Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik gun mezelf geen mening over jouw mening.Als Max een eigen mening mag hebben , ik dan ook. Maar ieens heeft Max geen mening over wat ik zeg ?
het gaat niet over 2, maar over 6 en of die constructie wel stevig genoeg is.
maar laat maar, blijkbaar is blasfemie niet toegestaan.
En hoe wordt men geacht een krukas te richten nadat deze gelast is?https/www.baggersmag.com/twin-cam-engine-chain-driven-cams-and-twisting-crank
Short Block Charlie is seen TIG-welding the crankpin on a stock factory 43/8-inch stroker crank. Tack welding the pin on both ends along with installing a Timken bearing in the left case (2003-and-newer models) fixes the crankshaft out-of-true problem. This crank must be trued before welding and then retrued after welding.
Short Block Charlie wordt gezien TIG-lassen van de krukpen op een standaard 43/8-inch stroker. Door de pin aan beide uiteinden aan elkaar te lassen en door een Timken-lager in de linker behuizing te plaatsen (modellen van 2003 en nieuwer) wordt het probleem van de krukas opgelost. Deze crank moet vóór het lassen worden uitgelijnd en vervolgens opnieuw worden uitgelijnd, na het lassen.
=====================================================================================================================
MAX-JVA; Hoe zou dat richten gaan?
Een paar foto's en de rest moet je maar geloven.
En hoe staan de lassen ervoor na de laatste keer richten.?
=========================================================================================================================Bekijk bijlage 1350308
En hoe wordt men geacht een krukas te richten nadat deze gelast is?
Het kan zijn dat ik het niet helemaal begrijp, maar richten van de krukas is volgens mij zorgen dat beide krukwangen "parallel en in lijn staan", dit kun je alleen doen door deze ten opzichte van elkaar te verdraaien. Zijn ze eenmaal gelast dan gaat dit dus niet meer. Enige wat je nog kunt doen is een eventuele vervorming van de krukwangen ten gevolge van de door het lassen ingebrachte hitte en waardoor de krukwangen dus niet meer parallel staan door middel van een pers weer te elimineren. Maar om dit te doen moet je niet meten zoals op de foto aangegeven maar moet je de krukas deflectie meten tussen de beide krukwangen op verschillende posities. Vraag me trouwens toch af wat hij in de getoonde meetopstelling aan het meten denkt te zijn. Om een slingering te constateren moet hij beide kruktappen gelijktijdig meten en heeft dan dus twee meetklokken nodig. Ook zou ik een klokje met de magneet op de krukwang willen zien en de taster op de kruktap. Maar misschien doet hij dit allemaal wel maar heeft hij slechts een foto getoond. Voordeel van de twijfel.Dat is juist het issue .
Richten na het lassen = meppen, en dat wil je liever niet.
En meneer MAX-JVA steekt er dus zoveel tijd in om dat meppen niet te hoeven doen.
Later,
Loek
In het VVT systeem wordt er niet gemept!En meneer MAX-JVA steekt er dus zoveel tijd in om dat meppen niet te hoeven doen.
Het vliegwiel wordt dus niet verdraait maar gekanteld.
Bedankt Max, jij visualiseert wat ik mijn post hierboven ook al probeerde te omschrijven. Ben het helemaal eens met je constatering.HB kan me nog meer vertellen.
==========================================================================Bekijk bijlage 1350443
???Zucht