Remdruk verloren

subtoon

no substitute for cubic inches
Donateur
15 mei 2015
2.172
1.003
Gilze
vandaag voor het eerst na de winter weer opgestapt, verzameld met een ploegje ouwe toerders en een prachtige toer in het vooruizicht. We nemen eerst een 10 km snelweg en dan er af ,het buitengebied in. Aan het einde van de uitvoegstrook merk ik dat ik geen druk meer heb op mij achterrem, geen probleem ik had al van ver gezien dat het licht op rood stond aan het einde van de uitvoegstrook dus de snelheid was er al uit. Weer 500 meter gereden en veel gepompt onderweg maar geen resultaat, beetje verder bij een stoplicht roep ik tegen degene die voor me staat (ik rijd altijd laatst in ons groepje) dat ik binnendoor naar huis rijd en de reden van de rem.Voorzichtig binnendoor gereden en nog regelmatig geprobeerd met pompen weer druk te krijgen en na een km of 5 krijg ik langzaam weer druk, daarna nog 15 km binnenweggetjes in de buurt van huis gereden en de rem blijft steeds goed op druk. Thuisgekomen alles nagezocht op mogelijke lekkage maar niks gevonden en reservoir tot boven vol,
Is er iemand die dit kan verklaren???
Oh ja Tiumph Rocket 3 classic 2007
 
Lucht. Of is je wiel eruitgeweest? remblokken teruggedouwd en niet opgepompt, dan moet je ook effe pompen. M'n koppeling zit ook wel eens bijna tegen het stuur aan, dat is ook met effe pompen verhoplen, maarja die zijn nogal zelfontluchtend, de construtie van de meeste achterremmen is vaak zo dat ze zelfontluchtend zijn. Dat is toeval, geen feature. Staand pompje, korte slang, aansluiting bovenop de remklauw... potje boven de pomp.. Of kokend, gloeiendheet weggezet
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je kans dat er een vuiltje tussen het cupje van de rempomp zat, dan bouw je geen druk op tot het weg is...
Openmaken dus
 
Ik denk ergens lucht of een vuiltje in het systeem.
Wanner heb je voor het laatst de vloeistof ververst?

Ik snap trouwens niet het afbreken van de tourrit?
De voorrem werkte toch goed

ververst is al een paar jaar geleden maar ik doe max 5a6k per jaar.
De rocket is een zwaar beest en voor kort stuurwerk gebruik ik graag de achterrem een beetje slepend.
Allen de voorrem heb ik in ons groepje aal een paar keer fout zien gaan met zand of grind op de weg in bochten en dan remmen.
Zal het werkplaatsboek een raadplegen wat er allemaal los moet om compleet te verversen.
 
Dat je per jaar weinig rijd heeft er eigenlijk niets mee te maken.
Eigenlijk moet je elke 2 jaar verversen. Elk jaar langer kan problemen gaan geven, maar hoeft niet.(is afhankelijk van de constructie en gebruik)

Het gebruik van je remmen is goed:t
 
Ik denk dat Daddy het goeie antwoord heeft.

dat was het zeker niet ,is eigenlijk het enige wat ik onderweg gecontroleerd heb, was gewoon koel.
denk dan zelf eerder aan een vuiltje hoewel ik niet zou weten hoe dat er in komt. dus spoelen en verversen wordt eerste opdracht.
 
ik vermoed dat misschien wel een probleem hebt met de remleiding. ik zou eens heel goed kijken of daar geen ballon in is ontstaan.
en dat je een goede achterrem wilt hebben op die motor kan ik goed begrijpen. keer een proefrit gemaakt op zo'n ding en er staat behoorlijk wat druk op de achterkant en het is dus ook een grote bijdrage aan de remvertraging. die zou ik ook in orde willen hebben waar ik daar bij de meeste motoren helemaal niet om geef.
 
ik vermoed dat misschien wel een probleem hebt met de remleiding. ik zou eens heel goed kijken of daar geen ballon in is ontstaan.
en dat je een goede achterrem wilt hebben op die motor kan ik goed begrijpen. keer een proefrit gemaakt op zo'n ding en er staat behoorlijk wat druk op de achterkant en het is dus ook een grote bijdrage aan de remvertraging. die zou ik ook in orde willen hebben waar ik daar bij de meeste motoren helemaal niet om geef.

Een luchtbel geloof ik niet zo erg in, ik heb in mijn cariere nog nooit een luchtbel met alleen pompen, zonder de ontluchtingsnippel te lossen, weg kunnen krijgen.
De achterrem is niet mijn hoofdrem maar ik ben nog uit de tijd dat je aan twee remmen amper genoeg had soms dus moet de achterste het wel doen.
ik ga dus eerst deze week maar eens schoonmaken en verversen.
 
Ik heb het met mijn Diversion600 ook een keer gehad, remhendel leek gewoon los te zitten. Omdat ik naar mijn werk moest maar doorgereden en wat eerder remmen voor een rotonde met terugschakelen en voorrem (remmen op de motor is indirect ook de achterkant) en toen ik 2 rotondes later per ongeluk toch de achterrem aantikte, was het pedaal weer hard. Is nooit meer terug gekomen en monteur heeft ook nooit gevonden waar het aan lag en heeft bij het vervangen van de remvloeistoffen die aan de achterkant doorzocht op vuiltjes of andere narigheid.
 
vloeistof ververst en doorgepompt, druk was na ontluchten prima, nu al een paar dagen regelmatig gecontroleerd en blijft goed.
vloeistof die er uit kwam was niet vervuild dus blijft het raadsel wat het is geweest
 
Ik zag in een review dat het inderdaad een bakbeest is met ik geloof 140pk en 220Nm? :}

ABS was pas beschikbaar vanaf 2010, dus helaas daar kan het ook niet aan liggen.
 
Laatst bewerkt:
Tis een stevige brommer ja daar hoort ook een werkende stopper bij maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed is nu.
Een Harley spreuk was ooit er gaat niks boven cubick inches en dat klopt, ze kunnen echt niet mee.:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan