden de
Harley Electra Glide….
Tsja, blijkt dat door afspraken er bijna geen BMW's te krijgen zijn dus ja, niet of dan maar op een Harley… En de Electra glide is de enige met een beetje fatsoenlijk koffers dus dan word het die.

Nu nog het hotel in Chicago en LA regelen en dan is het route plannen!


Oh, voor de mensen die ook nog eens willen gaan... DRIVE-USA | The American Way Of "Drive" Beste prijs die ik kon vinden en je krijgt bij schade/diefstal het eigen risico van hun terug (mits je voldoet aan de voorwaarden natuurlijk)
 
Gaaf Roy, en die HD gaat je bevallen, dat weet ik zeker 8-).

Wees wel zo verstandig om niet een al te bochtige route te plannen want dan zit je in iedere bocht met je steps aan de grond :+

Hoe lang ga je in totaal?
 
Nu weet ik weer waarom ik altijd een auto huur daar, ipv een motor! :P
Maar goed, once in a lifetime en op de bucketlist van je pa. Neem je trouwens nog wel een actioncam mee voor wat shots onderweg?
 
Gaaf Roy, en die HD gaat je bevallen, dat weet ik zeker 8-).

Wees wel zo verstandig om niet een al te bochtige route te plannen want dan zit je in iedere bocht met je steps aan de grond :+

Hoe lang ga je in totaal?

Laatst in Heteren bij HD wezen kijken kijken nie kopen. Zat aardig maar verwacht dat het rijden wat omschakelen zal zijn voor me (KTM SM en Gixxer op circuit _O-)

We gaan 3,5 weken en daar gaat natuurlijk nog wat reistijd vanaf. 16 (mogelijke) rijdagen en 2 halve.

Nu weet ik weer waarom ik altijd een auto huur daar, ipv een motor! :P
Maar goed, once in a lifetime en op de bucketlist van je pa. Neem je trouwens nog wel een actioncam mee voor wat shots onderweg?

Ja stevig kaartje! Ik had normaal ook net zo lief een Deauville oid gehad. Dik blok hoeft op deze reis niet zo nodig van mij maar ja overleven we!

En ja zeker! Ik heb een hele zooi shit voor op de racer dus daar gaat het 1 en ander van mee!
 
Laatst in Heteren bij HD wezen kijken kijken nie kopen. Zat aardig maar verwacht dat het rijden wat omschakelen zal zijn voor me (KTM SM en Gixxer op circuit _O-)

We gaan 3,5 weken en daar gaat natuurlijk nog wat reistijd vanaf. 16 (mogelijke) rijdagen en 2 halve.



Ja stevig kaartje! Ik had normaal ook net zo lief een Deauville oid gehad. Dik blok hoeft op deze reis niet zo nodig van mij maar ja overleven we!

En ja zeker! Ik heb een hele zooi shit voor op de racer dus daar gaat het 1 en ander van mee!

Misschien handig om alvast hier in NL een keer te gaan rijden met een HD.
 
Waarom? 2 wielen en een stuur, als het rolt valt het niet om.
Ik iig niet, misschien dat ma dat voor pa een goed idee vind.

Het went idd snel.

Het enige wat van belang is, is dat je het 'test ritjet terplekke doorstaat zonder hem om te laten vallen, maar dat stelt geen drol voor omdat ze dat daar niet zo serieus nemen :)
 
Het went idd snel.

Het enige wat van belang is, is dat je het 'test ritjet terplekke doorstaat zonder hem om te laten vallen, maar dat stelt geen drol voor omdat ze dat daar niet zo serieus nemen :)

Daar ben ik niet zo bang voor, eerder dat ik met spinnende wielen weg scheur 😂
 
Dat lukt je niet met een HD :P

Ik herinner me nog dat ik mijn rugzak in een dropje had laten liggen, dus ging 'vol gas' terug op die Road King, ding was niet vooruit te branden :P

Met de juiste ondergrond spint alles!

Maar misschien maar goed ook en daarbij, we hebben geen haast tenslotte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan