Bitacticus72
MF'er
- 26 nov 2012
- 90
- 0
Inmiddels ben ik al vele jaren (17 ofzo) eignaar van een leuk/interessant project: Een Kawasaki A1R replica.
Toen ik de fiets kocht was het frame net gestraald en gespoten, en het blok er weer in gehangen. Verder was het nog een opknapper, geen kuip, geen elektrische bedrading, wel de mooie lange tank en een een mono-zitje, maar zowel de tank als het zitje hadden wel wat werk (lees veel werk).
Bij pa en ma in de achtertuin en het schuurtje zowel tank als zitje in acceptabele staat gebracht (heel veel schuren en plamuren) en rood gespoten, elektrische bedrading (deels) gefabriceerd om hem eens te kunnen starten.
Omdat het van origine een straatfiets is, gewoon met verlichting er op, kon ik er een proefritje mee op de weg maken, echter omdat de dynamo niet was aangesloten duurde dit ritje zo lang als de lifetime van de accu: 5km heen , 2km terug en daarna dus 3km motor duwen
Daarna verhuisd met een grote smalle schuur er bij, is de Kawa helemaal achterin beland en heeft daar een aantal jaren helemaal staan verwaarlozen , mede door andere motorprojecten.
Nu inmiddels weer een tijdje verhuisd naar een huis met flinke garage, goed voorzien van gereedschappen, motorfiets hefbrug, werkbank, draaibank, kolomboormachine etc, heb ik eindelijk weer de ruimte om er wat aan te doen!
Inmiddels ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het motorblok, en kwam daar dingen tegen waar ik niet zo vrolijk van werd
De foto hier onder is een foto van hoe hij uiteindelijk moet gaan worden , maar zo ver ben ik dus helaas nog lang niet...
Toen ik de fiets kocht was het frame net gestraald en gespoten, en het blok er weer in gehangen. Verder was het nog een opknapper, geen kuip, geen elektrische bedrading, wel de mooie lange tank en een een mono-zitje, maar zowel de tank als het zitje hadden wel wat werk (lees veel werk).
Bij pa en ma in de achtertuin en het schuurtje zowel tank als zitje in acceptabele staat gebracht (heel veel schuren en plamuren) en rood gespoten, elektrische bedrading (deels) gefabriceerd om hem eens te kunnen starten.
Omdat het van origine een straatfiets is, gewoon met verlichting er op, kon ik er een proefritje mee op de weg maken, echter omdat de dynamo niet was aangesloten duurde dit ritje zo lang als de lifetime van de accu: 5km heen , 2km terug en daarna dus 3km motor duwen
Daarna verhuisd met een grote smalle schuur er bij, is de Kawa helemaal achterin beland en heeft daar een aantal jaren helemaal staan verwaarlozen , mede door andere motorprojecten.
Nu inmiddels weer een tijdje verhuisd naar een huis met flinke garage, goed voorzien van gereedschappen, motorfiets hefbrug, werkbank, draaibank, kolomboormachine etc, heb ik eindelijk weer de ruimte om er wat aan te doen!
Inmiddels ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het motorblok, en kwam daar dingen tegen waar ik niet zo vrolijk van werd
De foto hier onder is een foto van hoe hij uiteindelijk moet gaan worden , maar zo ver ben ik dus helaas nog lang niet...