Rooie duif zijn zijspandingetjes

Wel eens naar sport motoren gekeken ?
daar zit heel vaak de achterremklauw al op de kop gemonteerd en ja hoe vaak ontlucht je het systeem als het 1x per jaar is dan is het al veel

Daar zit de klauw idd wel aan de onderkant. Maar zelfs dan zit t ontluchting ventiel nog wel op t hoogste punt van de klauw als die er af fabriek zo neer is gezet, dus zelfs dat hoeft geen probleem te wezen, maar op de achter rem van mijn GL heb ik nu ook een ducati Brembo zitten met de nippel aan de onderkant....

Keuzes keuzes keuzes... En weet je wat t allermooiste is?...
Je zelf kiezen! 😋
 
Denk dat het in de racerij wel met gewicht te maken heeft? Het zwaartepunt zo laag mogelijk houden. Bij een achterwiel de klauw aan de bovenkant betekend ook een rem stang waartegen geduwd wordt. Dat moet wat zwaarder uitgevoerd worden dan een stang waaraan je trekt (klauw aan onderkant bij achterwiel).

Werkze en plezierig vanavond;)
 
Wel eens naar sport motoren gekeken ?
daar zit heel vaak de achterremklauw al op de kop gemonteerd en ja hoe vaak ontlucht je het systeem als het 1x per jaar is dan is het al veel
Dat is gedaan om een trekstang te kunnen gebruiken. Andere prioriteiten.
 
De grap is dat de reactiestangen bij confectie motoren op de achterbrug afgesteund zijn. Dan had je dus net zo goed een slotje op de brug kunnen lassen.
 
Oei, beterschap of een spoedig herstel.

Je schreef in een eerder bericht dat je metrisch fijn spul haalde. Is dat gegalvaniseerd en een beetje mooi spul? De lokale handel hier heeft het wel, maar zijn vaak onbehandelde bouten en moeren.
 
Gewoon bij Fabory gehaald gegalvaniseerd en het ziet er nu nog mooi uit
 
Geloof niet dat wij die in de buurt hebben, kunnen wel bestellen, maar dan is het meteen per 100 of 50.
 
Van der Peijl in Goes heeft ook best een hoop.
En voor het wat grovere werk (groter dan M12) kun je heel goed bij Van Eijzeren in Borsele terecht.
 
Anders Brakke Bertje even vragen ik ben met hem een keer bouten voor de harlie wezen halen bij een grote trekkerboer
 
Terug
Bovenaan Onderaan