GroteDropVeter
Rookie
- 22 mei 2024
- 16
- 0
Ik heb sinds juli mijn rijbewijs, maar sindsdien niet meer gereden (alleen paar proefritjes gedaan). Door omstandigheden heb ik niet direct een motor gekocht en daardoor ook niet veel kilometers gemaakt, wat eigenlijk wel wordt aangeraden. Inmiddels zijn we ongeveer 4-5 maanden verder sinds ik voor het laatst op een motor heb gezeten, en ik overweeg nu om alvast een motor te kopen voor het nieuwe seizoen, gezien de gunstige prijzen in het najaar. Ik wil verschillende motoren gaan proefrijden, maar ik vraag me af of ik überhaupt nog wel goed kan motorrijden en of het verstandig is om dat nu te doen met de huidige weersomstandigheden.
Ik heb erover nagedacht om een paar opfrislessen te nemen, maar ik ben waarschijnlijk van plan om pas rond maart weer echt op de motor te stappen vanwege het weer. Als ik nu al proefritten maak, zou ik die lessen alsnog nodig kunnen hebben. Ik vraag me af of anderen dit eerder hebben meegemaakt en hoe het voor hen was om zonder opfriscursus weer op de motor te stappen. Maak ik me terecht zorgen of moet ik het gewoon proberen? Ik zou het zonde vinden als ik geen controle over de motor heb tijdens het proefrijden en misschien val of schade veroorzaak.
Ik heb erover nagedacht om een paar opfrislessen te nemen, maar ik ben waarschijnlijk van plan om pas rond maart weer echt op de motor te stappen vanwege het weer. Als ik nu al proefritten maak, zou ik die lessen alsnog nodig kunnen hebben. Ik vraag me af of anderen dit eerder hebben meegemaakt en hoe het voor hen was om zonder opfriscursus weer op de motor te stappen. Maak ik me terecht zorgen of moet ik het gewoon proberen? Ik zou het zonde vinden als ik geen controle over de motor heb tijdens het proefrijden en misschien val of schade veroorzaak.