remblokken bleuspots

K@W@

MF veteraan
8 okt 2004
21.461
13.120
nijmegen
Op mijn TDM zijn bluespot klauwen gemonteerd, maar ik weet niet van welk type...
Zijn alle remblokken van bluespots hetzelfde, of moet ik uitzoeken welk model ze zijn
 
Er zijn twee types:
- Blue/Gold/Silver Spot remklauwen. Deze hebben remcilinders welke even groot zijn (te zien aan de doppen, zoals deze)
- Blue Spot met externe leiding (van de YZF Thundercat). Deze hebben verschillende cilinders/doppen en ander geplaatste ontluchtingnippel (zoals deze)

Mocht je de onderste hebben, probeer dan een ander setje (bovenste) te scoren, want die dingen zijn niet bijster goed.
Mocht je de bovenste hebben, helemaal goed, dan kunnen daar eigenlijk alle remblokken in die passen bij de motoren die ermee geleverd zijn.

Leuk weetje: dit zijn monobloc-remklauwen :)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn twee types:
- Blue/Gold/Silver Spot remklauwen. Deze hebben remcilinders welke even groot zijn (te zien aan de doppen, zoals deze)
- Blue Spot met externe leiding (van de YZF Thundercat). Deze hebben verschillende cilinders/doppen en ander geplaatste ontluchtingnippel (zoals deze)

Mocht je de onderste hebben, probeer dan een ander setje (bovenste) te scoren, want die dingen zijn niet bijster goed.
Mocht je de bovenste hebben, helemaal goed, dan kunnen daar eigenlijk alle remblokken in die passen bij de motoren die ermee geleverd zijn.

Leuk weetje: dit zijn monobloc-remklauwen :)


Ik heb op allebei mijn fietsen gold en bluespots, met veschillende zuigers dus er zijn dus wrsch meer types
 
OK, dus het onderscheid dat tussen goede en slechte klauwen gemaakt wordt kan je meer baseren op het feit dat de aansluitingen anders zijn dan dat er grote of kleine doppen inzitten. Op de bluespots zit bij mij zo'n overloopleiding, de Goldspots niet. Voor die bluespots was het ook noodzakelijk een stukje ruimte te maken in het aluminium van de voorpoot, die hebben toch een andere passing. Goldspots waren Bolt-On.

Zitten op mijn FZR-600's
 
Terug
Bovenaan Onderaan