Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De yamaha hebben we gedaan naar aanleiding van een klant die regelmatig langskwam op zijn “pekelfiets” de XT 500.
Het viel ons op dat als hij na een kwartier weer weg ging hij vaak 5min. stond te trappen om hem aan te krijgen, het beter afstellen van carburateur en ontsteking gaf wel iets verbetering, maar was zeker niet optimaal.
Kop er af gehaald en aan beide kanten ingelast (geen Bvorm maar de zogenoemde bad kuip), uitlaatklep iets hoger gezet en groter gemaakt ,inlaat klep bewerkt dat de boven kant de flow beter naar de uitlaat stuurt en niet in de weg staat.
Het leuke was wel dat een vriend van hem op een 6oo reed met vier kleppen (meen ik) en na de kop revisie trok hij sneller en de top was gelijk , ook de koptemp. was een stuk aangenamer geworden, weet echter niet meer gegevens van de temp. is allemaal al weer zo een 20 jaar geleden.
Volgens max2 zijn er zelfs nog foto’s van gemaakt, als we ze tegen komen stuur ik ze wel eens op, maar ons archief is op het moment zo’n puinhoop dus pin me daar niet op vast.Over een dag of twee gaan we beginnen met foto’s en het revisie verhaal.
Hoe zijn eigenlijk die Ultima El Bruto blokken?
Hebben deze ook de bekende Harley eigenschappen, zijn deze blokken duidelijk verbeterd. Zal toch eigenlijk ook wel moeten als 140Pk uit een 2100cc twin weet te halen.
Voor dat je wat aanschaft wacht even , max2 komt volgende week met een verhaal over de harley pompen en ook de "betere" S&S pomp. Even een vraag van ons ,als je blok gereviseerd is ,wat is er aan de pomp gedaan?
Het heeft even geduurd (veel wezen rijden, parkpop ggeweest voor onze favoriete band, waren de enige trouwens die de harleys bij ons hadden), maar het verhaal en de foto's van het drijfstang gedeelte en het uitlijnen van de krukas met zijassen is af.
Zullen morgen er alles opzetten, gaan vandaag eerst nog met een zijspan stoeien.
Max1 is druk bezig met het oliepomp verhaal en hij heeft het verhaal van de flowbank (air power) bijna afgerond, zal een hoop slapende honden wakker maken maar ook wij leren nog steeds graag.
Als er interresse voor is gooien we het op het forum.
Max 1: 67 jaar 120 kg shovel rijder
Max 2: 72 jaar 135kg hydra-glide uit 57
Max 3: gaat niemand wat aan , 85 kg earley shovel uit 65.
Klaver jassen doen we niet , maar een goede borrel.........................
houden we van jullie tegoed als we elkaar ooit tegen komen.
Max 1: 67 jaar 120 kg shovel rijder
Max 2: 72 jaar 135kg hydra-glide uit 57
Max 3: gaat niemand wat aan , 85 kg earley shovel uit 65.
Klaver jassen doen we niet , maar een goede borrel.........................
houden we van jullie tegoed als we elkaar ooit tegen komen.