Rempomp verlies druk

MarcelPas

Die hard MF'er
1 sep 2009
295
31
Arnhem
Geachte medeforummers,

Bij mijn laatste circuitdag kwam gedurende de sessie mijn rempomp steeds dichter bij de gashendel (verlies van druk??). Maar toen ik mijn remote adjuster weer helemaal naar rechts draaide (remhendel gaat van de gashendel af) had ik weer gewoon druk. Als ik de motor in de schuur zet, en de remhendel vast zet merk ik na een paar dagen geen druk verlies.


Is de remote adjuster de reden waarom de remhendel dichterbij de gashendel komt? Of is dit toch echt verlies van druk (luchtbel)

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Marcel
 
Vloeistof.

En zie overige vragen.
Maar zou eerst nog eens proberen te ontluchten dan.

Ja dat ga ik sowieso nog een keer doen.

Maar wat bedoel je precies met vloeistof? Het enige wat ik daar aan kan doen is ontluchten. Of kan het zijn dat de vloeistof te oud is? Staat al minimaal een jaar in de schuur.

Gr,

Marcel
 
Het is remvloeistof geen remolie, ;) kleinigheidje.

En ik neem aan een gesloten potje dat een jaar stond? Of was hij al open geweest?

Maar zie overige vragen in mijn eerste post.
 
Het is remvloeistof geen remolie, ;) kleinigheidje.

En ik neem aan een gesloten potje dat een jaar stond? Of was hij al open geweest?

Maar zie overige vragen in mijn eerste post.

De remvloeistof ;) was al open. Ik heb vorig jaar deze opengemaakt. Misschien dan een nieuwe fles kopen?

Welke eerst post bedoel je?
 
De eerste die ik plaatste, had ik aangepast. Maar maakt niet uit. Vers potje kopen en nieuwe remvloeistof erop.

Dat spul trekt water aan en een geopend potje kan je maar heel kort bewaren/gebruiken.
 
Overigens betekend dat niet dat er niet misschien ook nog wat lucht in het systeem zit. Maar je remvloeistof is nu sowieso niet 2 weken oud maar een jaar en 2 weken.

Succes.
 
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:

-de vloeistof is niet goed, maar als die gaat koken heb je helemaal geenremwerking meer.
-de wrijving van de blokjes en de schijven is afgenomen door warmteontwikkeling, als compensatie trek je de hendel verder in.
-er is iets van de blokjes afgesleten, maar de zuigers veerden weer terug in de oude stand. Later schoven de zuigers weer verder naar buiten en was er niets meer van te merken.
Een paar jaar geleden zag ik dat motogp motoren de mogelijkheid hadden om de hendel tijdens de race te verstellen.
 
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:

-de vloeistof is niet goed, maar als die gaat koken heb je helemaal geenremwerking meer.
-de wrijving van de blokjes en de schijven is afgenomen door warmteontwikkeling, als compensatie trek je de hendel verder in.
-er is iets van de blokjes afgesleten, maar de zuigers veerden weer terug in de oude stand. Later schoven de zuigers weer verder naar buiten en was er niets meer van te merken.
Een paar jaar geleden zag ik dat motogp motoren de mogelijkheid hadden om de hendel tijdens de race te verstellen.

Dat is de remote adjuster die hij heeft.
Ik heb er ook 1 maar nooit nodig.
 
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:

-de vloeistof is niet goed, maar als die gaat koken heb je helemaal geenremwerking meer.
-de wrijving van de blokjes en de schijven is afgenomen door warmteontwikkeling, als compensatie trek je de hendel verder in.
-er is iets van de blokjes afgesleten, maar de zuigers veerden weer terug in de oude stand. Later schoven de zuigers weer verder naar buiten en was er niets meer van te merken.
Een paar jaar geleden zag ik dat motogp motoren de mogelijkheid hadden om de hendel tijdens de race te verstellen.


De warmte ontwikkeling zou wel meevallen, denk ik (ik rij niet zo hard). maar hebben de remblokken ook een levensduur? (los van de slijtage).

Ik heb een volledige brembo lijn (RCS19 rempomp, HPK-T-drive 320mm schijven en M04 monoblock klauwen). Lijk mij genoeg stop vermogen :)
 
De warmte ontwikkeling zou wel meevallen, denk ik (ik rij niet zo hard). maar hebben de remblokken ook een levensduur? (los van de slijtage).

Ik heb een volledige brembo lijn (RCS19 rempomp, HPK-T-drive 320mm schijven en M04 monoblock klauwen). Lijk mij genoeg stop vermogen :)

Nee.

En aan je setup ligt het niet.
 
Is normaal toch,eenmaal goed afgesteld zal de hendel elke keer zo staan als ie warm is.

Verse dot 5.1,RBF 600 of SRF is altijd aan te raden op een circuit fiets.
 
Hallo Roy,

ik heb de vloeistof verandert. ik heb pas 5 juni een circuit dag. dan kan ik het echt testen. nu zit de druk er goed op
 
Heren,

Een kleine update na mijn circuitdag. Het blijkt toch aan de adjuster te liggen. Er zit een soort van palletje (onderdeeltje van 10 EUR) in de rempomp, deze werkt niet meer goed. Helaas duurde dit 3 sessies voordat ik er achterkwam.

Na wat "Paddock" reperaties is het me wel gelukt de twee laatste sessies vol te rijden.

Bedankt voor het meedenken, gelukkig is het opgelost :)

Gr,

Marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan