Ride-On Tire Protection Ervaringen

Voor de liefhebber, zo ziet t er na 10dkm uit van binnen.

Het blijft een soort smurrie, dus verwacht ook wel dat het weer omlaag zakt als je een dag stil staat. Morgen nog eens ff kijken.

Dit was overigens nadat ze horizontaal achterop de motor weer mee naar huis zijn gegaan, dus het ziet er wss alweer anders verdeeld uit dan toen de band er vers vanaf gehaald werd.
20230511_104959.jpg
 
Een jaartje geleden was er ook een stukje over in MotorNL TV, zie dat dit filmpje hier in elk geval nog niet genoemd staat:

Zelf ben ik ook altijd sceptisch bij dit soort producten, want als het zo goed is, waarom wordt het dan niet meer gebruikt? Daarbij is het lastig te bepalen hoe objectief elk oordeel erover is. Bij een positief filmpje is dan toch snel de achterdocht van financiele belangen...

Maar aan de andere kant, ik ga er toch ook vanuit dat hij toch ook echt geen onbalans zal voelen met 50gram extra random gewicht en dat het dus kennelijk wel werkt.
 
Een jaartje geleden was er ook een stukje over in MotorNL TV, zie dat dit filmpje hier in elk geval nog niet genoemd staat:

Zelf ben ik ook altijd sceptisch bij dit soort producten, want als het zo goed is, waarom wordt het dan niet meer gebruikt? Daarbij is het lastig te bepalen hoe objectief elk oordeel erover is. Bij een positief filmpje is dan toch snel de achterdocht van financiele belangen...

Maar aan de andere kant, ik ga er toch ook vanuit dat hij toch ook echt geen onbalans zal voelen met 50gram extra random gewicht en dat het dus kennelijk wel werkt.
Het woordje “rendum” schijnt in heel Nederland willekeurig al vervangen te hebben. /taalnazi uit/
 
Zelf ben ik ook altijd sceptisch bij dit soort producten, want als het zo goed is, waarom wordt het dan niet meer gebruikt? Daarbij is het lastig te bepalen hoe objectief elk oordeel erover is. Bij een positief filmpje is dan toch snel de achterdocht van financiele belangen...
Ik geloofde er dus ook totaal niet in, en ondanks dat een bevriende relatie bij de importeur werkte wilde ik er niet aan.
Maar toen ik het eens een keer (gratis) mocht proberen was ik verkocht, en ben ik het dus ook bij mij in de zaak gaan gebruiken en verkopen.
 
Zelf ben ik ook altijd sceptisch bij dit soort producten, want als het zo goed is, waarom wordt het dan niet meer gebruikt?

Prijs... als je het voor een tientje kan doen is het een 'waarom niet, baat het niet dan schaadt het niet' verhaal.
Tegen de tijd dat je 30-50 euro verder bent (let op: als je het zelf in een webshop koopt.. bij de bandenboer weet ik niet wat ze extra rekenen) wordt het wel een extra kostenpost op een bandenset wat een mogelijk niet bestaand probleem oplost. Want hoe vaak rijd je nu een band lek?
 
Bij de garage was ik 36 euro kwijt voor de ride-on voor+achter. Volume is afhankelijk vd grootte van je band. Met mijn 1090R moet er dus redelijk wat in ;)

Ik verslijt ongeveer 1 achterband per jaar en een voorband in 2 jaar. Ride-on kost me dus zegmaar 50-60 euro per 2 jaar.

Zeg even dat afslepen ivm lekke band 250 euro kost. Kan je dus 10jr ride-on gebruiken vs 1x overvallen worden met lekke band (plus alle gezeur er omheen nog).

Al met al niet heel duur vind ik :).
 
Voor de liefhebber, zo ziet t er na 10dkm uit van binnen.

Het blijft een soort smurrie, dus verwacht ook wel dat het weer omlaag zakt als je een dag stil staat. Morgen nog eens ff kijken.
Tegen mijn verwachting in lijkt het niet omlaag te zakken. Bandjes staan nu ruim 24u rechtop.
 
Prijs... als je het voor een tientje kan doen is het een 'waarom niet, baat het niet dan schaadt het niet' verhaal.
Tegen de tijd dat je 30-50 euro verder bent (let op: als je het zelf in een webshop koopt.. bij de bandenboer weet ik niet wat ze extra rekenen) wordt het wel een extra kostenpost op een bandenset wat een mogelijk niet bestaand probleem oplost. Want hoe vaak rijd je nu een band lek?
Voor alleen het geld moet je het niet doen. Dan is op de lange duur geen maatregelen tegen lekke banden nemen goedkoper.
Neem dan ook geen bandenplaksetje mee, dat is ook een te dure investering.
Maar je moet je wel even afvragen wat het jou waard is dat de kans om ergens met een lekke band te komen te staan flink te verkleinen waard is. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een lekke band mij wel goed uit kwam......
 
Voor alleen het geld moet je het niet doen. Dan is op de lange duur geen maatregelen tegen lekke banden nemen goedkoper.
Neem dan ook geen bandenplaksetje mee, dat is ook een te dure investering.
Maar je moet je wel even afvragen wat het jou waard is dat de kans om ergens met een lekke band te komen te staan flink te verkleinen waard is. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een lekke band mij wel goed uit kwam......

Verzekering. Dat is het inderdaad.

En daar heb je nu eenmaal twee kampen in: 'oh heb ik niet nodig/vaak ben je te bang/kost alleen maar geld', en 'je kan maar zeker zijn, dat is me wat waard'. Die afweging moet ieder voor zich maken. :t


Ik heb het er zelf wél in zitten bij mijn woon/werk motor. Voornamelijk om het balancerende effect (wegens zelf wisselen/primitief gereedschap) maar de wetenschap dat een klein lek niet betekent dat ik te laat of niet op mijn werk aankom is ook een geruststelling. Trouwens ook de enige lekke band die ik ooit heb gereden, was met deze motor, onderweg naar mijn werk.
Mijn speel/weekend motor om het zo te noemen heb ik het niet in zitten. En daarbij heb ik ook geen bandenplak set mee. Als ik daar eens met een lekke band zou komen te staan is het jammer, maar dat risico neem ik voor lief. Net als dat ik met ander pech langs de kant zou kunnen staan.
 
Tegen mijn verwachting in lijkt het niet omlaag te zakken. Bandjes staan nu ruim 24u rechtop.
Update: na een ruime week ligt het wel deels onderin, maar lang niet alles. Spul verdeelt zich dus wel weer als je gaat rijden, maar is ook zo dik dat het niet gaat klotsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan