Rooie duif zijn zijspandingetjes

EHE

3StateS
1 feb 2010
5.513
49
42
Twente
Wel eens naar sport motoren gekeken ?
daar zit heel vaak de achterremklauw al op de kop gemonteerd en ja hoe vaak ontlucht je het systeem als het 1x per jaar is dan is het al veel
Daar zit de klauw idd wel aan de onderkant. Maar zelfs dan zit t ontluchting ventiel nog wel op t hoogste punt van de klauw als die er af fabriek zo neer is gezet, dus zelfs dat hoeft geen probleem te wezen, maar op de achter rem van mijn GL heb ik nu ook een ducati Brembo zitten met de nippel aan de onderkant....

Keuzes keuzes keuzes... En weet je wat t allermooiste is?...
Je zelf kiezen! 😋
 

GSlandrover

MF veteraan
28 jul 2014
1.019
33
Denk dat het in de racerij wel met gewicht te maken heeft? Het zwaartepunt zo laag mogelijk houden. Bij een achterwiel de klauw aan de bovenkant betekend ook een rem stang waartegen geduwd wordt. Dat moet wat zwaarder uitgevoerd worden dan een stang waaraan je trekt (klauw aan onderkant bij achterwiel).

Werkze en plezierig vanavond;)
 
Likes: subtoon

bert111

MF veteraan
21 feb 2002
4.694
5
Huizingen
Wel eens naar sport motoren gekeken ?
daar zit heel vaak de achterremklauw al op de kop gemonteerd en ja hoe vaak ontlucht je het systeem als het 1x per jaar is dan is het al veel
Dat is omdat er aan een TREKstang getrokken moet worden , daarom moet een remklauw voor boven komen anders is het een duwstang:)
 

Redpigeon

MF veteraan
26 jul 2006
1.240
16
50
lobith
Vandaag de bij de bouten meneer gehaalde m16 moeren met fijne draad op de vooras geplaatst
en de langere bouten voor de schijven gemonteerd,
voor de rest nog niet veel kunnen doen afgelopen dagen