Rijders Heerde/Epe e.o

Die in Wilp? Nee daar was ik niet geweest. Die heeft voornamelijk grotere tractoren staan van Deutz Fahr volgens mij en ik zocht een maatje groter dan een minitrekker (een kleine compact dus). Dan kom je meestal ook bij Japanse merken uit.

Maar als ik dat had geweten had ik even wat kunnen combineren ;-)

Ik ben ondertussen geslaagd voor een Kubota (tje) ;-) Net een mooi maatje voor mijn hobby gebruik. Ik zocht nog wel iets wat niet zo heel veel te verduren heeft gehad.
Mooie trekker, iets te klein voor mij maar ja verschil moet er zijnO-)
 
Mooie trekker, iets te klein voor mij maar ja verschil moet er zijnO-)

Ja inderdaad ;-) .
De dag dat ik net had kwamen ze ook een stuk opvullen met zand. die brachten ze met een NH van 250(?)pk.....Het voorwiel van dat ding was voor mijn gevoel bijna groter als die kubota. _O-

Ik kreeg wel het advies van iemand om een grotere oudere te kopen toen ik aan het kijken was voor een minitrekker (ik gebruikte een landbouwquad).

Maar ik ben slechts hobbyist en heb maar iets meer als een halve hectare op een woonbestemming dus ik heb maar beperkte ruimte qua schuurtjes (Ik heb al een schuurtje/overkapping illegaal staan). Zet m het liefst onder een afdak dus toen op dit formaat terechtgekomen. Net even een maatje meer/sterker als een mini en ik kan m droog weg zetten.

Vergeleken met werken met een quad is dit al een hele verbetering ;-) en ben er blij mee. Ik heb nu alleen nog de weidesleep. Nu nog kijken voor een paar verstelbare palletvorken (verplaatsen hooi) en een keer een klepelmaaiertje. Ik heb nu een oude zitmaaier voor het onkruid en de stukken waar ze niet eten (toilet)
 
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • 20181006_183122.jpg
    20181006_183122.jpg
    479,7 KB · Weergaven: 5
Das een echte!

Flinke bult gewichten ook voorop;-) Moet ik ook nog even voor kijken.

Ik had ook nog bij twee NH ( type Boomer 25 en 30 ) gekeken maar die vond ik te prijzig en ik ben er achter gekomen dat de grotere modellen (bekende) merken hun kleinste serie's niet zelf maken maar ook uit Azie halen. Dus de NH Boomers schijnen koreaanse trekkers te zijn met Mitsubishi motor.
 
Das een echte!

Flinke bult gewichten ook voorop;-) Moet ik ook nog even voor kijken.

Ik had ook nog bij twee NH ( type Boomer 25 en 30 ) gekeken maar die vond ik te prijzig en ik ben er achter gekomen dat de grotere modellen (bekende) merken hun kleinste serie's niet zelf maken maar ook uit Azie halen. Dus de NH Boomers schijnen koreaanse trekkers te zijn met Mitsubishi motor.
Misschien heeft Flierman Wilp nog gewichten liggen
 
Misschien heeft Flierman Wilp nog gewichten liggen
Ik had wer een paar gebeld en Haarman had wat liggen. Nadeel is dat die kleine gewichtjes (20 a 25kg) zo'n 60- 75 euro doen.

Ik heb nu wat anders kunnen kopen (in Holten) en dat zijn vlakke dikke stalen platen die ik vast zet. Ik heb toch 4wd en stuurbekrachtiging dus wat meer gewicht zal ik geen last van hebben. Ik kan wat aan het reeds aanwezig ijzeren blok maken maar die zit met 2 stuks M10 bouten vast dus ik weet niet hoeveel je daar nu aan op kan hangen.


(Op de foto hangt ie los aan een stompje van het bestaande blok)
 

Bijlagen

  • 20190119_165157.jpg
    20190119_165157.jpg
    834,6 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Nu weer ff motorprietpraat...... ben bezig met een kentekenplaat houder........😊
 

Bijlagen

  • IMG-20190109-WA0005.jpeg
    IMG-20190109-WA0005.jpeg
    725,8 KB · Weergaven: 6
  • IMG-20190109-WA0003.jpeg
    IMG-20190109-WA0003.jpeg
    949,1 KB · Weergaven: 7
Hallo allen! Al jaren op MF en dit topic toch geheel gemist :o Ben nog even zonder motorfiets, maar wel inwoner van Epe 8-) Na een 2x kawa zx6r, een aprilia rsv en een ktm 690smc, zit ik toch weer te kijken naar een supermoto:$
 
Hallo allen! Al jaren op MF en dit topic toch geheel gemist :o Ben nog even zonder motorfiets, maar wel inwoner van Epe 8-) Na een 2x kawa zx6r, een aprilia rsv en een ktm 690smc, zit ik toch weer te kijken naar een supermoto:$

supermoto is naar mijn mening de beste keuze om zoveel mogelijk lol te hebben tijdens het rijden :]. ik heb een 690 smc-r uit 2013, en voor het onderhoud hoef je het niet te laten want volgens de boekjes om de 10.000 km een olie beurt.

 
Hallo allen! Al jaren op MF en dit topic toch geheel gemist :o Ben nog even zonder motorfiets, maar wel inwoner van Epe 8-) Na een 2x kawa zx6r, een aprilia rsv en een ktm 690smc, zit ik toch weer te kijken naar een supermoto:$

Welkom, de boel is nog niet helemaal op gang dus heel veel gemist heb je nog niet. :+

We hebben ook een FB groepje gemaakt ( veluwse kachelaars) maar daar is het ook nog rustig (doodstil)

Goed dat je er bent, hoe meer mensen, hoe meer het gaat leven.

Hoe bevalt dat nu een SM na een SS? Ik heb wel eens nagedacht over een XT660X (niet echt een SM, meer een all road met SM looks) .

Maar vraag mij af of dat echt bevalt op een N weg of snelweg (dus + 100km/h).

Woon zelf op de grens tussen Vaassen en Emst.
 
supermoto is naar mijn mening de beste keuze om zoveel mogelijk lol te hebben tijdens het rijden :]. ik heb een 690 smc-r uit 2013, en voor het onderhoud hoef je het niet te laten want volgens de boekjes om de 10.000 km een olie beurt.


Mooi werk! Mijn 690 was uit 2008, ook een prima machine.....uiteindelijk uit financieel oogpunt weer verkocht....


Welkom, de boel is nog niet helemaal op gang dus heel veel gemist heb je nog niet. :+

We hebben ook een FB groepje gemaakt ( veluwse kachelaars) maar daar is het ook nog rustig (doodstil)

Goed dat je er bent, hoe meer mensen, hoe meer het gaat leven.

Hoe bevalt dat nu een SM na een SS? Ik heb wel eens nagedacht over een XT660X (niet echt een SM, meer een all road met SM looks) .

Maar vraag mij af of dat echt bevalt op een N weg of snelweg (dus + 100km/h).

Woon zelf op de grens tussen Vaassen en Emst.

Ik miste voornamelijk het vermogen van een SS, dat viel toen een beetje tegen....maar toch....een SM om een beetje in de avonden de zandpaden onveilig te maken blijft toch ook wel aantrekkelijk :+ En iets beter voor mn rijbewijs (hopelijk geen art 5 meer)
 
Mooi werk! Mijn 690 was uit 2008, ook een prima machine.....uiteindelijk uit financieel oogpunt weer verkocht....




Ik miste voornamelijk het vermogen van een SS, dat viel toen een beetje tegen....maar toch....een SM om een beetje in de avonden de zandpaden onveilig te maken blijft toch ook wel aantrekkelijk :+ En iets beter voor mn rijbewijs (hopelijk geen art 5 meer)

Had je een paar bekeuringen opgelopen dan?
 
Hallo allemaal,
Na een tijdje afwezig geweest te zijn geweest maar weer eens kijken of er hier nog leven in de brouwerij is,
Reed toender tijd voor het laatst op een Tuono.
Rijd nu dit jaar op een Honda fireblade (Repsol) en een Ducati (multistrada),stja,je vind ze mooi of niet maar wat sturen zo'n Duc….moeten alleen nog de goeie bandjes onder,doe ik als deze op zijn (tourbanden).
maar goed,was dus benieuwd of er nog leven in zit hier in omstreken om eens een rondje te rijden met een paar mensen.
Dus ben benieuwd,en anders voor iedereen veel fun kilometers dit jaar.
 
Hallo allemaal,
Na een tijdje afwezig geweest te zijn geweest maar weer eens kijken of er hier nog leven in de brouwerij is,
Reed toender tijd voor het laatst op een Tuono.
Rijd nu dit jaar op een Honda fireblade (Repsol) en een Ducati (multistrada),stja,je vind ze mooi of niet maar wat sturen zo'n Duc….moeten alleen nog de goeie bandjes onder,doe ik als deze op zijn (tourbanden).
maar goed,was dus benieuwd of er nog leven in zit hier in omstreken om eens een rondje te rijden met een paar mensen.
Dus ben benieuwd,en anders voor iedereen veel fun kilometers dit jaar.


Weinig leven nog, ik heb zelf een tijd lopen hannesen met een R1, Nu een andere (jongere) gekocht en hoop daarmee wel meer te rijden !

Toch maar eens een klein rondje doen in de omgeving
 
Weinig leven meer dus,jammer.
Maak regelmatig een rondje in de omg. als het weer het toe laat,dus maar eens zien in de toekomst.
7 april naar assen,paar rondjes maken,gaat niet snoeihard maar weer ff het gevoel krijgen.
Wie weet of het gaat lukken om in de toekomst met een paar mensen eens een stukje te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan