Respect voor deze aspirant motorrijder( als het meezit)

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
2.267
449
Alkmaar

Ik gun het deze meneer. Zijn er hier motorrijders die rijden met een handicap, en was dat met of zonder nieuwe rijttest van het CBR?
Ben benieuwd naar de eventuele handigheidjes al dan niet zelf gefabriceerd..
 
Respect! Ik heb op de motorbeurs in Utrecht ooit ook een partij gezien die zicht inzette voor motorrijders met een handicap.
 
Briljant! Hoop zo dat het oordeel in zijn voordeel zal vallen.
 
Prima toch, hoorde van mijn instructeur dat de kosten die gerekend worden voor de gezondheidsverklaring voor behalen motorrijbewijs, grotendeels gebruikt worden om dergelijke moeilijkere zaken te kunnen beoordelen, weet niet of het zo is (zal wel eerst wat afgeroomd worden voor jan de ambtenaar natuurlijk)
 
Ik kwam hierover nog een interessant filmpje tegen met Mr. Frank Visser. Mooi systeempje.


Kennelijk mag het in de buurlanden wel, dus ik zou ook zeggen laat lekker toe. Beetje lastig alleen als het systeem zou weigeren of je het ergens niet (goed) uit kunt klappen, maar dat is 'als als' en ompleuren doen we allemaal wel eens.
 
NL is weer eens het braafste jongetje van de klas!!
Als het in veel andere landen is toegestaan, waaronder Duitsland (!), waarom moet het CBR dan HIER weer moeilijk doen.
Natuurlijk moet je veilig kunnen rijden op de weg, maar schieten we niet weer een beetje door.

Hoop voor deze jongen dat ie het snel voor elkaar krijgt om toch te kunnen motorrijden. :]:]:]
Dan is gelijk de weg vrij voor anderen die hetzelfde probleem hebben!

Als dan toch de veiligheid een issue is, laten ze dan eens beginnen met ieder 10-15jaar een korte rijdtest te doen om de ergste kneuzen van de weg te halen.
Kom vaak zat gebakjes tegen die het verkeersinzicht hebben van een garnaal.
Wie wel eens een aflevering heeft gezien van de 'Slechtste chauffeur van NL' die weet precies wat ik bedoel.
 
NL is weer eens het braafste jongetje van de klas!!
Als het in veel andere landen is toegestaan, waaronder Duitsland (!), waarom moet het CBR dan HIER weer moeilijk doen.
Natuurlijk moet je veilig kunnen rijden op de weg, maar schieten we niet weer een beetje door.

Hoop voor deze jongen dat ie het snel voor elkaar krijgt om toch te kunnen motorrijden. :]:]:]
Dan is gelijk de weg vrij voor anderen die hetzelfde probleem hebben!

Als dan toch de veiligheid een issue is, laten ze dan eens beginnen met ieder 10-15jaar een korte rijdtest te doen om de ergste kneuzen van de weg te halen.
Kom vaak zat gebakjes tegen die het verkeersinzicht hebben van een garnaal.
Wie wel eens een aflevering heeft gezien van de 'Slechtste chauffeur van NL' die weet precies wat ik bedoel.

Wellicht omdat Nederland één van de drukste infrastructuren van de EU heeft en relatief toch het veiligst is. Braaf zijn blijkt dan toch best effectief.
 
Mijn sympathie ligt zeker voor de beste man en z'n zaak. Tijdje geleden zag ik ook een filmpje van iets dergelijks in Amerika, lijkt me niks mis mee.

Heeft er verder niks mee te maken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig... hoe schakelt 'ie? Ik kan het nergens aan afleiden in het filmpje of de foto's. Is de motor voorzien van een automaat? Schakelpookje wat anders te bedienen is?
 
Ik kwam hierover nog een interessant filmpje tegen met Mr. Frank Visser. Mooi systeempje.


Kennelijk mag het in de buurlanden wel, dus ik zou ook zeggen laat lekker toe. Beetje lastig alleen als het systeem zou weigeren of je het ergens niet (goed) uit kunt klappen, maar dat is 'als als' en ompleuren doen we allemaal wel eens.

Die bikkel moet gewoon rijexamen kunnen doen.

En wat een stelletje eikels van de KNMV , belangenvereniging voor motorrijders :( laat me niet lachen.
Die moeten zich juist sterk maken voor dit soort zaken.
 
Wellicht omdat Nederland één van de drukste infrastructuren van de EU heeft en relatief toch het veiligst is. Braaf zijn blijkt dan toch best effectief.
Alles moet maar ten koste van effectiviteit maar niet meer mogen. En als die veiligheid maar relatief is, dan is dat dus eigenlijk niet zo?
 
Heb gehoord van een omweg ( ik weet dus niet of het waar is ! )

Je slaat die hele Nederlandse cbr over .

Je gaat naar een ander EU land , met beduidend flexibelere regels , en haalt daar je rijbewijs.
( nu hebben de meeste landen dichtgespijkerd, er gaat wat werk aan vooraf )

( voorbeeld, in Polen moet je een adres hebben en een X periode hier ingeschreven staan.. tijdje terug was dit 6 maanden ,
dán mag je daar gewoon je rijbewijs halen.. en .. hoe ongunstig :) een voertuig op je naam zetten, en de wegenbelasting en
verzekering vanaf die kant regelen ).
( die 10 dagen regeling kan je weer omzeilen door een huur constructie te gebruiken ) , dan vervalt dit :)

Je behaald dáár je rijbewijs, en of.. rijd op dit rijbewijs in Nederland , of laat hem hier dan omzetten
en je hebt gewoon je roze pasje.

Nu word deze methode voor minder gunstige zaken gebruikt, maar ik zie moreel helemaal geen bezwaar om zo
de papieren ellende over te slaan voor een doorzetter die toch wilt rijden.


En .. als iemand die hele dagen op de weg zit, het moet kunnen ..
Ik zie bergen.. spasten, blinde, zware medicijn gebruikers, motorisch gestoorde en halve hersenkwab missende op de weg..
het lijkt me sterk dat ze allemaal gewoon zonder geldig rijbewijs rijden .
 
En .. als iemand die hele dagen op de weg zit, het moet kunnen ..
Ik zie bergen.. spasten, blinde, zware medicijn gebruikers, motorisch gestoorde en halve hersenkwab missende op de weg..
het lijkt me sterk dat ze allemaal gewoon zonder geldig rijbewijs rijden .
Ik ben dus niet de enige die ze ziet.
 
Zolang je ze ziet, gaat het goed.
Als er er ééntje mist.. dan begint het gezeik pas, en het schrijven van het schadeformulier.
Klopt, zo al twee auto’s kunnen afschrijven en een busje kunnen laten herstellen. Dan ben je wel verzekerd maar je word er nooit wijzer van.
 
In Frankrijk is er altijd tijdens de bol d'or op het middenterrein een speciaal stuk gereserveerd voor motorrijders met een handicap, daar zie je de mooiste aanpassingen op motoren, laat ze daar even gaan kijken, dan zien ze hoe makkelijk en mooi het kan zijn
 
Zolang je ze ziet, gaat het goed.
Als er er ééntje mist.. dan begint het gezeik pas, en het schrijven van het schadeformulier.
Ja, vorig jaar kwam ik ook zo'n mongool tegen...….:X:X
Rijd ik met mijn brommertje op een 2-richting-fietspad.
Een tegemoet-komende mafkees rijdt in een peloton wielrenners, en precies op moment dat ik aan kom gaat die oen ineens naar links. Aan mijn rechter zijde is een afschermhek, dus uitwijken onmogelijk. Gevolg: Frontaaltje!! Voor hem was het pech want met zijn 70kg probeerde hij mijn 110kg omver te rijden. Voor hem buiten-westen en voor mij een uitglijder met wat schaafwonden.
Ergste is nog wel dat ik als voertuig (brommer?) aansprakelijk ben gesteld omdat het een fietser is en daarom een kwetsbare verkeersdeelnemer.
Voor mij was niet overtuigend te bewijzen dat ik niet op ZIJN weggedeelte zou hebben gereden.
Als ikzelf ECHT op de verkeerde weghelft zou zijn geweest dan zou ik zo'n beetje het halve peloton onderste-boven hebben moeten rijden.
Uiteindelijk heeft die sukkel dus nog een schade-vergoeding mogen ontvangen, wat mij een uitbetaalde schade-uitkering heeft opgeleverd. Dat kwam ik onlangs nog tegen bij het afsluiten van een motor-verzekering. O, ja...….De tegenpartij wist blijkbaar wel dat het van hun kant niet klopte.
Uit 'coulance' heb ik ook nog een bedrag van €300 ontvangen voor mijn (niet-grote) schade. Zo heel zeker waren ze kennelijk ook niet van hun kant..…….:?
Ook mijn rechts-bijstands-advocaat begreep mijn frustratie, maar helaas is mijn gelijk niet juridisch hard te maken.

Over gezeik gesproken...………...
De hele schade-afhandeling heeft in dit geval bijna 9 maanden geduurd voordat alles was afgerond.:r
Als laatste: Ik ben er nu nog steeds PISSIG over!!🤧
 
Laatst bewerkt:
Alles moet maar ten koste van effectiviteit maar niet meer mogen. En als die veiligheid maar relatief is, dan is dat dus eigenlijk niet zo?

Nederland heeft niet het minst aantal verkeerslachtoffers. In relatie tot het aantal weggebruikers en de verkeersdichtheid is het desalniettemin wel degelijk veiliger.
 
Nederland heeft niet het minst aantal verkeerslachtoffers. In relatie tot het aantal weggebruikers en de verkeersdichtheid is het desalniettemin wel degelijk veiliger.
Als het door de verkeersdichtheid stilstaat heb je inderdaad weinig kans op ongelukken.
 
Ja, vorig jaar kwam ik ook zo'n mongool tegen...….:X:X
Rijd ik met mijn brommertje op een 2-richting-fietspad.
Een tegemoet-komende mafkees rijdt in een peloton wielrenners, en precies op moment dat ik aan kom gaat die oen ineens naar links. Aan mijn rechter zijde is een afschermhek, dus uitwijken onmogelijk. Gevolg: Frontaaltje!! Voor hem was het pech want met zijn 70kg probeerde hij mijn 110kg omver te rijden. Voor hem buiten-westen en voor mij een uitglijder met wat schaafwonden.
Ergste is nog wel dat ik als voertuig (brommer?) aansprakelijk ben gesteld omdat het een fietser is en daarom een kwetsbare verkeersdeelnemer.
Voor mij was niet overtuigend te bewijzen dat ik niet op ZIJN weggedeelte zou hebben gereden.
Als ikzelf ECHT op de verkeerde weghelft zou zijn geweest dan zou ik zo'n beetje het halve peloton onderste-boven hebben moeten rijden.
Uiteindelijk heeft die sukkel dus nog een schade-vergoeding mogen ontvangen, wat mij een uitbetaalde schade-uitkering heeft opgeleverd. Dat kwam ik onlangs nog tegen bij het afsluiten van een motor-verzekering. O, ja...….De tegenpartij wist blijkbaar wel dat het van hun kant niet klopte.
Uit 'coulance' heb ik ook nog een bedrag van €300 ontvangen voor mijn (niet-grote) schade. Zo heel zeker waren ze kennelijk ook niet van hun kant..…….:?
Ook mijn rechts-bijstands-advocaat begreep mijn frustratie, maar helaas is mijn gelijk niet juridisch hard te maken.

Over gezeik gesproken...………...
De hele schade-afhandeling heeft in dit geval bijna 9 maanden geduurd voordat alles was afgerond.:r
Als laatste: Ik ben er nu nog steeds PISSIG over!!🤧

Wat een krom verhaal zeg.
 
Wat een krom verhaal zeg.
Is heel gebruikelijk hoor, jij moet als bestuurder de zwakkere ontzien...
Zo ben ik ook ooit eens door een fietser die mij rechts op de stoep tegemoet kwam en plotseling de rijweg op schoot, ten val gekomen. Fietser was 35 , en met dank aan getuigen die verklaarde dat ik stapvoet reed heb ik mijn schade vergoed gekregen, maar in eerste instantie wilde de verzekering ook niet uitbetalen, totdat ik met getuigen de de RBV kwam.
 
Toch is het op zijn minst een raar verhaal. Er rijd een groep die ongedeerd blijft op hun eigen helft en er is eentje die gewond is op de helft van de tegenliggers. Ik heb eens een fietser aangereden. Vol in de zijkant geraakt en toch was het mijn schuld niet. Zijn fiets in de vernieling en ik nog geen kras op mijn bumper. Alleen een knikje in de kentekenplaat.
 
Is stilstaan toch nog ergens goed voor.

Je zou er maar zonder benen tussendoor moeten.
Ik hoop dat die kreupele gast straks lekker door de file kan rijden. Dat zou Nederland een stuk mooier maken alvast. En als jij veilig wil zijn blijf jij gewoon thuis met de ramen en deuren gesloten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan