Route 66 - Zelfstandig rijden

Mooi gered! :) Heel Los Angeles is een kutstad. Veel te druk, altijd file. Ik kom er niet graag.
Blijven jullie nog een aantal dagen of een dezer dagen weer terug? Vraag je pa nog eens of hij je wil meenemen naar het Noordwesten... Oregon, Washington etc. Ook erg mooi op de motor.
 
Lekker en prima, ben een fan van Little Ceasar, ik kom er vaak in Mexico

Smaakte prima maar blijft fastfood. Echter ook de US dus echt restaurants zoals in NL voor normale bedragen zijn zeldzaam.

Mooi gered! :) Heel Los Angeles is een kutstad. Veel te druk, altijd file. Ik kom er niet graag.
Blijven jullie nog een aantal dagen of een dezer dagen weer terug? Vraag je pa nog eens of hij je wil meenemen naar het Noordwesten... Oregon, Washington etc. Ook erg mooi op de motor.

Ja we wonen al in het verre oosten, steden kunnen leuk zijn maar niet in de auto.
We vliegen zondagavond pas. Vandaag en morgen Universal (op 1 motor naast parkingentree 27usd om te parkeren 🤦🏻‍♂️) zaterdag motoren inleveren en zondag maar met lyft/uber de stad in.
 
Highway 1 naar San Francisco ook gereden? Vond ik zelf echt verschrikkelijk mooi. Gaat vlak langs de kust, je komt vlak langs stranden maar ook langs kliffen e.d.
 
Smaakte prima maar blijft fastfood. Echter ook de US dus echt restaurants zoals in NL voor normale bedragen zijn zeldzaam.

Ja we wonen al in het verre oosten, steden kunnen leuk zijn maar niet in de auto.
We vliegen zondagavond pas. Vandaag en morgen Universal (op 1 motor naast parkingentree 27usd om te parkeren 🤦🏻‍♂️) zaterdag motoren inleveren en zondag maar met lyft/uber de stad in.

In Amerika is het vaak ook niet dineren zoals in NL. Waar je de hele avond een beetje aan je tafel hangt.
Het is gewoon naar binnen, bestellen, de boel naar binnen schuiven en je krijgt alvast de rekening op tafel. Opsodemieteren, er moeten andere mensen zitten.
En zo vullen ze dezelfde tafel wel 4x op een avond.
Vind ik op vakantie niet erg, dan is er meer tijd over voor andere dingen. Maar voor romantisch en langzaam dineren, moet je idd de knip trekken.

Parkeren bij Universal (en ook Disney etc) is idioot duur. Entree hetzelfde. Met een gezin haast onbetaalbaar en dan sta je soms nog uren in de wachtrij ook.
Dan maar een hapje eten en drinken, ook achterlijk duur. Maar: mensen blijven komen. Dus zo lang dat zo is, UITBUITEN!

Nog wat foto's gemaakt met het Hollywood sign en de motoren er bij? Jullie kunnen nog de Mulholland Hwy doen. ;)
 
Ding wat ik gereserveerd had hadden ze niet...tuig..

Dat heb ik ook een keer gehad. Ik wilde persé een Ford Thunderbird maar toen ik in Miami op het vliegveld stond kwamen ze met een Chevy Lumina aanzetten. Die wilde ik dus niet, we hadden ons verheugd op een road trip in een Thunderbird.

Voet bij stuk gehouden en het duurde een uur maar uiteindelijk hadden we wel een zo als nieuwe Thunderbird. Daarmee ben ik onder andere in Montana met 130mph langs een state trooper gereden. In die tijd gold daar eventjes een snelheidslimiet overdag die werd beschreven als "reasonably and with care". Harder dan 130mph ging het ding niet, daarop was hij begrensd.

Na 4 weken weer ingeleverd in Miami met 12.000 mijl op de teller erbij 8-)
 
In Amerika is het vaak ook niet dineren zoals in NL. Waar je de hele avond een beetje aan je tafel hangt.
Het is gewoon naar binnen, bestellen, de boel naar binnen schuiven en je krijgt alvast de rekening op tafel. Opsodemieteren, er moeten andere mensen zitten.
En zo vullen ze dezelfde tafel wel 4x op een avond.
Vind ik op vakantie niet erg, dan is er meer tijd over voor andere dingen. Maar voor romantisch en langzaam dineren, moet je idd de knip trekken.

Parkeren bij Universal (en ook Disney etc) is idioot duur. Entree hetzelfde. Met een gezin haast onbetaalbaar en dan sta je soms nog uren in de wachtrij ook.
Dan maar een hapje eten en drinken, ook achterlijk duur. Maar: mensen blijven komen. Dus zo lang dat zo is, UITBUITEN!

Nog wat foto's gemaakt met het Hollywood sign en de motoren er bij? Jullie kunnen nog de Mulholland Hwy doen. ;)

Idd en vaak geen biertje bij het eten. En vroeg sluiten. Maar goed, dat is het verschil in cultuur. Niet erg per se, maar wel even omschakelen. Overigens 4x tafel vullen lukt ze niet, alle restaurants sofar waren redelijk rustig.

Universal is idd duur. Maar als filmliefhebber wilde ik graag. Was nu wel 1 dag kopen, 2e dag gratis. Maar nog iets van 110 dollar. Parkeren 27 per voertuig (dus pa achterop mee) en 2 subs tussen de middag nog eens 26 dollar 🤦🏻‍♂️

Mulholland misschien, we zitten dan weer op 1 motor aangezien ons hotel verder zuidelijk zit. Vandaag weer ff Universal voor de rest, even langs Hugh zijn crib rijden en dan naar Venice/Long beach. Daarna zal de dag ook wel weer om zijn.

74B68E37-F94E-4D7D-A044-8A3CE5EF50D7.jpeg
 
13D378BE-F2CD-4F82-A7CC-901ED67A2F5E.jpeg



Als je nu door rijdt kom je bij het Griffith observatorium.....en je zou de Getty Center kunnen bekijken dan het standaard zooi daar. Althans dat hebben wij gedaan naast het strand bij Venice Beach waar parkeren ook aardig aan de prijs was....
 
Bekijk bijlage 1429195


Als je nu door rijdt kom je bij het Griffith observatorium.....en je zou de Getty Center kunnen bekijken dan het standaard zooi daar. Althans dat hebben wij gedaan naast het strand bij Venice Beach waar parkeren ook aardig aan de prijs was....

Motor kan je gratis in de openbare parkeergarages zetten 😎
 
Motor kan je gratis in de openbare parkeergarages zetten 😎
Nouja, die parkeerkosten maken op de totaalprijs van je reis ook niet zoveel uit. Wij vonden in het algemeen het eten niet duur...bestelde vaak één portie en deelden het samen, en dat op aanwijzing vd bediening...we waren duidelijk Europeanen....kuch zuinige Hollanders....lol.

Veel plezier de laatste paar dagen!
 
Nouja, die parkeerkosten maken op de totaalprijs van je reis ook niet zoveel uit. Wij vonden in het algemeen het eten niet duur...bestelde vaak één portie en deelden het samen, en dat op aanwijzing vd bediening...we waren duidelijk Europeanen....kuch zuinige Hollanders....lol.

Veel plezier de laatste paar dagen!

Klopt, maar als het gratis kan op normale afstand 👍🏻

Eten viel me qua porties nog mee. Genoeg maar niet overdreven veel, misschien omdat ik chauffeursrestaurant porties ken 😉
 
Idd en vaak geen biertje bij het eten. En vroeg sluiten. Maar goed, dat is het verschil in cultuur. Niet erg per se, maar wel even omschakelen. Overigens 4x tafel vullen lukt ze niet, alle restaurants sofar waren redelijk rustig.

Mulholland misschien, we zitten dan weer op 1 motor aangezien ons hotel verder zuidelijk zit. Vandaag weer ff Universal voor de rest, even langs Hugh zijn crib rijden en dan naar Venice/Long beach. Daarna zal de dag ook wel weer om zijn.

Mulholland moet je met twee motoren doen. Met dat soort bochtjes wil je niemand achterop. Ik niet in elk geval. :]

Wat betreft tafels enz. ik reken dan vanaf 16u tot zeg... 23u ofzo. Ga eens kijken naar een Texas Roadhouse. Idioot druk. Maar dat is verre van een romantisch restaurant. Dat is gewoon steaks vreten en weet ik het. Daar ben je met 45-60 minuten ook weer weg. Er loopt daar heel veel personeel rond en de gasten wachten buiten tot ze naar binnen mogen. En dat is niet eens alleen op toeristische plekken. Ook bijv. in El Paso (Texas) was het extreem druk (zelfs later in de avond) en bijv. Aurora in Colorado. Druk, druk, druk. Ons favoriete restaurant in de VS. Eerst was dat Outback Steakhouse, maar die paste de donkerbruine uitstraling aan naar modern. Daarnaast zijn de broodjes bij Texas Roadhouse die je vooraf krijgt met de kaneelboter vele male lekkerder.

Maar gezond eten is wat lastiger te vinden. Het is er wel hoor, maar ook nog eens erg duur. Wel ben ik blij dat snoep en koek etc. vaak niet te vreten is.
Veel plezier nog de laatste dagen!
 
Ja wij hebben ook een 1 of andere steakhouse gehad die erg goed was, weet de naam al niet meer.

Maar normale restaurants zijn uiterlijk 22:00 echt dicht, vaker om 21:00 al.

Ach ja!
 
Het verschilt een beetje waar je bent. Maar sommige sluiten idd vrij vroeg. In drukke gebieden bijv. Texas Roadhouse tot 22.30u, in het weekend 23.00u.
Dan maar naar de Denny's, die 24 uur per dag open is. ;) Kan je best aardig eten voor weinig geld. Maar ook dat is weer eten en wegwezen, geen romantisch kaarslicht. Het eten is er snel en het is prima te eten. In NL baal ik er wel eens van dat je zo 45 minuten tussen de gerechten hebt. Dat mag best sneller. Niet zo gek dat je stelletjes hebt die de smartphone erbij pakken, omdat ze nu al niets meer tegen elkaar te zeggen hebben. :+
Dat vind ik echt dieptriest, in een restaurant je smartphone er bij pakken. Doen ze in de VS ook hoor, zie je hele gezinnen op dat kutding. Zwaar asociaal.
 
Wat mij verbaasde waren de foodcourt’s in de grotere plaatsen...360 graden rondom je rondom eten, zeg gerust vreten...voedsel uit alle werelddelen en zelf verdiepingen naar boven eten te koop.

En stap je buiten dan staat een zwerver te schooien om een dollar.....één keer de fout gemaakt om eentje iets te geven en we hadden gelijk enkele achter ons aan lopen.... niet zo’n ‘fris’ idee zegmaar |(

Leuk ervaring, mooie parken maar NL is prettiger wonen en leven!
 
Wat mij verbaasde waren de foodcourt’s in de grotere plaatsen...360 graden rondom je rondom eten, zeg gerust vreten...voedsel uit alle werelddelen en zelf verdiepingen naar boven eten te koop.

En stap je buiten dan staat een zwerver te schooien om een dollar.....één keer de fout gemaakt om eentje iets te geven en we hadden gelijk enkele achter ons aan lopen.... niet zo’n ‘fris’ idee zegmaar |(

Leuk ervaring, mooie parken maar NL is prettiger wonen en leven!
 
Haha, ik kwam vorig jaar buiten een Walmart een zwerver tegen. Een jongen van ongeveer mijn leeftijd, ergens in de 30, dus.
Wilde wat geld hebben. Dus ik zeg dat ik 'm geen geld geef, maar wel wat eten voor 'm wil halen. Dus hij zegt wat ie wil hebben, had zin in kip ofzo.
Dus ik warme kip halen, flesje cola er bij. Was nog prijzig ook; 10 dollar. Ik had blijkbaar niet verwacht hoeveel er in een bakje kon. Kom ik buiten, nergens te bekennen. Was ie weggestuurd. Nog ff rondgereden, maar kon 'm nergens meer vinden. Zelf maar opgegeten. :+

Maar in Amerika kan je echt overal eten. Dat is in Canada heel anders, ook veel minder schreeuwerige reclames.
Mooie parken in USA idd, maar Amerika mag inderdaad wat beter voor z'n eigen mensen zorgen. Mag in Nederland trouwens ook. Eerst eigen volk, dan pas kijken hoe je daarbuiten de boel kan verbeteren.
 
Net deze week vanuit Rocky Mountain np naar El Pas gereden. Binnendoor eindeloos via woestijn etc. Eten is nooit een probleem e het leukst zijn de gewone niet keten restaurants. Vriendelijk, goedkoop en tijd zat. In Truth or consequesus (zoek maar is op) heerlijk gegeten in la catchina. Mexicaans op zn mexicadans en hele avond de tijd inclusief. Heerlijk gesprek. Het kan echt wel maar je moet van de gebaande eethuis ketens paden af. Overigens deze keer et een nagelnieuwe auto op pad en niet op de GW.
 
Onbekendere restaurants zijn idd leuk. En Thais kan je er ook prima eten, grappig ook hoe zo'n restaurant is ingericht .t.o.v. de grote ketens.
En bij de Thai kennen ze nog een soort van saté. Pindakaasvreters zoals de Amerikanen zijn, snap ik niet dat saté niet standaard is opgenomen bij de sauzen.
Wel een lepeltje pindakaas in de koffie en van alles met pindakaassmaak te krijgen, maar een beetje saté? Ho maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan