Replica Kawa A1R restauratie

screenshot uit het Motorrijwiel 134:
 

Bijlagen

  • Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    48,8 KB · Weergaven: 21
leuk 3 stuks. het is een mooi project maar onderdelen vinden is erg lastig. motorische heb ik nu alles compleet
De lak heb ik in laten scannen en met een kleurstaal vergeleken. hij wordt rood metallic soort inkt lak en wit
 

Bijlagen

  • DSC_0326.JPG
    DSC_0326.JPG
    47,7 KB · Weergaven: 26
  • DSC_0328.JPG
    DSC_0328.JPG
    46,2 KB · Weergaven: 23
Barta, Leuk date er nog een gebouwd wordt. Het blok van de 250 en 350 zijn hetzelfde, versnellingsbak identiek, koppelingshuis en mechanisme is identiek, alllen heeft de 350 2 platen meer. Ik heb nu de 350 koppelingsset erop zet iets dunnere schijven wwardoor er dus meer op kunnen. DE 250 koppleing begon te slippen bij volgas.
Krukas is ook identiek. Er is op internet met geduld nog nieuw materiaal te vinden.
 
Klopt husky ik heb veel op e bay gekocht het blok heb ik nu compleet nieuwe drijfstangen en zuigers vandaag is het frame dag.
De rode kleur is een originele kawa kleur stond nog op de kleurwaaier en klopte met de kleur op de tank later werden ze groen
 
ben benieuwd hoe het loopt en rijdt heb m zo gekocht en ben in het diepe gesprongen om deze kawa te redden maar in het werkplaatshandboek staat zeer veel info.
De drijfstangen hebben ze nog bij cms.
 
Mijn Kawa loopt goed, al hoewel ik er nog wel wat meer gang in wil. Koppeling is nu van de 350 met dunnere platen en zwarrdere veren, de 250 koppeling slipte ondanks dat de platen nieuw waren. Wat ik nog wil doen is; 2 extra spoelpoorten, andere koppen en blow down vergroten.
Stuurt verrassend goed
 
De A1r rijdt weer sinds 50 jaar stilstand
Afgelopen zaterdag heeft de motor de eerste race gereden en dat ging op zich prima.
Nu nog wat kleine dingen veranderen en dan is de a1 klaar voor het volgende seizoen.
 

Bijlagen

  • DSC_0217.JPG
    DSC_0217.JPG
    47,8 KB · Weergaven: 21
  • DSC_0223.JPG
    DSC_0223.JPG
    49,1 KB · Weergaven: 23
  • DSC_0277.JPG
    DSC_0277.JPG
    53,2 KB · Weergaven: 26
  • DSC_0328.JPG
    DSC_0328.JPG
    48 KB · Weergaven: 23
  • DSC_0332.JPG
    DSC_0332.JPG
    60,5 KB · Weergaven: 26
Terug
Bovenaan Onderaan