restwaarde bmw

bikerfreak

MF veteraan
27 jul 2007
3.457
1.004
ergens in het westen van N-Brabant
Hallo allemaal,

in mijn zoektocht naar een suzuki gsx1400, krijg ik verschillende restwaardes te horen voor mijn bmw k1200rs uit 2001 (type 2002) met +-58000km op de teller. Hij is in gewoon goede staat, zonder bijzonderheden.

nu is mijn vraag, wat vinden jullie een rëeele restwaarde voor mijn motor.
 
Hallo allemaal,

in mijn zoektocht naar een suzuki gsx1400, krijg ik verschillende restwaardes te horen voor mijn bmw k1200rs uit 2001 (type 2002) met +-58000km op de teller. Hij is in gewoon goede staat, zonder bijzonderheden.

nu is mijn vraag, wat vinden jullie een rëeele restwaarde voor mijn motor.

Bij een dealer zal je er nooit zoveel voor krijgen als dat je van een particulier kan krijgen. Maar dat heb je zelf inmiddels ook wel door denk ik.

Ik denk dat je moet denken aan 5500 tot 6000 particulier, en bij een dealer 4500 tot max 5000....
 
Restwaarde bij een dealer is altijd schrikken B|
Alhoewel het eraan ligt wat je wilt kopen en hoe graag ze van die nieuwe motor af willen.
Ik heb een keer een hele goede deal kunnen maken met het inruilen van een SV650S op een overjarige Bandit die ze maar niet kwijt raakte.
 
Op marktplaats is de goedkoopste op dit moment €4.990,- en de duurste €10.900,- maar het hangt er van af, ruil je hem in op een nieuwe dan kan je best rond de €6.000,- terug vragen, wil je een tweede hands motor terugkopen dan wordt het al minder...
 
ik denk dat de gsx 1400 niet meer nieuw te krijgen is of iemand moet er nog een hebben staan als colectoritem??
 
Hallo allemaal,

in mijn zoektocht naar een suzuki gsx1400, krijg ik verschillende restwaardes te horen voor mijn bmw k1200rs uit 2001 (type 2002) met +-58000km op de teller. Hij is in gewoon goede staat, zonder bijzonderheden.

nu is mijn vraag, wat vinden jullie een rëeele restwaarde voor mijn motor.


Hangt een beetje af van de technische en optische staat.

Volgens mij is 4500 tot 5500 wel redelijk (zag ik al ergens hierboven staan). Met mazzel wat meer, met pech minder.
 
Hallo allemaal,

in mijn zoektocht naar een suzuki gsx1400, krijg ik verschillende restwaardes te horen voor mijn bmw k1200rs uit 2001 (type 2002) met +-58000km op de teller. Hij is in gewoon goede staat, zonder bijzonderheden.

nu is mijn vraag, wat vinden jullie een rëeele restwaarde voor mijn motor.

Iets meer dan wat je te horen krijgt. :9
 
ze staan vanaf 5500 bij de dealers, ik denk dat je 4500 als inruilprijs kan verwachten.
tenzij je bij de BMW dealer een nieuwe R1200 of K1300 komt kopen, dan wordt het een stuk gunstiger.
bij de japanse dealer inruilen op een gemiddelde motor levert natuurlijk niet de hoofdprijs op.
bovendien ligt de baksteen niet zo lekker in de markt.
 
Bedankt voor jullie reacties, maar aan oud ijzer prijzen heb ik niet veel. Motor is namelijk 80% aluminium en 15% tupperware, dus van die 5% ijzer word ik niet rijk.

Maar toch tof dat jullie je mening willen geven, dat ik minder voor de motor krijg dan wat ik wil wist ik al, is namelijk mijn 5de motor al die ik inruil. maar vragen staat vrij, en zit gelukkig niet op een schopstoel
 
kijk maar eens wat je kwijt bent voor een 15 jaar oude R80GS :}
het is de K-serie die niemand wil hebben er zijn er veel van in omloop, ze zijn dodelijk saai, goed en onverslijtbaar.
de K75 ligt nog iets beter in de markt.
die moderne singeltjes en twinnetjes zullen ook niet zo waardevast blijven, omdat ze naar japans/italiaanse kwaliteitsnormen gemaakt zijn.
als je een BMW koopt vanwege de waardevastheid, koop je een boxer met uitsluitend originele accessoires van 5 jaar oud, dan schrijf je bijna niets af.
 
En ik maar denken dat een bwm waardevast is |(


Waardevast is subjectief.

Het hogere inruilbedrag heb je bij aanschaf zelf al ruim betaald. Daar heb je echter gedurende het gebruik van het aangeschafte goed niets mee kunnen doen. Het heeft bijvoorbeeld geen rente opgeleverd. Daarom lijkt het mooi, een hoge inruilprijs, maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat je per saldo duurder uit bent.

Een 2e hands wrak heeft geen hoge inruilwaarde, maar de afschrijving is nog veel lager. Per saldo goedkoper dus.
 
bmw is niet meer wat het was ,vind ik.
mijn oude k75rt ging voor 3oo piek weg na 1 jaar leuren er mee.
dealers wouden hem niet eens inruilen, dus ja soms valt het tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan